3,2 miljoen en vragen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by -, Jun 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Hier weer eens een bericht van mij.

In 't kort, We hebben een kinderwens, 't zaad van mijn man was niet goed. 950.000 cellen en weinig beweging. Operatie gehad om spatader af te sluiten.

En vandaag 3 maanden na de ingreep waren we bij de uroloog voor de uitlsag van de controle op het zaad. En jawel het is gestegen naar 3,2 miljoen zaadcellen en betere kwaliteit.

Meer hoop op een wonder. We zijn doorverwezen naar de gyenacoloog waar we over 3 weken al tercht kunnen. de uroloog had het over K.I.

Maar ik heb al wel wat vragen , misschien kan iemand die beantwoorden:
    Nu we al weten dat het aan het zaad ligt, moet ikzelf dan ook nog allerlei onderzoeken ondergaan?
    . En moet ik dan mijn cyclus in kaart gaan brengen met tempraturen?
    Ik vraag me daarbij af of dat nodig is want krijg je dan hormonen om een ovulatie op te wekken om het tijdstip van insimineren te regelen?

Ik ben veel aan het lezen om goed voorbereid te zijn als we dadelijk bij de gyn. zitten.

We zijn er heel nuchter in , maar willen zo graag. De namen weten we al.

Afgelopen weekend had ik voor het eerst dat ik het vreselijk moeilijk vond om( nog) geen kinderen te hebben , op een visite ging het over iedereen hun kinderen en ervaringen en dan vallen wij er helemaal buiten. Voor het eerst voelde ik hoe het is om " buitenstaander" te zijn.

Gelukkig kunnen we goed met elkaar praten en heb ik veel steun van mijn zussen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Fleurebel,

Jij zal waarschijnlijk ook bepaalde onderzoeken moeten ondergaan, want jij bent degene die zwanger moet worden! ;) Je moet een eisprong krijgen, je eileiders moeten open zijn, je hormoonwaardes moeten goed zijn, enz. Ik denk dat de arts IUI bedoelt (Intra Uteriene Inseminatie). Hierbij wordt jouw cyclus helemaal gevolgd, al dan niet gestimuleerd met hormonen. Als je eisprong eraan zit te komen, wordt de inseminatie gepland. Je man moet dan een spermamonster inleveren, dit gaan ze bewerken (zodat alleen de goede zaadcellen overblijven) en dan gaan ze dat bij jou in de baarmoeder spuiten. En dan maar twee weken wachten of je zwanger geworden bent. Er zijn hier verschillende IUI-topic's en op internet is ook een hoop info te vinden over IUI.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

3. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Bij ons is dat niet zo, ik heb geen enkel onderzoek gehad voor iui, mijn zus heeft via icsi 2 kindjes en heeft nooit 1 onderzoek hoeven doen. Vaak als het probleem bij de man zit, doen ze bij de vrouw minder of geen onderzoek...(althans dat is mijn ervaring)

4. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Sorry ik lieg :oops: heb wel 1x inwendige echo gehad maar dat was omdat ik telkens heel erg pijn had bij het klussen en uit die echo bleek dat alles goed was, misschien kreeg ik daarom verder geen onderzoek daarnaar...

5. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

Jan 5, 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    Wij zijn net klaar met een hele reeks onderzoeken en gaan waarschijnlijk op korte termijn met IUI beginnen. Bij mijn man kwamen ze er ook al gauw achter dat zijn zaad slechter was en werd ook eerst gezegd dat IVF bij ons de enige mogelijkheid was. Ondertussen heb ik zelf ook allerlei onderzoeken gehad : 3 maanden temperaturen, bloedonderzoeken, inwendige echo, HSG. Bij mij leek in de eerste instantie alles goed te zijn maar de artsen wilden toch nog een laprascopie doen waar uiteindelijk een lichte vorm van endometriose gevonden werd. Uiteindelijk hebben ze bij mijn man verschillende keren een opzwemtest gedaan en het zaad lijkt ook sterk wisselend te zijn maar uiteindelijk willen ze nu toch IUI gaan proberen maar ze willen per keer kijken. Verder zal ik hormonen gaan spuiten om meerdere eitjes te hebben.
    Goed dat je verder steun van je zussen krijgt. Het is prettig om gewoon mensen te hebben bij wie je je verhaal kwijt kan. Wij hebben veel steun van onze familie en vriendenkring wat op zich heel prettig is.
    Wat wij wel vervelend vonden is het wachten elke keer tussen elke afspraak! Verder heb je gelukkig dit forum waar je je verhaal kwijt kan en mensen zijn die net als jij in de zelfde situatie zitten.
    Veel succes verder!
    groeten Mirjam

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Sorry hoor, maar bij ons ligt het probleem ook grotendeels bij hubbie, maar ik heb toch alle onderzoeken moeten doen hoor! ;)

Liefs Marjo

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Ach ik zit ook gewoon te slapen hier, ik heb natuurlijk ook gewoon een bloedonderzoek gehad...

8. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    ik heb niet echt antwoorden op je vragen meer omdat mijn man en ik aan t begin staan van wat jullie al hebben gedaan.
    maar ik ben blij om te lezen dat de operatie geholpen heeft. mijn man moet eind deze maand voor precies hetzelfde geholpen worden en als ik zo hier de verhalen hoor ben ik blij om te lezen dat het positief uitpakt.
    ik ga zelf wel al beginnen om mijzelf te laten onderzoeken zodat als de waarden van mijn man straks zijn gestegen we niet evt nog een tegenslag krijgen mocht er iets bij mij niet goed zijn.
    hebben ze jullie toevallig wel al gezegd wat de kans is op een natuurlijke bevruchting?

ik wens jullie heel veel succes en hoop op een snelle positieve test
    kuzz

9. mobius

mobius Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,117
    0
    0
    Geel, Belgiƫ
    Ook ik heb toch alle onderzoeken moeten doorstaan hoor: bloedonderzoeken, echo, hsg, ...

10. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    Hier hetzelfde.

Probleem van zwak zaad bij mijn vriend, maar ik krijg de meeste onderzoeken.

Bloedonderzoeken en kweekje gehad.

Binnenkort hsg, en dan 3 maanden zelf proberen.

Vriend krijgt verder niet veel onderzoeken, behalve dat hij z`n zaadje af en toe moet weg brengen.

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    bij Ed is er een echo genomen van zijn ballen, hij heeft bloed moeten tappen wat getest werd op lh en fsh...(gelukkig goed) en tja die sperma onderzoeken...

bij mij zijn er niet veel onderzoeken gedaan...inwendige echo en bloedonderzoeken....dat was het....

12. Niet meer actief

De kans op een natuurlijke bevruchting is heel klein. Dat kon nog wel 10 jaar duren.

Het is al een hele opluchting dat het zaad verbeterd is, anders waren we gelijk op IVF aangewezen geweest.

13. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    [quote="Fleurrebel] De kans op een natuurlijke bevruchting is heel klein. Dat kon nog wel 10 jaar duren.

Het is al een hele opluchting dat het zaad verbeterd is, anders waren we gelijk op IVF aangewezen geweest.[/quote]

ff een hart onder de riem meid, hier waren de kansen op een natuurlijke bevruchting minimaal zo niet een wonder te noemen als het zou gebeuren, maar ja zoals elk ontstane zwangerschap natuurlijk een wonder is, is dat wonder dus toch gebeurt 2 wkn voor we te horen zouden krijgen hoe verder te gaan (iui)...

dusse echt meid de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit hoor, en op het moment dat je het het minst verwacht, het eigenlijk niet zou kunnen (qua klussen en dan niet tijdens de vruchtbare dagen) is het ineens "raak"...
    ;)

liefs smoekie

14. Niet meer actief

Dank je wel voor de lieve woorden. We blijven hopen op een wonder.

15. Niet meer actief

Mmmm Stienke, bij ons ligt het ook aan vriend lief maar ik heb ook alle onderzoeken moeten ondergaan.
    Echo's (heel veel), bloedonderzoek, samenlevingstest, hsg, weer bloedonderzoek.
    Dat is toch wel normaal volgens mij..

16. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Bij ons was al bekend dat het aan mn man's zaad lag. Zijn telling is dik onder het miljoen, waardoor ICSI noodzakelijk is. Hij heeft diverse onderzoeken gehad en een DNA- en chromosomenonderzoek. Voor de start van de ICSI, hebben we beiden een bloedonderzoek gehad (getest op HIV, hepatitis C e.d.). Toen dat er allemaal goed uitzag, konden we gelijk met ICSI beginnen en kwamen bij mij de inwendige echo's en hormoonspuiten pas, maar dat hoort nou eenmaal bij IVF/ICSI.

Het is dus niet in alle gevallen zo dat een vrouw al tig keer met d'r benen wijd moet, nog voordat IVF/ICSI wordt gestart. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik al 2 kinderen heb uit een vorige relatie, dus wisten de artsen dat het bij mij wel goed zat.

17. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Assen
    Ja, ik heb vast zitten dromen toen ik mijn vorige berichtje heb geplaatst. Heb bloedonderzoeken gehad en een inwendige echo...

Share This Page