Over enkele dagen ga ik beginnen aan de IVF/ICSI hormonen. Nou sport ik best veel. Zo loop ik 13 km. Hard en doe workouts. De dokter zei dat ik dat ook gewoon kon doen tijdens het hormonen spuiten. Doen jullie dit ook? Is het niet schadelijk ofzo? Ben nog niet zo ervaren hierin.
Je kan wat meer vermoeid zijn door het gebruik van hormonen, dat is dus gewoon een kwestie van goed naar je lichaam luisteren. Verder zeggen ze ook wel eens dat je na de tp wat rust moet houden, maar daar kunnen andere ZP-ers je vast meer over vertellen
Je kunt tijdens het stimuleren gewoon blijven sporten zolang dat voor jezelf goed voelt. Mijn eigen ervaring is dat na een aantal dagen spuiten je eierstokken gevoelig kunnen worden, omdat daar natuurlijk meerdere eitjes in gaan groeien. Hierdoor kan het onplezierig voelen om intensief te bewegen. Na de punctie en tijdens de wachtweken heb ik het zelf altijd rustig aan gedaan en niet heftig gesport. Dat voelde gewoon niet goed. Ik denk dat artsen ook adviseren om in die periode eventjes gas terug te nemen.
je mag gewoon alles blijven doen dus ook sporten. echter ben ik van de hormomen ontzettend moe en kan ik me echt niet toe zetten tot sporten of een actief leven op dat moment..... op een gegeven moment als de follikels gaan groeien kan je een "vol" gevoel krijgen in je buik en dan is sporten niet prettig. ook na de punctie kun je nog echt wat last hebben. na de tp echt naar je lichaam luisteren, ik vind het prettig om dan echt uit te rusten ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt. zolang het sporten prettig voelt : gewoon doen en anders je rust nemen
Bedankt voor alle antwoorden. Dan weet ik in ieder geval dat het niet verder schadelijk is ofzo. Na de terug plaatsing was ik sowieso niet van plan om te gaan sporten.
Het is juist goed te sporten! Zo hou je je lichaam in conditie en zorg je voor een optimale doorbloeding van je baarmoeder. Mij is het zelfs aangeraden destijds om te gaan sporten toen ik onderzoeken had gehad ivm herhaalde miskramen. Wat hierboven al wordt gezegd, wel goed naar je lichaam luisteren.