Punctie tips...?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by truus81, Jun 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Ha ervaringsdeskundigen
    Heb morgen mijn eerste punctie zonder roesje, lokale verdoving of iets dergelijks. Dus op oxazepam en naproxem.... Iemand tips? Oefeningen? Geen idee... Maar iets waardoor het "meeviel"?

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ja, het klinkt een beetje als een dooddoener, maar ontspan.. (en dat is ook nog eens razend moeilijk ;) )

Dus oefen goed op je ontspanningsoefeningen (ademhaling enzo) ik volg zelf deze oefening:

De Ujjayi Ademhaling aanleren in 4 stappen - Happy with Yoga

Veel succes morgen!!

Oh en zorg dat je goed slaapt vannacht! Neem vanavond lekker een slaapborreltje, ga optijd naar bed. Als je er uitgeruster aan begint, kan je ook meer aan.

3. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Mag ik vragen waarom je zonder verdoving doet/moet/wilt, Truus?

Ik moest thuis 2x paracetamol+codeïne innemen, een halfuur voor de punctie. Tijdens de punctie kreeg ik per eierstok een morfineshot. Ik voelde me daar een beetje dronken door en het nam zeker niet alle pijn weg.

Ik probeerde me tijdens de behandeling te focussen op mezelf en mijn ademhaling. Ze doen het in 'stoten' (per follikel een duw in je buik), daar kon ik aardig op meeveren. Volgens mij had ik gewoon mijn ogen dicht. Ik heb zeker niet op het scherm gekeken, ik wilde niet weten hoelang het nog zou duren. Het was achteraf gezien eigenlijk heel snel voorbij.

Heel veel succes meid. Morgen rond deze tijd is het allemaal lekker achter de rug. Laat je daarna maar goed vertroetelen.

Zet 'm op!!!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij krijg je sowieso wel plaatselijke verdoving, dat is standaard. Ik kreeg een halfuur van tevoren een morfine-prik in mijn bil en vlak voor de punctie inwendig plaatselijke verdovingen. Ik vond de puncties goed te doen. Succes!

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Truus, ik heb hetzelfde als jou gehad, ook de oxazepam en naproxem. Wat hierboven al gezegd wordt... Focus je op je ademhaling! Dat heeft mij, zeker de 1e helft, er door heen gesleept.
    Veel succes! Reuze spannend blijft het!

6. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Dank je wel meiden voor de bemoedigende woorden en adviezen ik ga echt mijn uiterste best doen om te ontspannen en idd mee te veren!! Helaas is er in ons zkh niks te kiezen en geven ze aan dat de prikken Vd verdoving lokaal net zo vervelend zijn. En de eierstokken zelf toch niet te verdoven zijn... Dus dan maar zo. Hopelijk puf ik me er kranig door heen en mag ik over 9 mndn om hele andere redenen puffen ;)
    Jullie ook allemaal veeeel succes liefs

7. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Aug 17, 2014
    1,245
    413
    83
    Female
    Bij mijn Iieve zoontje en dito man
    En dit is dus precies waarom ik naar het buitenland ben gegaan.. Ik heb mijn punctie met een soort infuus gekregen en ook nog verdovingsprikken "down there", die laatste zag ik heel erg tegenop maar ik heb er niets van gevoeld. Echt helemaal niets, alleen de eendenbek voelde ik. Van het infuus werd ik heerlijk high, geen pijn gehad, alleen wat druk gevoeld toen ze op m'n buik moesten drukken om die laatste follikel te pakken te krijgen.

8. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Het is voor iedereen erg verschillend en ook per ziekenhuis.
    Ik kreeg alleen zetpil en inwendige verdoving, ik heb er weinig last van gehad,voelde wat drukken. maar erg pijnlijk was het niet.
    hoor en lees andere verhalen over roesje, infuus etc... daar heb ik geen ervaring mee.
    maar zoals eerder gezegd ontspannen is erg belangrijk.
    succes!!

9. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Zal aan je denken morgen Truus! Wil je laten weten hoe het ging? En hoeveel mooie eitjes ze hebben gevonden?

