Punctie gehad

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mik2326, Feb 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    Ik me zo ontzettend bang gemaakt voor de hebpunctie. Je leest 90% horrorverhalen. Ik kan je zeggen de angst was vele maken erger dan de hele punctie! Ik plaatst nooit wat op fora, maar ik wil graag iedereen die nog een punctie moet ondergaan een hart onder de riem steken. Dames het viel mij zooooo mee! Pijn? Nee dat kan ik ‘t niet eens noemen. Ze starten met verdovingsprikjes in de baarmoedermond. Klinkt ook weer veel enger dan ‘t is. Je voelt een minimaal prikje. Ik kreeg vooraf in m’n infuus paracetamol en de mogelijkheid tot rapifen (morfine) Ik heb ervoor gekozen om maar een kwart dosis rapifen te nemen omdat ik enorme angst heb om weg te raken en duizelig te zijn. De controle verliezen vind ik heftiger dan pijn. Maar dat is mijn keus. Je bent met zo’n dosis zeker niet verdoofd, je voelt alles nog! Maar ‘t is amper gevoelig te noemen. Alle verhalen die ik las nou ik had me schrap gezet, voor nop dus! Ik wil de dames die ‘t wel als pijnlijk hebben ervaren niet afvallen maar ik vond het letterlijk zowat pijnloos. Ik zat te shaken van angst en niet van de pijn. Ik wist gelijk dit moet ik delen. Er zijn zo weinig positieve verhalen te lezen. Ja positief als ach ‘t is zo voorbij die pijn en ja even op je tandjes bijten. Nou daar werd ik niet bepaald kalmer van. Dus vandaar mijn verhaal. Het deed absoluut geen pijn!!! Ik hoop dat diegenen die nog moeten er door mijn verhaal een stuk ontspannender naartoe gaan. Veel succes voor wie moet en mocht je wat willen weten vraag het me gerust. Het wachten voor ons is aangebroken.

Happyhope, P1986 and Palmpje like this.
  2. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Ik vond het idd ook 100% meevallen! Succes met de wachtweken :)

3. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    Dankjewel! Denk dat veel dames er wat aan hebben om ook de goeie verhalen te lezen. De verpleegsters zeiden al ‘t valt echt mee. En ze hadden gelijk :thumup:

Palmpje likes this.
  4. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Wat was de "opbrengst" eigenlijk?

5. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    Wij doen icsi en ivm lage amh waarde van mij hoopten ze op 3 eitjes maar dat werden er 6 waarvan 5 uitgegroeid. En alle 5 goed uit punctie gekomen en morgen horen we of en wat er bevrucht is

6. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Oehh spannend zeg! Ik heb ook een lage AMH waarde; 0,4. Met de hoogste dosis hormonen had ik 5 eitjes en met icsi zijn er daarvan 4 bevrucht. Van de verse terugplaatsing ben ik zwanger geraakt en de andere 2 embryos liggen in de vriezer :) Heb een zoontje van inmiddels 7 maanden.

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Fijn dat het meeviel! Het is persoonlijk en ook afhankelijk van de pijnstilling die je krijgt. Wellicht maakt het aantal eiblaasjes ook uit.

Ik had 18 eiblaasjes en moest zonder enige verdoving door een fout van de verpleegkundige. Ik dacht dat ik dood ging van de pijn. Ik heb harder gegild dan bij mijn bevalling...

8. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    :rolleyes::rolleyes:
    Oh wat een mooi bericht!!! Ik heb ook een amh waarde van 0,49. Was zelf elke maand zwanger maar elke keer ging ‘t mis. Denk slechte kwaliteit eitjes dus nu best bang of er überhaupt wat overleeft als ‘t bevrucht is. Maar goed dat is afwachten. Ik heb zelf menopur 300 eenheden gespoten met decapeptyl. In België is dat de hoogste dosering. Nu hopen op net zo’n mooi resultaat als jij.

9. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    Wat heftig zeg. Heel vervelend zoiets. De verpleging zei dat 5 geen hoge opkomst is maar ‘t prikken blijft prikken zei ze. Heb zelf de meest lage dosering pijnstillers gehad, feitelijk alleen wat paracetamol. Ik kan met recht zeggen dat ik ‘t allesbehalve pijnlijk vond. Tuurlijk je voelt dat ze de inwendige verdovingsprikken zetten maar pijn? Oh god nee allesbehalve. En dit wil ik gewoon ook graag delen want ikzelf snakte naar dit soort verhalen.

Fennec likes this.
  10. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Wat vervelend om te horen dat het iedere keer mis ging. Mij is op mijn hart gedrukt dat de amh waarde niets zegt over de kwaliteit van je eitjes. De kwaliteit bij mijn eitjes was dan ook uitstekend. Ik duim voor jullie op een heel mooi resultaat en een gezonde zwangerschap!

11. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    Lief van je dankjewel! Doet me goed te horen. Ik hou jullie hier zeker op de hoogte

Palmpje likes this.
  12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,335
    113
    Amsterdam
    Ook heel lief maar ook even dan een tegen woord.
    Je had slechts 6 eitjes, dan is het idd vaak redelijk te doen. Echter bij veel meer een heel stuk minder.
    Heb 1 punctie met 8 gehad stond volgende dag al te bootcampen.
    Vorige puncties met meer dan 20 piepte ik echt wel heel anders.
    Eerste keer kwart spuitje rapifen tweede en derde keer 2,5 spuitjes.
    En toevallig als student ook nog pijnonderzoek gedaan bij ivf puncties en idd de vrouwen met minder eitjes minder pijn met meer veel meer.

Succes met de wachtweken!

Fennec likes this.
  13. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Een goede vriendin van mij had met 5 eitjes ook verschrikkelijk veel pijn en dat bij alle 3 haar puncties. Het is toch voor iedereen anders.

14. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    Ik heb geen vergelijkingsmateriaal. M’n eerste punctie was dit. Het enige wat me verteld is door de verpleging is dat ‘t aanprikken gewoon ‘t aanprikken blijft en als ze eenmaal door de vaginawand zijn ze “alleen” maar hoeven leeg te zuigen. En dat voel je niet. Voor mij klopte dat precies. Dat leegzuigen van de follikels voelde ik echt niet. Daarom zeg ik ik wil hiermee andere dames niet afvallen die ‘t wel als pijnlijk ervaren hebben, maar dit was mijn ervaring en ik weet hoe ik de afgelopen weken hunkerde naar positieve verhalen.

Palmpje likes this.
  15. P1986

P1986 Actief lid

Feb 25, 2017
    446
    206
    43
    @Mik2326 bedankt voor het delen van jouw verhaal, dat stelt mij enigszins gerust! Natuurlijk zal het voor een ieder anders zijn, maar positieve verhalen zijn zeker ook de moeite waard om te delen (en te lezen ;)). In april voor mij de eerste punctie..

Heel veel succes met de wachtweken!

16. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,986
    6,984
    113
    Female
    Positieve verhalen zijn ook fijn om te lezen, dus heel goed dat je dit gedeeld hebt :)

Mik2326 likes this.
  17. Mik2326

Mik2326 Lid

Aug 16, 2018
    25
    11
    3
    Dankjewel! En jij veel succes met je ivf ronde. Hopen op een mooi resultaat.

P1986 likes this.
  18. Clara14

Clara14 Niet meer actief

5 jaar geleden kreeg ik de eerste punctie voor eerste kindje dat was ook een makkie.
    Vorig jaar kreeg ik punctie voor 2e kindje, lieve help ik deed nog liever een bevalling dan die punctie. Echt drama.
    Vanmorgen weer punctie gehad nog steeds voor 2e kindje , met zware pijnstilling, maar echt lieve help ze zijn half uur bezig geweest zoveel follikels zaten er. Dus het zegt allemaal niks, wat de ene keer een makkie is kan de volgende keer een horror zijn.

19. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Precies dit. Het aantal follikels is zeker belangrijk om erbij te vermelden. Ik had er 21, waarvan er meerdere een harde schil hadden en daarom meerdere keren moesten worden aangeprikt. Ze waren 3 kwartier bezig. Een pretje was dit niet.
    Maar @Mik2326 ik ben blij dat er ook positieve ervaringen zijn en dat is zeker belangrijk om te laten weten. Van te voren is het echt niet te zeggen of het mee gaat vallen of niet, het kan gewoon beide kanten op gaan.

Siepie85 likes this.
  20. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Fijn dat je ook je positieve verhaal deelt hier. Helaas hier ook helse pijnen en voelde ik letterlijk elke follikel die aangeprikt werd (ze waren tel kwijt maar gokten rond de 20 stuks) Was ook niet plaatselijk verdoofd dus dat kan een verschil maken maar ik heb echt een paar dagen nodig gehad om bij te komen.

Share This Page