punctie en een soort narcose

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Flippo123, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Iemand hier ervaring mee? Het is mij aangeboden ivm de 1e punctie erg pijnlijk was en ik niet tegen morfine preparaten kan. Het is geen narcose dat je in slaap gebracht wordt maar een hele sterke verdoving.

2. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Het is een soort van roesje die je krijgt. Die je idd in een hele diepe slaap brengt. Dan voel je inprincipe niks meer van de punctie.
    Mijn eerste punctie was ook heel erg pijnlijk, en zou voor de evt volgende ook een roesje krijgen.

3. Flippo123

het is geen roesje, dat is dormicum, een soort slaapmiddel, maar dat is geen pijnstiller. Dormicum kreeg ik zoiezo al omdat ik niet tegen morfine preparaten kan.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, verkeerd gelezen. Ik trek me terug ;)
    Misschien handig om het middel te noemen. 'Een soort van narcose' is wat vaag...

(dacht dat je dacht dat dormicum een soort narcose is)

5. Flippo123

@Merah: Haha nee ik weet dat dormicum geen narcose is :p... Wat precies het medicijn is wat ik ga krijgen.... geeeeeeen idee.... daarom mijn vraag!

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Er zijn vele verschillende pijnstillers ter vervanging van morfine. Wat veel gebruikt wordt in de anesthesie-wereld is:
    1. Fentanyl, een kortdurend opiaat. Werkt prima en is een pijnstiller en geen narcosemiddel. Lijkt het meeste op morfine maar met minder bijwerkingen.
    2. Ketanest, ook goede pijnstiller. Weer geen opiaat. Maar is ook een narcosemiddel.

Denk dus dat jij fentanyl krijgt :D. Is lekker spul. Wordt gegeven via een infuus. Of een prikje.

Deel Deze Pagina