🍀

10. Chell83

Chell83 Lid

May 28, 2016
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Succes morgen Truus81!!! Ik hoop voor je dat het meevalt en focus op de positieve verhalen hierboven.

Zelf lees ik graag even mee met de tips en tricks! Zondag of maandag heb ik mijn eerste punctie en de zenuwen slaan inmiddels flink toe. Bij mij helpen meditatie oefeningen redelijk om me rustig te houden (zoek op youtube: meditatie oefeningen nederlands gesproken).

Succes! Laat je later even weten hoe het gegaan is?

X

11. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    O dank je wel allemaal voor de support!! Super lief. Heb ineens geen buikpijn meer dus nu weer angstig dat al mijn eieren al foetsie zijn... Ik had er 13 maandag. Tis echt een stom proces waarin ik toch de neiging heb om bij iedere hobbel bang te worden. Mlady jij hebt gewoon deze week je nod?? Super spannend mijn duimen draaien

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Succes morgen.

Echt ik vind het belachelijk dat het er in sommige ziekenhuizen zo aan toe gaat :( Alsof we in een achterstallig land leven of zo. Zelfs bij de tandarts krijg je een fatsoenlijke verdoving bij het boren van een gaatje.

13. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Probeer niet te paniekeren, vertrouw op je artsen. Dat geeft ook rust, nu...

Dankje!! Ja, idd... Morgen... En nog steeds geen bruin.... :$;):$:) Wel romige afscheiding en enorm winderig... Is dat nou altijd zo, of... WHAA ik haal me echt de hele tijd van alles in mijn hoofd...

Kortom, het gebruikelijke pre-NOD riedeltje :D

14. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Haha eens.... Hetzelfde met bevallingen hier. Wat dan wel weer een optie is is dat ze het de volgende keren onder narcose kan. Maar ja dan wel eerst proberen. Een trauma verder en dan kan het wel :-/

15. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    My god ja.... Wanneer houden die vragen op he?! Heb je al getest? Ik hoop het heel erg voor je en kom je het nog even laten weten?

16. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Allemaal goed gegaan! Pijn was echt wel te doen eiegenlijk. Tuurlijk vervelend maar niet op een niveau dat ik lag te creperen. En idd veel geademd en dat hielp echt! Dus bedankt voor de tips. De opbrengst 12 follikels ❤️

17. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Hi Truus, fijn dat het je meeviel! 12 follikels idd heel mooie score. Heb je ook gehoord hoeveel mooie eitjes erin zaten? En wanneer krijg je de volgende update, over de bevruchtingen?

Hier helaas vanmorgen een witte test. Dus ongi afwachten :(

18. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Ooooo mlady wat een teleurstelling. Alweer :(
    Gaat het een beetje met je? En al enig idee hoe en of je verder wilt?
    Ze belde net er zijn 14 eitjes gevonden uit volgens mij maar 12 follikels? Kan dat...? Vrijdag horen we meer. Spannende tijd! Jij veel sterkte komende dgn lieverd

19. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Dankjewel... Ja het gaat. Ik begrijp er alleen niks van. Als ik vandaag nog ongesteld word dan zou ik het wel weer kunnen begrijpen.

We hebben nog 1 cryo van de 1e punctie. Die gaan we wat mij betreft komende maand proberen. Daarna gaan we nl. op vakantie (al geboekt).

Wauw, mooie tussenstand! Ja, dat kan, dan had je 2 follikels met 2 eitjes (of 1 met 3). Dus je had van jezelf deze maand kans op meerlingen gehad! Als de natuur aan jouw kant had gestaan uiteraard. Bizar allemaal, eigenlijk.

Over 3 dagen weer een update over je embryo's denk ik?

20. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Och mlady ik hoop dat je met een cryo aan boord lekker even weg kunt en terug mag komen met een positieve test! Daar gaan we voor iig:)
    Ja vreselijk dat wachten, nu weer op de bevruchtingen. was gisteren vrij vocht in mijn buik te zien dus moet toch rustig aan doen maar dat maakt dat ieder uur als een naaktslak voorbij kruipt....

Share This Page