Cryos

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lille, 19 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Hi!

Voor ons is het dan ook eindelijk zo ver. We hebben groen licht gekregen en mogen eindelijk ons donorzaad bestellen, we hebben al een donor op het oog bij Cryos. Verder hebben we veel informatie nog gekregen bij de kliniek waar we lopen. Hebben jullie nog extra dingetjes waar we op kunnen letten, toevallig?

Spannend allemaal!

Veel liefs!

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Lisa280887 had jij daar nu ook gebruik van gemaakt? Heb je tips?

en @aicirtap jij ook misschien?

lille vindt dit leuk.
  3. SweetBlossom

25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Ik heb mijn keuze bij Cryos gemaakt op basis van de volgende selectiecriteria:

- In eerste instantie waar het volgens de kliniek en Nederlandse wetgeving aan moet voldoen.
    - Dan op uiterlijke kenmerken die met mij overeenkomen.
    - Vervolgens gekeken naar opleiding.
    - Daarna gekeken naar welk karakter mij aanspreekt, wat de donor geschreven heeft en wat voor familieleden hij heeft.
    - Doorslaggevend waren voor mij de babyfoto's van de donor in combinatie met bovenstaande. Dat gaf voor mij een heel goed gevoel.
    - En tot slot check je natuurlijk of er voldoende rietjes in voorraad zijn.

Waar iemand zijn keuze op baseert, is voor iedereen verschillend. Donoren zonder foto's zijn goedkoper. Dat kan ook nog een overweging zijn. Succes!

lille vindt dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nee ik kies bewust niet voor cyros.
    Mijn motivatie daarvoor is toch dat het voor mijn kind lastiger lijkt om zijn/haar donor terug te vinden.
    Daarnaast kan een cyros donor in elk land een x aantal kinderen verwekken, waardoor hij veel nakomelingen heeft.
    En dan ook nog het kostenplaatje. Het is duur.

lille en Do1981 vinden dit leuk.
  5. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie mogen starten!
    Hier ook een donor via Cryos en zwanger! Ontzettend blij mee.

Je hebt al een donor op het oog lees ik, dus dat is al heel fijn. Let er wel op dat er nog voldoende voorraad is van zijn rietjes. Niet alle donoren doen nog een keer een donatie. Je kan hiervoor altijd Cryos benaderen en vragen of hij nog regelmatig doneert.

let ook goed op de verzending. Soms kan je een gezamenlijke verzending doen en dat scheelt heel veel geld tov normale verzending of spoedverzending. Je kan de kliniek vragen of zij hiervoor een code hebben.

je kan ook vaak via je kliniek korting krijgen op de rietjes.

Ook kan je ervoor kiezen om rietjes te reserveren bij Cryos zelf.
    Zo hebben wij 5 rietjes naar Nederland laten komen en 4 rietjes opgeslagen bij Cryos. Alle 9 zijn ze echt “van ons”. De rietjes bij Cryos kunnen we altijd weer vanaf zien en dan krijgen we 75 procent van ons geld weer terug. Bij de rietjes die in Nederland zijn kan dit niet.

qua donor kan je er ook nog voor kiezen om toegang te krijgen tot de volwassen foto’s van de donoren. Het kost geld, maar wij vonden het zelf heel prettig. Met name ook voor ons kindje later, zodat hij of zij echt een heel duidelijk fysiek beeld heeft van de donor en geen twijfels hoeft te hebben waar hij/zij bv de lach, oren, ogen vandaan heeft.
    En wij vonden het zelf toch ook wel prettig. Sommige donoren drogen gewoon wat minder goed op dan andere :D
    maar dit is uiteraard heel persoonlijk

Succes met alles en hopelijk is het snel raak!

lille vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Klopt! Wij zagen in Cryos meer voordelen dan via een NL donor. Maar dat is een heel persoonlijke afweging die iedereen vanuit liefde maakt❤️

Wij hebben onze donor gekozen door ‘gewoon’ de voor ons belangrijke kenmerken in te voeren bij de zoekfunctie en daar kwamen een aantal matches uit. Bij eentje voelden we ons beide goed. Aantal dagen laten rusten, daarna weer gekeken en de knoop doorgehakt.

Wij hebben een donor met kinderfoto’s maar ook met volwassenfoto’s. Voor die laatste optie betaal je extra, dat hebben wij (nog) niet gedaan. We vinden het wel een fijn idee om die optie te hebben, voor als ons kindje ooit wil zoeken. Dan kunnen we alsnog die foto’s betalen.

Ja via Denemarken is belachelijk duur. Wij zijn heel dankbaar dat wij deze optie konden gebruiken om op die manier lange wachttijden via NL te omzeilen. Als we het via NL hadden gedaan hadden we er nu heel anders bijgezeten ipv bijna 33 weken zwanger❤️ En zo zien wij wel meer voordelen. Maar wat ik al zei: het is een heel persoonlijke afweging en iedereen maakt deze uit liefde! Mijn tip is altijd: volg bij het maken van je keuze altijd je gevoel. Je hebt helaas geen glazen bol om in de toekomst te kijken, dat is lastig. Maar volg je gevoel, durf knopen door te hakken en daarmee je pad uit te stippelen. Verandering kan je altijd nog aanbrengen.

