Punctie gehad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mik2326, 27 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    Oh jeetje wat heftig! Ik kreeg een aantal prikken in m’n baarmoedermond. Dit zorgde niet voor een gevoelloos gevoel maar ik vond het niet pijn doen. En tuurlijk die prikken voel je wel want ja naald in dat gebied is gewoon niet gevoelloos. Alleen ik kan het niet bestempelen als pijn. Wellicht geef ik pijn een andere gradatie geen idee. Enige wat ik weet is dat de angst voor de punctie vreselijker was dan de hele punctie zelf.

2. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik denk dat je misschien iets minder gevoelig bent daar beneden. Ik voel mn eisprong ook erg goed en voelde ook redelijk snel mn beide bbz aan. Ik heb door mijn verleden met kanker een redelijke hoge pijngrens dus kan mij niet voorstellen dat daar het verschil in zou liggen maar je weet het nooit.

3. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Inderdaad super goed om ook juist de positieve verhalen te delen! En heel fijn dat het zo goed gegaan is bij je.

Helaas heb ik andere ervaringen en dat met weinig blaasjes. 3x punctie gehad en 3x totaal anders.

1e was links gedaan in een poep en een scheet en voelde ik inderdaad niets van. 4 blaasjes aangeprikt. Rechts zat 1 blaasje en hebben ze 10x opnieuw geprikt zonder resultaat. Dit deed toch echt erg zeer.

2e waren rechts en links zo gedaan maar was de punctie duidelijk gevoeliger dan de eerste keer links. 6 blaasjes totaal.

3e had ik alleen 3 blaasjes rechts en ging er echt naartoe zo van "appeltje eitje doen we even". Nou dat was dus een hel! Iedere keer bij het aanprikken schoot de eierstok weg en konden ze het blaasje dus niet meer zien en aanprikken. Ik heb zoveel pijn gehad dat ik huilend en schreeuwend heb geroepen dat ik het niet meer wilde en dat we maar met zijn drieën blijven. Na even rust nog 1x geprobeerd en weer zoveel pijn dat we er mee gestopt zijn. Helaas dus ook geen eitjes uit de laatste poging.

Nou is die laatste geen schoolvoorbeeld... de arts zei dat ze nog nooit in haar carrière zo'n mobile eierstok had meegemaakt, dus ik heb gewoon vette pech gehad. De pijn kwam ook niet van het prikken maar van de druk op de zenuw die je krijgt wanneer de eierstok dus beweegt.
    Het is alleen maar om aan te geven dat het zelfs bij 1 persoon per punctie kan verschillen qua pijn en snelheid.

Heel veel succes bij de terugplaatsing en in je wachtweken!

4. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    Heftig zeg... bij moest er ook flink op de buik gedrukt worden om een tweetal follikels goed te kunnen aanprikken. Maar echt niets heb ik als vervelend ervaren. En ja ze drukken zowat dwars door je heen ;)

5. Miaauw

Miaauw Niet meer actief

Fijn dat je het zo goed ervaren hebt. Denk dat het ook scheelt dat je allerlei medicatie gehad hebt. Ik kreeg alleen maar 2 paracetamol van te voren...

6. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
  7. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    Gisteren nieuws gehad dat van de 5 eitjes er 4 mooi rijp waren. Icsi op toegepast en gister gehoord dat er 2 bevrucht zijn. Nu afwachten tot zondag. Mochten ze stoppen met delen dan bellen ze ons. Anders wordt zondag bekeken wat de kwaliteit is en maandag de terugplaatsing. Vreselijk dat wachten. En ja “maar” 2 zei ze. Dus daar werd ik ook angstig van. Maar goed afwachten nu.

8. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    Spannend meid. Kan mij voorstellen dat 2 iets teleurstellend en angstig is, maar hoop dat ze van heeele goede kwaliteit zijn!

9. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    Geen idee wat we moeten verwachten. Dit is de eerste ivf ronde. Wel 2 jaar af en aan iui gedaan en zelf geprobeerd. Zowat elke maand een positieve test maar ging altijd mis. Dus bevruchting lukt wel maar daarna gaat ‘t mis. Dus geen idee hoe dit nu zal gaan

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Goed dat je dit deelt! Ik denk alleen niet dat meiden hier wat aan gaan hebben. Het is per persoon en per punctie zo verschillend. En ook qua medicatie zit er per ziekenhuis en per persoon nogal verschil in.

Ik heb 1 punctie gehad met een dubbele dosis morfine..... ik beval liever ;)

11. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    Ik begrijp jouw reactie. Elk lijf reageert anders. Ik kan alleen zeggen dat toen ik voor de punctie stond ik het toch niet kon laten om ‘t internet af te struinen naar ervaringen met de punctie. Ik kon amper positieve ervaringen vinden. Dat vond ik zo demotiverend en extreem beangstigend. Ik ging zo volledig verstijfd en op van de zenuwen de punctie in. Ik kan voor mezelf spreken dat als ik bijvoorbeeld mijn verhaal zou hebben gelezen ik veel relaxter de aanloop naar de punctie was ingegaan. Ik ben van mening dat je er niks aan hebt om te horen dat ‘t erger was dan wat je je ooit kon voorstellen. En tuurlijk, nogmaals als je ‘t zo ervaren hebt, vreselijk! Maar voor diegenen die nog moeten daar zakt de moed van in de schoenen. Maar goed zoveel mensen zoveel meningen. Bij mij viel ‘t goddank ontzettend mee. Ik vind een eendebek in je vagina spreiden pijnlijker dan de hele punctie.

12. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Word je wel elke dag gebeld tot zondag? Ik vond de dagen tot de terugplaatsing het meest spannende van het hele traject. Ik duim nog steeds voor jullie!

13. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    We worden alleen gebeld als het niet goed gaat met het delen. Anders worden we zondag teruggebeld voor de kwaliteit en als alles goed gaat maandag de terugplaatsing. Vreselijk deze dagen. Doe nog liever de punctie dan dit wachten

14. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    2 klinkt misschien weinig maar uiteindelijk heb je er maar 1 nodig die blijft plakken he! Ik snap je angst maar al te goed. Hoop op goed nieuws voor jullie!

15. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
  16. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    Wat lief dat je ernaar vraagt :) wij kregen op dag 4 te horen dat er nog maar eentje actief was. Dag 3 was het een 7 cellig embryo met amper fragmentatie, heel goed dus. Dag 5 werd het een vroege blastocyst. 10% kans van slagen zeiden ze... dus maandag was de terugplaatsing en waren enorm teleurgesteld gezien het feit dat de embryo op dag 3 nog “perfect” was. Wij hadden de hele autorit van 3 uur een verdrietig gevoel en hoorden we alleen maar in ons hoofd: 10% kans.... dat is dus erg weinig. Inmiddels 2 dagen voor nod en heb een positieve zwangerschapstest... niks geen tuurstreepje maar hoppa binnen een minuut streep. Geen idee wat we hiervan vinden. Het heeft zich dus ingenesteld. Maar goed nod is woensdag dus nog even afwachten. Maar tot nu zijn we nog zwanger :D

P1986, Jess89 en Palmpje vinden dit leuk.
  17. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Wat een prachtig nieuws!! Gefeliciteerd meis :)

18. Mik2326

Mik2326 Lid

16 aug 2018
    25
    11
    3
    Dankjewel :) Durven nog niet blij te zijn. Zoveel meegemaakt in ons avontuur van het zwanger proberen te worden... De onbevangenheid ben je gaandeweg kwijtgeraakt :(

19. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me voorstellen. Hoop dat jullie toch kunnen gaan genieten en straks gaan genieten van een prachtig gezonde baby!

Mik2326 vindt dit leuk.
  20. Mamavangcj

Mamavangcj Niet meer actief

Ook hier geen slechte ervaring geen pijnstilling of iets gekregen heb me eigen weken druk zitten maken door idd alle horror verhalen
    Ik had 9 eiblaasjes waarvan 7 bruikbaar 5 bevrucht 1e tp helaas geëindigd in een vmk in week 16 krijg ik mijn 1e cryo tp van de 5 1 verse tp en 2 cryo’s
    Ik liep na een half uurtje na de punctie vrolijk en wel het ziekenhuis uit om met mijn partner mee te gaan met het koffertje naar het Erasmus te rijden
    Dagen erna rustig aan gedaan het is immers niet niks wat er is gedaan nu een maandje even niest alles even een plekje geven en dan volle positieviteit de cryo tp

Deel Deze Pagina