Menopur Vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Steph88, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hallo dames,

Weet iemand toevallig.. hoe lang je menopur mag gebruiken.. die aangebroken en gemengd in de koelkast staat ??

Ik moest zondag avond een flacon van 75 mg doseren.. in 2e dit is niet hellemaal goed gegaan omdat er een schuim randje op kwam, dus heb gauw een nieuwe klaar gemaakt, ondertussen heb ik de flacon in de koelkast gezet en is de vloeistof weer glad mag ik deze vanavond nog gebruiken ?

eergister heb ik de vloeistof in de koelkast gezet, ik spuit 37,5 dus vanavond en morgen wilde ik deze nog spuiten.. kan dit ? of kan ik beter een nieuwe klaar maken ?;)

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik geloof dat een klaargemaakte flacon Menopur maar 24u in de koelkast mag bewaard worden.

Ik zou die wat je hebt dus weggooien en vandaag een nieuwe oplossen, er de helft van in een spuit optrekken en dan de rest van de flacon bewaren in de koelkast voor morgen.

Ik begrijp ook even niet hoe je nu aan een volledig opgeloste flacon in je koelkast komt? Omdat je zegt dat je die vandaag én morgen nog wil gebruiken? Dus heb je nog 75EH staan ofwat? En waarom heb je die dan gisteren niet gebruikt? ;):)
    Doet wel niets terzake maar ik snap het even niet...

Wat ik dus zou doen: weggooien wat je nog hebt :).

3. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Ik dacht 24 uur in de koelkast

4. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Aha.. dankjewel voor je reactie ! Ik dacht zelf dus ookal dat ik deze flacon beter niet meer kon gebruiken.

Ik heb idd een flacon van 75 eh in de koelkast staan, ik moest voor het eerst doseren en raakte in paniek.. omdat ik de helft niet goed verdeeld kreeg met het terug spuiten in de flacon ging het schuimen .. vandaar dat ik die niet meer kon gebruiken zaten teveel luchtbellen in. Heb die in de koelkast gezet.. en gister het andere restje van zondag eerst opgemaakt. Heb toen een nieuwe klaar gemaakt. Vandaar dat ik me afvroeg hoe lang die oude houdbaar is !

Maar dacht al zoiets als 24 u :) dankje

5. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Misschien een tip..ik spuit ook menopur 37,5
    Als je met de opzuignaald door de ampul prikt, de naald tot op de bodem brengen en dan de vloeistof erin spuiten. Niet teveel schudden en als je weer gaat opzuigen de naald onderin in het sleufje en het flesje ietwat schuin houden
    Succes!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jep 24 uur gemend in koelkast.

7. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Annemiek ohja dat is wel een goeie tip om de opzuignaald tot de bodem te brengen. schudden deed ik sowieso niet. en schuin houden deed ik ook al :) alleen er blijft vloeistof achter in de dikke opzuignaald.. dus had ik niet precies tot de 5 op het spuitje.

Toen ik het terug spoot in de flacon om opnieuw te doseren ging het mis en ging het schuimen. voortaan hou ik de naald op de bodem bedankt voor je reactie !

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik moest soms zo'n dosis gebruiken, dat ik op 1,5 spuit per dag kwam. Ik maakte dan twee spuiten klaar en bewaarde de halve die ik overhield in de koelkast. Die gebruikte ik de volgende dag, samen met één nieuwe spuit. Dus hier zat er maximaal 24 uur tussen.

9. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ jippie .. dankje ik ga ook een nieuwe klaar maken en gooi die oude weg :)

Deel Deze Pagina