Hey meiden, Mijn zoontje heeft een periode de fles geweigert en begint nu stillaan weer te drinken uit de fles maar hij drinkt echt zo weinig uit de fles.. en met weinig bedoel ik echt weinig, minder dan 100cc.. daar kan hij toch niet genoeg aan hebben? Hij moet echt leren drinken want binnen 2 weken hervat ik het werk en moet hij dus naar het kdv... Doordat hij niet uit de fles wou drinken zijn we iets vroeger dan ikzelf wou gestart met groentehap. Hij eet dit wel heel graag maar ik vind toch dat zijn melk nog steeds de belangrijkste voeding is voor hem dus zou toch echt graag hebben dat hij wat meer drinkt. Nu doe ik het zo; eerst aan de borst laten drinken en daarna groentehap maar wanneer hij naar het kdv gaat zal hij dus waarschijnlijk meer groentehap willen dan melk omdat hij niet uit de fles wilt drinken... Nu is mijn vraag: wat drinken jullie kindjes uit een flesje en hoe hebben jullie het aangeleerd om hieruit meer te gaan drinken? Hij heeft eigenlijk nooit (voor het flesweigeren) veel uit een flesje gedronken maar toen dronk hij wel 120cc dat vond ik dan toch nog iets beter, nu vaak maar 60, 70cc Groetjes
Geen zorgen maken (makkelijk gezegd, I know). Op het kdv zal hij misschien weinig drinken maar dat haalt hij dan later gewoon lekker in bij jou. En misschien dat hij in een andere omgeving ook wel beter uit de fles drinkt. Als je gewoon zonder druk blijft oefenen met het flesje dan komt het vast wel goed. Mijn kindje drintk wisselend uit de fles. Soms 170 ml en soms maar 100 ml. Geen idee wat hij uit mijn borst drinkt, ik ga er maar gewoon van uit dat hij weet wat hij doet
@Juju: Dank je Ik hoop inderdaad ook dat hij in een andere omgeving (en met een beetje honger) toch wat beter gaat drinken! @Babyproject: Heb 3 verschillende flesjes geprobeerd maar hij drinkt toch het beste nog uit de avent flessen vind ik. @Cocko: Geef inderdaad van bij zijn geboorte bv maar heb wel regelmatig eens een flesje gegeven maar denk dat meneer gewoon wat karakter begint te krijgen Trouwens!!! Kort nadat ik dit gepost had heeft de kleine man zomaar zonder protest 120cc gedronken dus ik hoop dat we nu terug de goede kant opgaan! Bedankt allemaal!!
hier heeft onze kleine meid pas 1x in heel dr leven geprobeerd uit een fles te gaan drinken maar dat wil dus echt niet.. wel drinkt ze al vanaf dat ze een maand of 6 was kleine slokjes uit een beker dit is dan koude moedermelk wand warme moest ze toen echt niet hebben hier heb ik haar dus meteen aan een bekertje laten wennen en heeft ze nooit een fles gehad ze is inmiddels 2 en krijgt nog steeds de borst als we zin hebben
weet je dat is een nadeel van een fles ( nee niet negatief) je kan zien hoeveel je kleintje drinkt Wie weet drinkt ie soms ook zo weinig uit de borst maarja dat kan je niet precies nameten Dus niet stressen gewoon lekker naar het KDV brengen hem daar een voeding geven dan zijn voedingen daar die hij wil drinken en als je hem gaat halen weer gelijk lekker aanleggen.
@Melanina: Ja dat is inderdaad zo! Je gaat je dan gaan focussen op de hoeveelheid die een kindje van dezelfde leeftijd drinkt maar is natuurlijk niet te vergelijken. Vind het alleen heel erg moeilijk om dan de juiste hoeveelheid mee te geven naar het kdv of om de juiste hoeveelheid op te warmen, moet best veel moeite doen om te kolven en vind het dan zo sneu als je het daarna in de afvoer moet gaan gieten Ik probeer me er echt niet te druk om te maken maar het is echt sterker dan mezelf wil niet dat mijn mannetje straks een hele dag honger heeft in het kdv..
Ja dat heb ik ookal gehoord dat sommige kindjes gewoon nooit uit een flesje drinken maar Emeric heeft het echt altijd zo goed gedaan. Ik denk echt dat meneer gewoon een sterke wil heeft en dat wanneer mama in de buurt is de melk gewoon uit haar borst hoort te komen en niet uit zo'n rubberen speen Gek mannetje
Wat ook erg handig is is de fles van nuby http://lexbout.punt.nl/upload/Rietjesbeker_Nuby.jpg hier kunnen ze pas wat uit drinken als ze in het rietje "happen" zeg maar .. dit is de zelfde manier is het happen en zuigen op mama's tepel kwa mond/tong techniek... vreemd uitgelegd maar werkt wel!