Hallo na altijd in verschillende topics te schrijven heb ik nu een vraag aan eenieder van jullie die het intressant vind. De titel zegt al genoeg denk ik zo . Mijn man en ik hebben nog 3 cryo's in de vriezer in Dusseldorf zitten. Zal even in het kort vertellen: vanaf 2000 kinderwens en 3 ivf/icsi pogingen gehad met mijn nu ex partner, daarna verhuisd en mn huidige man leren kennen. mijn kinderwens bleef sterk aanwezig. in 2006 in Dusseldorf een icsi poging gedaan 11 eicellen gevonden 9 bevrucht 2 terug laten plaatsen helaas niet blijven plakken 7 in de vriezer. 2007 2 cryo's laten ontdooien en terug geplaatst ZWANGER!!! april 2008 mochten we onze eigen eskimo in onze armen sluiten en nu is die eskimo al 2,5 jaar oud in 2009 weer 2 cryo's laten ontdooien en alletwee laten terugplaatsten. ZWANGER!!!!! van een tweeeiige TWEELING... mei 2010 Bevallen van ons duo. Maar nu hebben we dus nog 3 cryo's over in de vriezer. Mijn man heeft nog 2 kinderen uit een vorige relatie dus met 5 kinderen is ons gezin wel helemaal compleet. Maar nu dus het dilemma wat te doen met de drie mooie cryo's. Vernietigen kan ik niet over mn hart verkrijgen afstaan voor medische experimenten etc ook niet. Dus nu hebben we na een jaar wikken en wegen besloten om ons te orienteren over de mogelijkheden van donatie aan een of meerdere stellen die net als wij dus ontzettend veel moeite moeten doen om een wondertje te mogen ontvangen. Wij zijn van mening dat diegene die de cryo's ontvangt en hopelijk 9 maanden mag dragen ook de moeder is haar bloed stroomt door de baby en voed en verzorgd het kind. Maar ik weet dus niet helemaal of het wel mogelijk is vandaar mijn vraag/topic hier. Hoe denken jullie daarover? en wat zijn de mogelijkheden? liefs silvia
Sil, ik heb geen idee wat kan en mag maar ik vind je een topper!! Misschien kan je een mail sturen naar UberS? Wie weet kan hij of een collega je meer vertellen hier over.
Nynke dank je wel voor je reactie hier hihihihihihi maar zo bedoelde ik het niet in het doolhof hoor Bedoelde eigenlijk meer dat ik denk dat er niet veel animo voor is voor donatie of dat andere erover nadenken etc.. ik heb er al heel lang over gedacht zelfs nog eens heel kort besproken met Sikki,maar nu hebben we de knoop doorgehakt inderdaad en moet ik eens kijken wat ze in Dusseldorf zeggen.. en anders ergens anders...
Hoi Silvia, Ik vind het een prachtig idee! Jullie weten zelf zo ontzettend goed hoe het is om een kinderwens te hebben die niet zomaar vanzelf in vervulling kan gaan. Er zijn vele stellen wiens eigen voortplantingsmateriaal niet voldoende kwaliteit heeft om die wens in vervulling te laten gaan. Hoe mooi is het dan dat een paar cryo's wil doneren wanneer hun eigen gezin compleet is! Fantastisch! Ik heb dan in mijn achterhoofd mijn nicht. Zij konden niet spontaan zwanger raken wegens slechte zaadkwaliteit. Uiteindelijk na 6x IUI zwanger geraakt dmv ICSI (even zelfs TESA/PESE) ter sprake geweest. De eerste icsi is geslaagd, groot feest natuurlijk. Een heerlijke zwangerschap gehad en na de geboorte van hun dochter 6 heerlijke weken. Helaas bleek hun wondertje een zeer ernstige hartafwijking te hebben en moet ze te zijner tijd (waarschijnlijk nog in haar vroege kinderjaren) een harttransplantatie krijgen. Hun gezinnetje is nog niet compleet maar inmiddels weten ze dat het afwijkende gen wat deze afwijking veroorzaakt heeft erfelijk is. Dat zette dus meteen een streep door hun gezinsplanning. Voor hun is het nog veeeeel te vroeg om de keuze voor donorcryo's te maken, maar ik kan me voorstellen dat er paren zijn die al wat fases verder zijn die hier zeer zeker voor open staan! Als jullie hart zegt dat dit goed is, en de nederlandse wetgeving rondom ethiek vormt geen obstakel, DOEN!!! Veel geluk met jullie mooie gezinnetje! PS Ik ken jullie niet eens dus hoe kan ik nu weten dat jullie een mooi gezin hebben? Gewoon, omdat mijn gevoel dat zegt, kan toch niet anders met zulke ouders
dank je wel Marientje hihihihi. Heb net gegoogled en zelfs in NL is het mogelijk via buro's Embryodonatie Bureau , Embryoadoptie bureau, Embryo, Adoptie, Donatie dus mag aannemen dat het vanuit Dusseldorf ook mogelijk is toch.... mischien toch maar eens een informatief mailtje sturen naar uber S inderdaad.
