Lieve allemaal, Het afgelopen jaar is mijn leven een behoorlijke rollercoaster geweest. 2013 begon voor mij met de diagnose PCOS en voor mijn man met de diagnose verminderd vruchtbaar. We zijn in korte tijd van Clomid naar IUI met Puregon gegaan en we gaan nu (na 2x IUI) door naar IVF. Van mijn omgeving krijg ik weinig steun. Mijn vriendinnen hebben allemaal kinderen en begrijpen niet in welk traject ik zit. Mijn ouders verwarren realisme met negativisme. Hoewel ik eerder pogingen heb gedaan om alles aan ze uit te leggen, ben ik daar nu mee gestopt. Het kost me teveel energie en zorgt voor teveel teleurstellingen. Ik zou het daarom leuk vinden om uit de anonimiteit te komen en met wat dames af te spreken. Het kan, volgens mij, erg prettig zijn om face-to-face ervaringen uit te wisselen en te praten over de verschillende trajecten. En wie weet wat voor vriendschap er van kan komen! Ik wilde voorstellen om zondag 8 december in het Maximapark in Utrecht samen te komen. In het midden van het land, goed bereikbaar met auto en trein. Daarnaast kun je er lekker wandelen. Wie durft het aan? Liefs, Aster
Ik hoop dat je met een paar mensen van hier een leuke meeting kunt plannen! Als het nou niet lukt, dan kun je misschien een keer een bijeenkomst van Freya overwegen? Daar hebben ze één keer in de zoveel tijd gewoon een dag om leuke dingen te doen (van de zomer gingen ze met een fluisterbootje varen en picknicken) en andere mensen te leren kennen, maar er zijn ook tig speciale dagen voor speciale situaties!
Dank je, Shaddixxx! Freya bijeenkomst zat ik zelf ook al aan te denken, helemaal nu we met IVF gaan beginnen. Het forum voelt alleen zo vertrouwd, dat kan in het echt ook, dacht ik!
hey aster wat vervelend dat je geen steun krijgt van je ouders en je vriendinnen. het is zo belangrijk dat je mensen om je heen hebt die je kunnen steunen. mag ik vragen hoe oud je bent en waar je vandaan komt ? in december kan ik niet afspreken want zit dan in de herstel periode van mijn operatie. misschien in het nieuwe jaar een keer als je er dan nog behoefte aan hebt ?
Lief van je, Ster! Ik ben 27 en ik woon in Utrecht. Maar ik heb een auto, dus ik zou zelf overal heen kunnen. Wat rot dat je endo hebt en nu een operatie moet krijgen! Ik houd je aanbod zeker even warm! Sterkte volgende week!
Leuk idee, zou graag komen maar krijg komende maandag eindelijk mijn operatie. Denk niet dat ik dan al hersteld genoeg ben om dan een uur met de auto die kant op te komen..... Hoop dat je veel respons krijgt.....
Wat naar dat je weinig steun en begrip van je omgeving krijgt! Goed en leuk idee. Misschien ben ik erbij 8 dec. Hangt een beetje af van hoe ik me voel; de dag ervoor ben ik jarig en het is nou niet echt dat ik in feeststemming ben.
Nou lijkt me erg leuk!! Hoop dat er meer mensen komen? Groepje lijkt me erg gezellig! Ben wel voor zoiets. Leuk idee. Blijf het volgen.
Jippie! Er zijn in ieder geval mensen enthousiast! Leuk! Als het overigens op een andere dag of op een andere plek beter uit komt, is dat ook goed! Freya heeft de komende tijd ook geen bijeenkomsten op de agenda staan.. @Uptowngirl: Jeetje, sterkte met je operatie, meis!
Ik hoop ook op meer mensen.. Het topic is wel al vaak bekeken! Durft dan helemaal niemand dit aan? Ik zie het als iets positiefs..
Hoi aster and friends 😜 Ik had het heel erg leuk gevonden maar kan 8 december niet. Wellicht ontmoet ik je eerder al😊 hoopte er eigenlijk op haha! Xxx
Hey, ik kom even zeggen dat ik het een super idee vind van jullie! Ik kom zelf alleen niet, maar wilde jullie goede idee even steunen. Ik heb zelf al zoveel contact gezocht op 2 fora en div groepjes ook meer prive. En heb veel mensen in mijn omgeving die ons steunen en naar ons willen luisteren, ook mensen in de mmm die ik ken. Ben nu juist aan het proberen om er wat minder mee bezig te zijn. Voor mij voelt het als teveel nu. Maar super hoor! Hoop dat er nog wat mensen zich aanmelden
Lieve pip! Wat fijn dat je dan toch nog even een berichtje stuurt! Ik begrijp je helemaal! Wat fijn overigens dat jullie gewoon met IUI aan de slag kunnen. Ik kan me nog herinneren dat jullie ICSI in het verschiet hadden. Precies zoals het bij mij vorig jaar ook is gegaan.. Ik hoop dat jij met IUI meer geluk gaat hebben dan ik! Sterkte! @Tess: dit schiet niet op, denk ik! Niemand durft, hahaha! In welke regio woon je? Misschien kunnen we, als we daar zin in hebben, een keer iets anders verzinnen!
Eeeh ja nou... sindsdien ging ik heel positief aan de slag maar heb tot nu toe geen enkel ei gehad! Dus nog geen iui gehad hoor. Vandaag ook al geen poitieve echo. Good luck for u!
Gaan ze bij jullie dan niet snel over op spuiten? Ik vond het spuiten namelijk echt een verademing! En dat terwijl ik naaldenangst heb!
Nee eerst protocol af en eerst 150 want het kan nog... En ik hoop het heel erg maar vrees dat ik ook moet gaan spuiten. Maar ben daar echt zo abnormaal bang voor. Loop ook bij de psych daarvoor. Maar met spuiten kunnen ze wel halverwege de cyclus de dosering ophogen als er geen eitjes groeien toch?