Kleine aanvulling: ik lees een tip over de voorraad rietjes. Is een goeie tip, maar ook een flinke voorraad kan snel op gaan helaas. Wij hadden dit met onze donor. Flinke voorraad, vrij nieuwe donor toen. En binnen no-time zakte de voorraad enorm! Het is zelfs een keer op geweest. Maar hij had weer gedoneerd en daardoor konden we weer bestellen.
    Voorraad checken is zeker een goeie, maar ook zeker geen garantie helaas...

lille en Do1981 vinden dit leuk.
  7. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Awh, goed om te weten allemaal! We gaan er zeker ook nog eventjes over nadenken! We hebben voor nu voor een basis profiel gekozen bij cryos. Er is nog geen gemelde zwangerschap bij hem en is ook nog gelukkig een nieuwere donor. Er zijn nu nog 50 plus rietjes op voorraad. :) Dus genoeg nog voor ons haha

Happyhope vindt dit leuk.
  8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Haha die van ons was precies zo:roflmao: Vergis je niet, die voorraad kan heel snel gaan!

Hoop dat het voor jullie snel mag lukken❤️

lille vindt dit leuk.
  9. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Haha, gelukkig gaan we morgen bestellen!

Lisa280887 vindt dit leuk.
  10. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Oeh, nog een tip! Bestel genoeg voor jullie kindje, maar denk ook aan een eventueel volgende kindje (of kindjes).
    Het is natuurlijk altijd een grote gok hoeveel je nodig gaat hebben en je kunt het uiteraard ook altijd even aankijken hoe het gaat. Maar niets is zo vervelend als stress straks dat de donor ineens op is :)

succes met bestellen! De eerste mijlpaal is dan weer gezet!

lille vindt dit leuk.
  11. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht

Ja, we bestellen er gelijk 6 :) Hopelijk is het voldoende! We willen maar een kindje dus dat scheelt ook wel weer! Thanks voor de tip!

Happyhope en Lisa280887 vinden dit leuk.
  12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja ik bedoelde het meer voor in de toekomst. Ik hoop dat het voor jullie niet nodig is, maar wij hebben uiteindelijk 12 rietjes nodig gehad. Waarvan 2 nu nog wel in de vriezer bij de kliniek. We bestelden steeds per 3, omdat bij ons de IUI steeds ook in series van 3 ging met een pauze ertussen. Maar gedurende deze periode is die voorraad flink gedaald en zelf eventjes op geweest! Gelukkig konden we voor onze laatste iui’s en ivf nog rietjes bestellen!

lille vindt dit leuk.
  13. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Oh wat veel heb je nodig gehad en duur! wij moeten nu al bijna 4 duizend betalen voor 6 rietjes. Laat staan dan voor 12:(

14. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Bizarre prijzen wel he! Wij betaalden zelfs nog meer omdat onze donor op een gegeven moment alleen nog MOT10 had ipv 5. 10 is duurder. Maar we wilden wel heel graag bij deze donor blijven omdat ik na iui 3 zwanger bleek. Dit was helaas een bbz maar toch. Het voelde voor ons ook als bewijs dat ik met de donor matchte!

Maar weet je... Wij vinden het nu elke cent waard❤️ Maar dat gevoel hebben we nu, nu het gelukt is. Tijdens het traject voelde het vooral enorm oneerlijk dat we zoveel moesten neerleggen voor iets wat anderen ‘per ongeluk’ krijgen.

lille vindt dit leuk.
  15. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht

Onze kliniek had aangegeven mot 10 of mot 15, toen ik al de prijzen zag van mot 20 van een extended profiel. Daar schrik je echt van!

Ja, ik ken het gevoel. Mijn zusje is nu 8 weken zwanger. En dan denk ik echt van ja wrijf het maar in haha. Maar ja zij kan er ook niets aan doen.

16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Oh echt? Hier was mot5 goed genoeg voor IUI. Ze wassen ook niet meer in de kliniek, dus wel de IUI-ready. Heb het toen nog nagevraagd maar ze vertelden dat je met 10 niet echt extra kans hebt ofzo tov mot5. Ik ben van mot10 icm iui nooit zwanger geraakt. De bbz was na een iui met mot5. We hebben in totaal 3 iui met 5 gedaan en 6 met 10. De ivf was ook met 10.

lille vindt dit leuk.
  17. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Ja bij Nij Geertgen gaven ze het aan. Opzich is het niet zo erg want er was geen MOT5 meer van onze donor.

WE HEBBEN NET BESTELD :)

Deel Deze Pagina