Sil ik vind je een topvrouw en zo'n prachtig idee! Moet zeggen dat wij ook bij jette toen van te voren moesten bepalen al, als er cryo's over waren na zoveel jaar wat we ermee wilden. Hebben we ook aangegeven voor embryo donatie te doen idd om mensen te helpen. Er zijn bij ons natuurlijk geen cryo's meer. Maar heb respect voor jullie dat jullie dat willen doen. En onszelf gaf het een beter gevoel als vernietiging Sil meis je hebt een groot hart xxx
Wat een super nobel gebaar van jullie Sil! Ik heb geen idee hoe dat allemaal in z'n werk gaat maar ik wilde gewoon even reageren Je bent een topper!
Hoi, Ik weet niet wat de nederlandse wetgeving hierover zegt. Maar er is 1 ding wat ik heel graag uit het diepst van mij hart tegen je wil zeggen meis...... Wat een ontzettend lief ,mooi idee/gebaar dat jullie dit willen doen. echt super lief!! Groetjes Diana
Weet je ik vind het heel moeilijk om een mail te sturen naar uber S zou echt niet weten hoe ik zoiets moet omschrijven en uitleggen en bevragen....waar is KLINGEL!!!!! als je haar nodig hebt grrrrrr oh ja die is druk met voorbereiden voor werpen
word helemaal emotioneel van jullie berichtjes hahahahaha das toch te erg voor woorden..... gooi het maar op de nog aanwezige hormoontjes 9 maanden op 9 maanden af
Wat een mooi gebaar, ik hoop dat het mogelijk is en dat jullie een ander stel veel geluk mogen brengen. Lijkt me een vreselijk idee om zoiets kostbaars/wonderbaarlijks/liefdevols te laten vernietigen met de wetenschap dat er heel veel mensen zijn die niets liever willen dan een kindje op de wereld te zetten en dit met liefde groot te brengen. Ik wens je alvast veel succes en geef je mijn resprect. X Lente
Beste dr. S, Wij hebben nog een stelletje mooie cryo's bij u in de vriezer liggen. Graag willen wij er een ander stel blij mee maken, wat zijn de mogelijkheden? Groetjes, Silvia009
Silvia, ik ken je verhaal uit het meelezen in het Babyrinth. En ik wil je graag laten weten dat ik jullie toppers vind. Jij en je man zijn echt super dat jullie dit willen doen. Ik weet verder niets van deze vorm van donatie maar denk inderdaad dat het meest verstandige is om met dr S contact op te nemen omdat je vermoedelijk toch met de Duitse wetgeving te maken hebt. Maar nogmaals, jullie zijn super!
Heb maar een mail gestuurd meteen.... hoe vinden jullie hem? goedenavond Dr Scholtes / Unterhorst. Ik heb een vraag omtrent nog overgebleven Cryo's. in 2006 na een icsi behandeling waren er 7 cryo's Hier hebben we er 4 van verbruikt. Mijn man en ik hebben dankzij uw kliniek ons gezinnetje helemaal compleet. Een zoontje in april 2008 en afgelopen mei een tweeling. Nu hebben we nog 3 cryo's in opslag. Graag zouden we willen informeren of er een mogelijkheid is om er andere mensen blij mee te maken. We willen ze liever niet laten vernietigen en ook niet voor medische experimenten laten gebruiken. Graag zou ik willen horen wat bij uw kliniek de mogelijkheden hiervoor zijn. Met vriendelijke groet Silvia.
Vind het ook wel spannend hihihi Ik ben niet zo'n brief schrijver zoals jullie wel weten hahaha na mn schooltijd nooit meer iets gedaan met mn schrijven en taal... ach we zien het wel en de intentie is duidelijk aanwezig toch ?
Je hoeft toch ook geen wetenschappelijk stuk te schrijven? Deze mail is meer dan duidelijk en super geformuleerd!
Ik ga offline voor vanavond en ik hoop morgenvroeg een mail van Uber S te hebben slaap lekker allemaal