Hallo allemaal, Ik ben afgelopen week begonnen met mijn eerste IVF. De hormonen blijken erg goed aan te slaan want op de laatste echo waren meer dan 50 (grote) follikels te zien. Omdat ik Cetrotide gebruik, mocht ik wel doorgaan met de stimulatie en is komende dinsdag de punctie. Ik baal er zelf heel erg van omdat er door de overstimulatie geen verse terugplaatsing plaats kan vinden. Het is nog de vraag of er volgende maand wel een embryo teruggeplaatst kan omdat alles hormonaal eerst weer een beetje tot rust moet komen. Verder lees ik soms dat méér eicellen ten kostte gaat van de kwaliteit van de eicellen. Tot slot voel ik me al een paar dagen beroerd in verband met de grote lading 'eieren' in mijn buik en zie ik er tegen op dat er zoveel follikels aangeprikt moeten worden. Heeft er iemand ervaring met een punctie met zoveel eicellen? Kwamen hier uiteindelijk goede eicellen uit? En hoe lang duurt het ongeveer voordat er weer cryo's teruggeplaatst kunnen worden?
Geen ervarinf maar wil je ontzettend veel sterkte wensen! Ik vond het bij mij al veel met 19!! Hopelijk gaat het idd niet ten kosten van de kwaliteit! Hopen op mooie bevruchtingen! Enne volgende keer misschien wat minder spuiten? Succes!
Dat is wel heel veel, dat ze dat niet eerder hebben opgemerkt en de dosering niet hebben aangepast. Vind het eigenlijk ook wel erg risicovol voor je eigen gezondheid. Veel sterkte met herstel
Wow!! 50 Ik had er 30 en er kwam maar 1 goede bevruchting uit En was gelijk zwanger van mijn zoontje Jeetje 50, pas je wel goed op jezelf !
Bedankt! Het waren bij de vorige echo ook al veel follikels maar in ieder geval veel minder dan 50. Blijkbaar is het toch per persoon en per stimulatieprotocol afhankelijk van wat toelaatbaar is. Ik hoop alleen maar dat ik niet ziek word komende week en dat deze IVF toch nog succesvol wordt. In theorie zou dat toch moeten kunnen met zoveel eicellen... Ik laat de uitslag nog wel weten.
Misschien heb je hier ook wat aan: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/503427-positieve-verhalen-gezocht-overstimulatie.html
Jeetje meis, 50 follikels? Ik vond het met 20 al behoorlijk vol in mijn buik, en met 'maar' 20 werd ik al goed in de gaten gehouden ivm eventuele overstimulatie. Ik vond de punctie ook niet zo'n pretje... Pas inderdaad goed op jezelf!
Nou, ik had vanochtend de punctie. Ik vind het zo bizar... Ik weet nog dat ik daar in de stoel ben gaan zitten en een beetje met die arts heb gepraat maar vanaf het moment dat ze de Dormicon in m'n arm hebben gespoten kan ik me helemaal niets herinneren. Dus ik denk dat het wel mee gevallen is... Ik vroeg op de terugreis nog aan m'n man 'ben ik dan in slaap gevallen ofzo?'. Maar ik schijn er gewoon continu bij te zijn geweest en heb allerlei vragen beanwoord. Ik vind het echt zo raar! Herkent iemand dit? Maar goed, er zijn uiteindelijk 36 follikels aangeprikt en hierin zaten 30 eicellen. Ik heb de rest van de dag veel geslapen en heb af en toe behoorlijk last van m'n buik. Verder gaat het eigenlijk prima. Nu is het afwachten hoe snel het allemaal herstelt en wanneer er een cryo terug geplaatst kan worden. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt na een punctie voordat je weer ongesteld wordt?
14 dagen na de punctie meid. Je hebt neem ik aan pregnyl gespoten. De dag van punctie word gezien als ovulatie dag dus 14 dagen later ongi. ik mocht met 36 follikels wel gewoon een tp hebben en ben toen ook direct zwanger geraakt. Ik zou gewoon vragen als jij jezelf goed voelt of je wel voor een tp mag gaan
Oja, ik snap nu trouwens ook waarom ik bij die belachelijke hoeveelheid follikels gewoon door mocht gaan met stimuleren. Ik had een kort protocol (vanaf cd1) met aan het eind (35 uur voor de punctie) een injectie met Triptofem. Triptofem remt GnRH (en daarmee LH en FSH productie) . Pregnyl stimuleert juist LH en FSH afgifte wwardoor je meer kans hebt op overstimulatie. Waarom ik dan Triptofem kreeg en (volgens mij) de meesten Pregnyl; geen idee. Maar misschien heeft iemand hier nog wat aan.