Maandag gaan wij starten met icsi 3 in het UZ Gent. Wij hebben de volgende keuze mbt het terugplaatsen van (hopelijk) twee embryo's: Op dag 3 na de punctie, met assisted hatching Op dag 5 na de punctie als embryo in blastocyste stadium is. Ik ben wat lastig te stimuleren, AMH =1,4 (gem 5 rijpe eicellen in vorige pogingen) en hebben dus niet de "luxe" dat er genoeg embryo's zijn die geselecteerd kunnen worden. Wellicht is dat op dag 3 wel meer dan op dag 5, alleen is dan de vraag of ze daadwerkelijk verder delen... Dilemma! Ik ben dan ook op zoek naar ervaringen/adviezen van jullie!
Hoi Anja, Ik heb beide gehad. De eerste poging werden de embryo's (twee) terug geplaatst op dag 5. Het waren toen blasto's. Ik ben wel zwanger geraakt maar kreeg een vroege miskraam (5,5wk). Van de 7 overgebleven embryo's had ik uiteindelijk maar 1 cryo (morula) en ook hier heb ik een vroege miskraam van gehad (4 wk). Bij mijn tweede poging kreeg ik terugplaatsing op dag 3. Ik was zwanger van een tweeling en ben 1 vruchtje kwijtgeraakt (gisteren) en nog in afwachting of die andere blijft zitten (zeer kleine kans want ze zaten beide laag in de bm en liepen qua groei achter). Positief is dat ik nu nog wel 5 cryo's heb. Mijn theorie is dus als volgt. Als je veel embryo's hebt dan kan je ze tot dag 5 laten doordelen. Je houdt dan de sterkste over. Nadeel is dat velen het doordelen tot dag 5 niet overleven. Zwakke embryo's die het in de baarmoeder misschien toch hadden overleefd? Bij weinig embryo's zou ik het risico van door laten delen niet nemen. En zou ik voor terugplaatsing op dag 3 gaan.
Dank voor je reactie! Wat heftig van je miskramen... Ik hoop voor je dat deze toch lekker blijft zitten. Sterkte iig