De terugplaatsing heb je meestal drie dagen na de punctie, maar dit verschilt per ziekenhuis. Sommige ziekenhuizen houden dag vier aan. Na een verse terugplaatsing moet je een maand rust houden om je eierstokken weer rust te geven (van de punctie) en je lichaam te laten herstellen van de hormonen. Als (en echt als!) je cryo's hebt, dan mag je na die maand weer voor een tp. Sommigen met hormonen, ik zelf nooit. Altijd in eigen cyclus gehad. Wat is je vraag over doordelen? Als je eitje bevrucht wordt, gaat het in één dag van 1 naar 2 cellen, dag twee van 2 naar 4 cellen etc Dus Dag 1: 2 cellig Dag 2 4 cellig Dag 3 8 cellen Dit is ideaal, maar er kunnen ook minder of meer cellen zijn. In Nederland worden alleen embryo's ingevroren van 8 (er zijn natuurlijk ook altijd uitzonderingen) Maar aan de hand van wat ze jou vertellen voor de tp, kan je al vragen hoe de andere embryo's eruit zien. Hoewel ik uit ervaring weet dat je daar op dat moment, met alle spanningen van de tp, hier niet zo mee bezig zal zijn... En hou in je achterhoofd dat er vaker geen cryo's dan wel zijn, helaas.
Super bedankt voor je reactie ben weer een hoop info rijker en mijn vragen zijn beantwoord ben benieuwd had vandaag 10 eitjes nu afwachten of er een goeie embryo komt 😊
Hi hope. Sorry heb helemaal niet meer gereageerd op je vraag maar zie dat je t antwoord nu hebt... Hoe ging de punctie? Klinkt hoopgevend hoor 10 eicellen! Ik had 5 dagen na punctie de terugplaatsing
Ik hoop het!!! Maar heb jij al zoveel ervaring met het zh dat je dat allemaal weet? (Ben niet nieuwschierig hoor 😜
Hi hope. Haha wat bedoel je precies? Ik heb 4x IUI gehad en dit is onze eerste keer icsi dus zoveel weet ik niet hoor Hoop dat er veel bevruchtingen zijn meid!
Hi butterfly was net op jou bericht aan het reageren moet er ook ff namen bij zetten 🙈 geeft trouwens niet hoor vind het al leuk als he reageert vond de punctie best pittig zonder morfine maar nu is het prima te doen wanneer mag jij eigenlijk testen?
Als je mij bedoelt? Ja helaas heb ik al veel ervaring... Ik ben nu bezig met icsi 7! Na icsi 4 is mijn dochter geboren, ik ben nu bezig met icsi 3 voor een tweede kindje. 😄
Jeetje dan heb je toch haast geen hoop meer met zoveel behandelingen pfff gelukkig de hoop niet opgegeven met een dochter wauw ik ga voor je duimen dat het nu snel raak is sjak 😉
Op de een of andere manier heb ik altijd geweten dat mijn dochter er zou komen... Dat vertrouwen heb ik nu een stuk minder. Maar, ik heb een dochter, de druk die ik eerst wel voelde heb ik nu helemaal niet. Eigenlijk wilde ik na de vorige poging stoppen, totdat mijn man begon over langdurige pleegzorg. Toen hebben we besloten eerst poging drie nog te ondergaan en dan richting pleegzorg te gaan denken. (We zijn al bekend met pleegzorg) Hoe laat mag je bellen voor de bevruchtingen? Ik heb om 11.30 weer een fm.
Wauw wat mooi dat je dat had bij je dochter als het goed is bellen ze me woensdag over de bevruchting succes straks x
Hallo Ik ben momenteel bezig met de tweede ICSI poging. Bij poging 1 waren er 10 eicellen gevonden waarvan 6 goed bevrucht en doorgedeeld waren. Uiteindelijk zijn dat 3 terugplaatsingen geworden. (Andere niet goed uit de vriezer gekomen). Nu vanaf half jan deca aan het spuiten en sinds vorige week maandag 9 feb gonal - f erbij. Ik heb zojuist de eerste follikelmeting gehad na een week gonal f gespoten te hebben. Helaas een beetje teleurstellend. Rechts zaten 4 follikels. 3 grotere rond de 14-15 mm en 1 van 11 mm. Li was niets te zien. Enkel een grote cyste. Die cyste zit er al zolang als er echo's gemaakt worden bij me. Hij was nu alleen flink groter geworden. Zoals het er nu uit ziet zijn er dus maar 3 hooguit 4 follikels die mee gaan doen Vorige ronde zat ik rond de 10-12. Iemand ervaring met zo'n laag aantal? Woensdag moet ik opnieuw terugkomen. Er veranderd niets aan mijn medicatie. Ik blijf gonal - f 150 spuiten en decapeptyl.
Hay vrouwke dat klinkt niet fijn moet die cyste niet verwijderd worden ? Hoop dat er nog wat follikel bij komen
Hoi vrouwke, het is niet super veel maar het zegt nog niet heel veel. Het kan nog veranderen. Zelf had ik er 5 en dat waren ook 5 eicellen. Drie bevrucht en vvorige week maandag de terugplaatsing gehad. Geef de moed niet op hoor!