punctie narcose of plaatselijke verd. wat zeggen jullie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babytjuh, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismusje24

Huismusje24 Actief lid

17 dec 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja ik vond het ook echt afschuwelijk. Mijn man stond op het punt de gyno te laten stoppen met prikken. Maar wat leuk dat je zwanger bent geworden! Ik zit nu in mijn tweede wachtweek

2. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    ik was er ook heel bang voor, maar narcose was in mijn zh geen optie en naar een ander zh gaan betekende langer wachten... wilde ik ook niet. ik heb de punctie net afgelopen week gehad, met alleen plaatselijke verdoving en het viel echt 100% mee! volgens de verpleegkundige daar, die toch iedereen ziet die voor een punctie komt, valt het bij de meesten mee. hsg schijnt idd veel erger te zijn. ik had voor de zekerheid de dag erna ook vrij genomen, maar meteen na de punctie stond ik en deed ik alles weer, dus dat was zelfs niet eens nodig geweest.
    natuurlijk zijn er mensen bij wie het echt pijn doet, maar de kans is groter dat het echt mee gaat vallen. niet te veel stressen, komt goed;)

3. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Moet misschien starten met het traject, beetje afhankelijk van uitslagen, maar geloof me.... Ik wil alles zo high als Ozzy osbourn doen. Het liefst helemaal weg. Het is allemaal al zo spannend en dan ook nog moeten lijden zou ik ook echt niet zien zitten. Nederlandse vrouwen en ziekenhuizen doen zoveel ingrepen zonder "hulp" alsof we maar vinden dat we het moeten kunnen dragen.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier ook hoor. Ik ben echt niet lullig als het op pijn aankomt, maar ik begon te hyperventileren en te huilen, zo'n pijn deed het. Mijn man moest me in bedwang houden, want ik begon te kronkelen van de pijn en dat is niet handig met die naald ...

Duitsland was een verademing ... niets van gemerkt, niets van gevoeld, liep als een vrolijk vogeltje de kliniek uit, vloekend op mezelf dat we dat niet veel eerder hadden gedaan.

Iedereen heeft gewoon een andere pijnervaring en pijngrens.

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik ben in Duitsland huppelend naar buiten gegaan. Nagenoeg nauwelijks bloedverlies,wel 13 eicellen. Heel wat anders dan in Nederland waar ik een kijkoperatie heb gehad met alleen plaatselijke verdoving. Pijn dat het deed! Lag ook te huilen toen ze begon met de snee. Ik heb een enorm hoge pijngrens trouwens.

6. Ja, dat zou eigenlijk het motto in elk ziekenhuis moeten zijn he? Waarom (mogelijk) pijn lijden, als het helemaal niet hoeft? Ik ben echt blij dat dat in Duitsland wel het principe is..

Nu liep ik in Duitsland ook niet huppelend naar buiten hoor. Ook de dagen daarna niet. De napijn was goed aanwezig, maar stelt echt niets voor in vergelijking met de eerste punctie die ik had..

7. Huismusje24

Huismusje24 Actief lid

17 dec 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, mijn ivf verpleegkundige vertelde me datnde gyno door mijn baarmoeder heeft geprikt omdat mijn eierstok een beetje achter mijn baarmoeder lag. En dat ze t daarom niet gek vond dat ik zoveel pijn had. ????

8. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hier eerste punctie in het VU, de medicatie die je daar krijgt ervaarde ik zelf als niet prettig. Raakte in paniek tijdens de punctie, was echt niet fijn. Tweede punctie met een roesje in MCA (Alkmaar) en dit vond ik echt fijn. Gewoon even onder zeil, was daarna niet ziek of zo van de narcose. Je bent zo kort weg. En ze hadden alle rust om alles weg te prikken. Erg fijn ervaren. Als het weer zou moeten kies ik daar weer voor.

Wil wel zeggen dat het totaal verschillend is per persoon hoe en wat. Maar dat lees je hier in de reakties eigenlijk al. Succes alvast voor komende week.

9. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties... wie van jullie heeft de puncties in het erasmus in rotterdam gehad? En hoe werden jullie verdoofd? Konden jullie nog kiezen?

10. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik heb een punctie in Dusseldorf gehad onder narcose. Nog nooit eerder narcose gehad, dus ik was erg bang. Maar de mensen waren heel lief voor me en ik vond het super. Lekker geslapen en toen ik vrij snel na de punctie wakker werd voelde ik me prima: ik had al meteen praatjes en wilde vooral graag snel naar huis.
    Thuis heb ik nog staan stofzuigen en met de hond gewandeld. 's Avonds kwam er wel wat napijn, dit hield een dag of drie aan. Niet heel ernstig, gewoon niet prettig.

Volgende maand komt waarschijnlijk punctie twee eraan, en ik zie ik totaal niet tegenop dankzij de eerste fijne ervaring.

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Eerste punctie met paracetamol, naproxen en diazepam gedaan, voelde alleen 2 kleine prikjes (zoals met bloedprikken) en was prima te doen.
    Tweede punctie bij linker eierstok heel pijnlijk, bleek dat deze door endometriose vast zat. Pijn zakte daarna gelukkig snel weg, heb niks extra aan pijnstilling genomen al mocht dat wel.

12. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    2 puncties in het umcg gehad. Na de eerste punctie liep ik fluitend het ziekenhuis uit, maar bij de tweede punctie erg veel pijn gehad. 42 follikels, opgezette eierstokken. 1 punctie in Dusseldorf gehad en ik vond het heerlijk met narcose. Je moet denk ik de verdoving of narcose niet mee laten wegen in je beslissing, maar behandeld worden waar jij denkt wat het beste voor jullie is. Had ik een goed gevoel bij het umcg gehouden, had ik gewoon mijn punctie onder een plaatselijke verdoving laten uitvoeren.

Succes meid ..

Deel Deze Pagina