Salarisverhoging

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 1 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Bij ons is het niet gebruikelijk om salarisverhoging te vragen. Je zit in een bepaalde schaal met treden en als je aan je top zit is het klaar. Ik heb nu binnen mijn functie een aantal extra taken en vind dat daar wel wat tegenover mag staan.
    Hoe pak ik dit aan? Heb deze week mijn functioneringsgesprek maar heb dit nog nooit gedaan

2. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.222
    1.745
    113
    Zijn de taken extra omdat jij ze eerder nog niet had of echt extra omdat het buiten je functieomschrijving valt?

In de eerste situatie denk ik dat je weinig kans maakt. In de tweede situatie zou ik dan een toeslag bespreekbaar maken. Dat is bij ons gebruikelijk, wordt ook gewerkt met schalen en treden. Staat ook gewoon omschreven wanneer je in aanmerking komt voor zo’n toeslag.

3. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Zijn jouw extra werkzaamheden functie gerelateerd.
    Of doe je nu taken uitvoeren die bij een hogere functie school horen.

Opslag zit ook in een cao. Bij ons gaan de hoogste trede per schaal €75 bruto per maand omhoog.
    Met terugwerkende kracht van 1 januari 2022.

Hoe is dat bij jouw bedrijf?

Heb je dit niet kun je afwijkende dingen vragen.
    Ov business kaart bijvoorbeeld
    Een extra thuiswerk dag
    Iets wat je niet hebt maar wel zou willen kiezen

4. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ivm herkenbaarheid wil ik niet teveel in detail treden. De taken horen binnen mijn functie. Ik draai de laatste maanden mee in de complexere casussen. De makkelijke casussen gaan naar mijn collega's.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.176
    6.577
    113
    Ik zit ook al even aan mijn top en op dit moment heb ik grote verantwoordelijkheden die bij 2-4 schalen hoger horen. In mijn functioneringsgesprek heb ik gezegd dat ik vind dat daar iets financieels tegenover mag staan. Gewoon boem, zo op tafel gelegd. Het voelde nog goed ook nog :)

Teamleider snapte mijn verzoek, maar kon er verder nog niet op in gaan. Ik hoor nog wat mogelijk is, maar ik heb voor mezelf wel een wensenlijstje klaar (bonus + meeliften met naastgelegen schaal, die optie is er bij ons).

Maar belangrijker: ik ben mijn functie ontgroeit, dat wordt ook erkend. Ik gebruik dit dan ook om het verder te hebben over mijn ontwikkeling. Dat laat ik ook opnemen in het verslag.

Nellie4 vindt dit leuk.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Wat staat erover in je CAO? Ik werk in de kinderopvang en daar staat wel het eea in over

7. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ik begrijp je.
    Bij ons kun je in schaal 9 of 10 zitten.

Zit je op top 9 kun je vragen of je naar de volgende schaal kan.

Projecteer het naar mezelf.
    1 september begonnen nu 1 cursus gedaan ga er nog 2 krijgen ie 1 trede omhoog
    Beoordeling die voldoende is 1 trede omhoog
    Ik kan maar 1 trede nog.
    Ik vind dit werk leuk ben eindelijk ambtenaar en mag niet klagen.

Maar goed ons cao is top

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Hoe lang doe je de extra taken en doe je ze ook goed? Als je ze pas net doet zou ik niet meteem een verhoging vragen. Als je dit al een hele tijd doet (en ook goed) dan zou ik het eerder aankaarten.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Bij veel functies in de zorg bijv hoort dit gewoon onder de indeling en aanpak van de werkverdeling en waar eenieder affiniteit mee heeft. Daar krijg je dan geen extra betaling voor.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Ik heb in het verleden wel eens een salarisverhoging aangekaart. Het was een hectische tijd waarin ik heel flexibel was en veel extra werk had verzet
    Dit was in de gehandicaptenzorg.
    Heb toen eerst een bonus gehad en later heb ik twee functiejaren erbij gekregen.

Functioneringsgesprek is een mooie aanleiding om het bespreekbaar te maken denk ik

( Stond wel van mezelf te kijken dat ik het durfde te vragen hoor.)

11. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Je kan ook vragen wat er nodig is om een salarisverhoging te krijgen.

12. Chechi

Chechi Niet meer actief

Dan vrees ik dat het niet perse een reden is om meer salaris te mogen. Eigenlijk kun je dan stellen dat je geluk hebt gehad dat je tot nu toe zo weinig taken had vergeleken je salaris.

Vragen kan overigens gewoon altijd hè. Nee heb je, ja kun je krijgen. Alleen als je een functie hebt met een echt CAO (bijv CAO GGZ), verwacht ik dat je van de koude kermis thuis komt als het gaat om een hogere schaal. Treden omhoog kan nog wel en daar zou ik dan op insteken. Ik vind alleen “complexere casussen” geen goede reden voor meer salaris. Dan zou ik het meer betrekken op je functioneren (dat je merkt dat er vertrouwen is vanuit de organisatie doordat je nu complexe casussen mag doen, maar dat je ook hoopt dat het vertrouwen zich uit gaat stralen in salaris).

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina