Hallo, ik wil ook even mijn ei kwijt!! Ik heb 3 punctie gehad 1e(10eicellen) keer was zoo pijnlijk, ik was ook erg fors.2e punctie(13eicellen) was ik was ik graatmager (dit door mislukte poging, at niet meer ect.)En afgelopen Okt was het AFSCHUWELIJK!!Ik had 4 eicellen nou ik had ze alle 4 gevoeld!! Ik zit nu in het wachtbaktje.pff ik hoop dat mijn wachten beloond word.
Punctie was by far de erste pijn die ik ooit heb gehad. Een eventuele 2e poging gaan ook gewoon in het buitenland. Lekker zzzslapen! De napijn ook heel naar. Ik had ook flinke overstimulatie. Gelukkig nog 8 cryo's.... xx
In Nederland gaan vrouwen soms ook wel onder narcose. Maar in het buitenland is dat dus standaard? Als ik ooit een volgende punctie moet ondergaan zou ik ook zeker om een narcose vragen. Wauw wat mooi trouwens dat jij 8 cryo's hebt! Dat gaat vast helemaal goed komen!
Nederland moet weer zo nodig zo spartaans zijn. Volgens het VU geeft alleen Alkmaar een roesje. Andere ziekenhuizen bij hoge uitzondering.... 8 cryo's... dat is wel het mooie van overstimulatie. We hadden 21 embryo's. 1 teruggeplaatst, 12 in de vriezer. Heel even zwanger geweest, maar mocht niet zo zijn. Maar vorige week hadden 8 daarvan het ontdooien niet overleefd. Wat een stress allemaal he... xx
@ Alexandra2008: gefeliciteerd! Ik vond vergeleken met de HSG die ik heb ondergaan, de punctie een eitje. Bij de HSG vloog ik zowat tegen het plafond van de pijn. Mijn eileiders en baarmoeder zagen er trouwens uitstekend uit. Bij de puncties kreeg ik standaard een infuus met lichte verdoving. Bij de punctie voor IVF werden er 17 follikels weggehaald. Moest na die tijd nog een half uur blijven liggen, maar vond dat eigenlijk niet zo noodzakelijk. Ik vond de napijn bij die punctie erger. Heb toch echt een paar dagen nog flink last gehad van mijn onderbuik. Bij de punctie voor ICSI werden er 26 follikels weggehaald. Ik had overstimulatie. De punctie zelf viel wederom heel erg mee en ik had weinig last van napijn (ondanks de overstimulatie). Ik vond die overstimulatie nog het lastigste. Ik moest 3 tot 4 liter per dag drinken, mijn temperatuur en gewicht in de gaten houden en om de dag naar het ziekenhuis om mijn bloed te laten controleren (mijn bloed bleek de eerste paar keer stroperig te zijn). In mijn geval dus liever een punctie dan een HSG...
@Maria Ik heb je blog gelezen. Wat een hoop narigheid heb je al moeten doorstaan. Ik wil je heel veel succes wensen bij je volgende tp. @Be Happy Ik had juist weinig last van napijn. Best frappant hoe verschillend een vrouwenlijf kan reageren. Ik vind bloedprikken ook altijd weer vervelend hoor. Maar het went wel moet ik zeggen.
ik mocht onder narcose.. heb dus niets gemerkt ook geen napijn, ga morgen aan IVF nummer 2 beginnen, hopelijk weer onder narcose maar dat moet ik nog maar gaan zien......
Ik ben in het LUMC Leiden, vandaag begonnen met sluiten en slikken, hoop op een fantastisch kerstkado
Ah, LUMC doet voor mij alleen het labwerk en de tp. Het MCH de rest. Ik duim voor je dat je maar het mooiste kerstkado ooit mag krijgen, en dan volgend jaar een kerst met beeb!