Punctie - de day after...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poema, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Poema het gaat nu opschieten he !! Ik kan niet wachten tot morgen, misschien ben ik vanaf morgen wel zwanger, zo raar idee en zo onwerkelijk, hoop zo dat deze meteen blijft plakken.

De pijn is nog steeds behoorlijk aanwezig, meer als een half uur actief bezig zijn is gewoon niet mogelijk, dan krijg ik krampen en kan ik niet meer normaal lopen, durf het zh niet te bellen omdat ik bang ben dat ze straks niet de tp doen, dan zeg ik het liever na de tp en denk niet dat mij al zorgen moet maken, ben alleen een ongelooflijk bezig bijtje, dus kan er niet zo goed tegen dat ik niks kan doen.......

Er is een wintermarkt hier op het dorp, mijn vriendinnen stuurde nog een bericht of ik mee ga, maar gaat gewoon echt niet helaas.

Hoe gaat het met de meiden op het wachtbankje? Trekken jullie het nog een beetje? Ik zie zo op tegen die vreselijke wachtweken...

Liefs flower

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @flower: ik kan inderdaad ook niet wachten. Ben al aan het bedenken waarmee ik mezelf morgenochtend bezig kan houden om de tijd te doden tot ze bellen... Dat vind ik echt het spannendste: om te horen of er een embryo is uitgekomen. Dan terugplaatsen maak ik me dan niet zo druk over. Die wachtweken dan natuurlijk weer wel. Lijkt me vreselijk... pffff

Laten we elkaar op de hoogte houden!

3. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Ik zie aan je onderschrift dat we hetzelfse zkh hebben! Ik had vandaag mijn 2e ivf punctie, eerste onder totale narcose. Deze doet jansen dan zelf.
    Ik had woensdag al 50 follikels waarvan 24 grotere tussen de 18,5&22mm, vandaag 30 eitjes waarvan 27 de kweek in zijn gegaan 3 waren er gesneuveld.
    Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn, en of we zo de tp hebben. Dan eerst controle op overstimulatie.

Ik vind rdg echt een heel fijn zkh, super meedekend met de punctie en alles.

4. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    @llkh wow wat een hoop eitjes!!!! Is dat de rede dat je onder algehele narcose gaat?? En wat hoor jij snel al of er een bevruchting heeft plaatsgevonden, ik heb woensdag de punctie gehad en hoor het pas morgenochtend! Voel je je verder goed? Of ook veel last van napijn?

@poema ik wordt tussen 8.30 en 10.oo uur gebeld en moet mijn wekker zetten voor de ustrogen om 7 uur. Ik hoop dat ik vanavond kan slapen ben zo gespannen ! Laten we elkaar op de hoogte houden en sterkte met de laatste spannende uurtjes.

Liefs flower

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Hi,

Deels de reden, vorige punctie ook al zo veel follikels. Heb ook een endocyste in me ovaria, waar ze omheen moeten puncteren zodat deze niet wordt geraakt anders kans op bacteriele infactie in de buikholte.
    Door de hoeveelheid is er moeilijk om heen te prikken, dus zo hebben we het van 2 kanten wat makkelijker gemaakt. Vorige keer heel erg veel pijn gehad.
    Heb bij de evaluatie met onze ferti.arts gezegd dat als het bij de 2e ronde iet met betere/andere verdoving ging, ik helemaal niet meer doorging met ivf.

In ons zkh hoor je altijd de dag erna hoeveel erg bevrucht zijn en wanneer de tp is. Bij de tp hoor je dan weer heoveel er nog a live zijn en wat dan de status is, hoeveel cellig enzo.
    Vorige ronde 8 eitjes, waarvan 6 bevrucht, uiteindelijk daarvan 5 ingevroren en 4 dat niet overleefd. Dus ben erg blij dat er zo veel zijn geoogst.
    Met die 27 en de percentages die we hadden moeten we op ze minst 7 kansen hebben :D.

Doordat de punctie nu zo is gegaan was het heel erg handelbaar. Veel minder pijn. Heb wel een week een dikke buik al door alle eitjes en dat voelde de laatse dagen niet prettig meer. Hoemeer ik toen al dronk hoe beter. Nu nog wel een wat dikkere buik en met paracetamol is het goed onder controle.
    Voel nog wel wat, alleen veel minder erg als een menstruatie voordat mijn endometriose was verwijderd.

Je krijgt altijd de vraag van de anesthesioloog hoe het met de pijn gaat en dan het cijfers tussen 1en10 te geven, alsik dat nu moet doen is het max een half.
    Voel alleen me kaje heup, die ml vanavond ff moet recht zetten en corrigeren. Dan is pijn helemaal wel.

XX

Ps hier nu 2xdaags 2 utrogestan, en de eerste week tempen en wegen en dat opsturen naar het zkh

6. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Holy moly llkj1984!! Het vreemde is da t ik vooraf heb aangegeven erg angstig te zijn voor de pijn (vanwege hyperstimulatie in vorige zkh) en toch heb ik de "standaard" verdoving gehad. Zd gaven namelijk niet de voorkeur aan algehele narcose. Maar de pijn is, wéér, zo freselijm heftigmgeweest dat ik meteen heb aangegeven dat ik nooit meer een punctie wil ondergaan , wat inhoudt dat dit onze laatste poging zal zijn :(

Wat mij bevreemd is dat als vorige keer ook zo'n heftige reactie had qua groeiende follikels, ze je nu deca geven. Daar hebben ze bij juist niet voor gekozen om kost wat kost overstimulatie te voorkomen. Doe rustig aan meis drink veel en pak je rust. Op naar een mooie tp!!

7. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    @poema ben je al gebeld?

Pfff ik stik van de zenuwen ze kunnen tot 10 uur bellen..

8. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Ze bellen nu man zit aan de tel whaaaaaaaaaaa

9. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Jehhhhh om 14.50 de terugplaatsing, man heeft helemaal niet gevraagd hoeveel enz maar dat horen we vanmiddag.. Oh nog zo lang wachten. Poema mijn duimendraaien voor jou

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Wow! Goed zeg Flower! Gelukkig een tp, top!!! Voel je je al wat beter?
    Hier in de zenuwen. Ze gaan me tussen 10 en 11 bellen.... Vriend is gewoon met dochter naar hockey gegaan (vond ik prima hoor!), dus probeer me alleen te vermaken. Maar hoe dichterbij tien uur hoe spannender ik het vind worden....

11. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Flowertje!

Poema, ik denk aan je en mijn duimen draaien ook!

12. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Spannend flower en poema, allebei tp vandaag! Denk aan jullie!

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Nou, is bij mij nog niet zeker hoor... Moet eerst horen of die ene eicel überhaupt een embryo is geworden... Duimduimduim

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    YES!!!!!
    Dat ene eitje van mij is gewoon uitgegroeid tot een 6-vellige embryo!!! Dat had ik echt nooit durven hopen! Vanmiddag om 14.10 uur de terugplaatsing!!!
    Ik kan het nog niet geloven!!!

15. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig poema! :)

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Flower en poema wat een goed nieuws zeg! Helemaal top, toitoitoi vanmiddag.

@tat ik begrijp dat jouw eerst icsidan in een ander zkh was?
    Algehele narcose is ook niet geheel gebruikelijk, doen ze ook liever niet. Als pijnbestrijding bij de eertse poging werd ons uitgelegd dat je of een prik in je bil, of dormicum, of beiden, of dan de narcose. Op de verkoever kreeg ik nog de keuze nog in algeheel of ruggeprik, laatste was echt een no go. Heb standaard rug pijn, dus daar blijven ze vanaf.

Bij de eerste wilde ik kiezen voor dormicum, klein roesje, maar dat mocht niet omdat ze vinden dat ik controle freak ben, no argument there, en dan zou ik raar kunnen gaan doen bij de punctie. Dus alleen een prik in me bibs. Hierbij was de pijnstilling niet afdoende. Bij de evaluatie heel duidelijk aangegeven (was toen heel erg geemotiseerd, was de dag ervoor ongi geworden na de tp van de laatste emmy) dat als de pijnstilling niet anders ging we niet meer doorgingen voor een nieuwe poging, en dat we alleen doorzouden gaan met alg narcose.
    Ook overgehad dat de hormoonstimulatie anders zou moeten. Heb nu deze ronde decaptyl gekregen en hogere puregon, vandaar dan de vele eitjes, hormonen goed aangeslagen zullen we maar zeggen.

Voor je eventuele derde zou je dus in de evaluatie echt kunnen zeggen dat je dat wilt. Als ikkijk hoe ik me nu voel, zei ik dus na de 2e geen derde poging meer, gisteren zei ik al, nou als het zo gaat dan kunnen we nog beste voor de derde ronde.

Probeer je evaluatie met doc van os te hebben.

Sterkte

X

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Poema, ik ben even met je mee blijven lezen :)... want het was wel erg spannend bij je. Wat een wereldnieuws! Succes vanmiddag en broedse :D. (en ook de andere dame uiteraard)

18. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Jehhhhhhhhhh wat een goed nieuws zie je nou dat je er maar eentje nodig hebt!!!!! We gaan samen op het wachtbankje pfff spannende tijd hè. Ik heb nog niet gehoord hoeveel cellig ben benieuwd en of er nog meer bevruchtingen zijn.

Oh en mijn buik is helemaal opgezet en pijnlijk , durf niks te zeggen in het zh ben als de dood dat ze niet terugplaatsen ben bang voor overstimulatie, zit al op dag 4 na punctie en nog steeds zoveel pijn.

Poema ga je nog wat doen voor die tijd? Ik heb vannacht niet geslapen net gelukkig even een uurtje, de tijd kruipt voorbij ....

19. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Heeeeel heeeeeel veel drinken! Is beter voor je ivm overstim.
    Sterkte meis, hoop het niet voor je.

Xx

20. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hey,

Hier net bericht tot nu toe zijn er 24 uur later 9 bevrucht, die overige 18 kunnen nog de geest krijgen, is alleen nu nog niets over te zeggen. Dus nog ff duimen maar.

Maandag om 14 uur echo en tp. Veel drinken en alles.
    Ma horen we dan ook meer over die 18 en hoever die 9 nu zijn.

Xx

Deel Deze Pagina