Hallo dames, Wij hebben na heel wat jaren en andere pogingen besloten om voor ivf te kiezen. Onze gynaecoloog gaf altijd aan dat ik te zwaar was voor ivf (in groningen) dus we zijn maar door gegaan met iui en hey zelf proberen. Nu ben ik er een beetje door jullie hulp achter gekomen dat ze bij het isala in zwolle niet zo heel erg moeilijk doen over een te hoge mbi (heb een mbi van 38). We hebben 22 maart onze eerste gesprek. Gister zijn we er al heel geweest voor het zaad van me man te laten testen. maar ik ga nu heel erg twijfelen om ze ons wel aan zullen nemen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Aan de ene kant denk ik ze weten me mbi. En ze laten mijn man al komen voor een sperma onderzoek, het komt vast wel goed. Maar aan de andere kant denk ik ze gaan me vast afwijzen om mijn overgewicht.
Je hebt erg fors overgewicht (dat weet je zelf natuurlijk ook wel). Heb je geprobeerd af te vallen? Je kunt wel zwanger worden, maar de kansen met ivf zijn tot 30% lager dan de kansen van andere vrouwen en je loopt ook extra risico's tijdens de zwangerschap zelf. Ik begrijp dat het allemaal gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Maar de reden voor zulke 'limieten' qua bmi zijn er vanwege de gezondheid van de vrouw en kind. Of ze je in Zwolle af zullen wijzen weet ik niet. Hopelijk voor jou mag je door, maar ik hoop wel dat ze jullie zullen voorlichten over de risico's.
Ja ik had het al gezien er staat geen max. Denk dat er ook niks anders op zit dan afwachten. Maar het is zo spannend. Hoop echt dat ik na 8 jaar een keer geluk heb.
Ik hoop het ook voor je! Maar als er staat geen max mag het misschien wel! Ik zit zelf ook in zwolle en ben ook wel wat te zwaar maar ze zijn er nooit over begonnen in zwolle.
We hebben in de afgelopen jaren al zoveel pech gehad, dat we hopen voor ivm te kunnen gaan. Ben ook al jaren op me lijn aan het letten, loop ook bij een diëtiste. Maar het gewicht wordt maar niet minder, maar goed wat wil je met al die hormonen en een traag werkende schildklier.
Wij zijn ook in isala zwolle onder behandeling geweest, eerst iui en daarna ivf, ik heb ook overgewicht, ik woog 74 kilo bij de start met ivf, maar ze zijn er nooit over begonnen, nu weeg ik 80 maar dat komt door de kleine meid Ik hoop dat ze jullie gaan helpen op weg naar een wonder!
Met alle respect maar je hebt met een bmi van 38 wel flink overgewicht. Iedereen weet dat dit een gezonde zwangerschap in de weg kán staan omdat je lichaam er simpelweg niet klaar voor is, geen energie voor heeft. Dat het UMCG je dan afwijst is puur uit bescherming voor jou. Hebben ze je geen diëtiste aangewezen? Dat doen ze bijvoorbeeld in het MCL wel bij overgewicht. Waar ze het bij het Isala in Zwolle niet zo nauw nemen hebben ze in Groningen juist een heel streng protocol wat betreft ivf/icsi. Dit doen ze niet om te pesten maar meer om de slagingskansen te verhogen als je het zware traject in gaat.
Sorry dat ik zo reageer. Maar iemand die overgewicht heeft kan er niet altijd wat aan doen. Als je nou elke dag snoept en ongezond eet dan doe je het jezelf aan. Ik vindt het persoonlijk overkomen dan als een vrouw die overgewicht heeft mag geen kinderen krijgen. Die heeft gewoon het aan zich zelf te danken.
Ik denk dat ze het wel zullen proberen. Ik had/heb zelf ook overgewicht, toen BMI van rond de 32. En heb ook schildklierproblemen. Ik ben toen ik begon met traject een beetje afgevallen. De fertiliteitsarts zei “probeer in een baby krijgen wat extra motivatie te vinden, een paar kilo maakt toch verschil”. Heb toen een tijdje extra op voeding gelet maar nooit met rare shakes of zo. En ik gebruikte een speciaal dieet om snel paar kilo kwijt te raken als QuickStart, dat heet het ziekenhuisdieet en kun je op het internet vinden. Ben toen een kilo of 8 afgevallen en werd inderdaad zwanger. En de tweede keer ook weer een kilo of 5. En een beetje extra sporten, mijn man en ik namen vitamine supplementen, en aten extra gezond en gevarieerd. Alle beetjes helpen misschien toch! Ik wens je veel succes!
Hallo Mieke. In Zwolle moet je onder de een BMI van 35 zitten voordat je mag starten. Ik zit zelf ook in Zwolle en kan deze week (als alles mee zit) starten met mijn 4de ICSI. wel ben ik er 1 jaar tussen uit geweest om af te vallen.
Ik heb vandaag contact gehad met zwolle. Werd behoorlijk onzeker van sommige berichten. En zwolle heeft geen grens meer. Ze bekijken het nu gewoon per persoon.