Punctie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Janneke123, Nov 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke123

Janneke123 Actief lid

Apr 10, 2007
    148
    0
    0
    Hai allemaal,

Ik heb door Puregon per ongeluk 4 ontwikkelde eitjes in plaats van 2. Het ziekenhuis wilde in eerste instantie de IUI afbreken omdat ze geen risico wilden op een 4-ling maar ik stelde een punctie van 1 of 2 eitjes voor en dat is akkoord bevonden. Morgen is het zover. Ik zie er zo verschrikkelijk tegenop. Ik heb een HSG gehad en dat leverde me de ergste pijn op die ik ooit in mijn leven heb gehad. Ik ben daarom nu zo ontzettend bang.
    Zijn er mensen ook ooit een punctie van 1 of 2 eitjes hebben gehad? Ik snap dat de IVF-ers hier mogelijk denken dat ik zeur om niets, maar die HSG is voor mij zowat een trauma geworden, zo afschuwelijk. Ik ben echt heel erg bang en ik kan wel wat bemoedigende woorden gebruiken.
    Duurt het lang, punctie van 1 of 2 eitjes? En hoe lang hou je daarna de pijn nog?

Alvast heel erg bedankt.

Janneke.

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    De punctie deed mij wel heel erg zeer maar ik had ook wel tussen de 20-30 eitjes, de hsg deed maar heel kort zeer, 2 eitjes is denk ik wel heel goed goed te doen, het zal erg snel gaan, hopelijk zitten ze aan dezelfde kant dan hoeven ze maar een keer door je buikwand te prikken. Daarna is het wel even gevoelig hoor, je hebt toch een wondje. Heel veel sterkte!

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hoi Janneke
    Ik heb toevallig de vorige iui poging ook een overstimulatie gehad.Had 5 eitjes.
    Ik heb vorig jaar een ivf poging gehad waarbij 16 eitjes via punctie werden weggehaald.Dat was echt heel pijnlijk, dus ik zag er tegen de punctie bij iui op.
    Maar kan je verzekeren dat het zo gepiept is.Je voelt een beetje kramp, maar dat is zo voorbij.
    Ik heb het dezelde dag nog rustig aangedaan, maar had echt geen pijn meer.
    Ben de volgende dag weer gaan werken,terwijl ik met de ivf een paar dagen moest thuisblijven door de pijn.
    Dus geen zorgen, 't komt goed!

4. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    hoi hoi

ik heb een punctie gehad van 10 eitjes voor icsi
    en geen centje pijn

bij mij was het te vergelijken met ongi pijn
    beetje kramp achtig
    het komt op en zakt weer weg

in ieder geval veel succes!

groetjes

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voor de standaard ICSI hebben wij eerst ICSI in eigen cyclus gedaan. Dan werk je dus ook met 1 a 2 follikels.
    Het het voelt is voor iedereen anders. Ik heb die 6x (waarvan 1x twee aangeprikt) nooit echt last gehad. Fijn is anders, uiteraard, maar ik vond het goed te doen.

Het zou niet eerlijk zijn om te zeggen: ach, zeur niet!
    Want je zeurt niet!
    Je hebt geen idee wat je moet verwachten en dus is het hartstikke spannend!
    Ik hoop dat het geen nare herinnering wordt en dat je door deze zet, een prachtig wondertje zal verwachten!

Heel veel succes,
    Elmo

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    hoe is de punctie gegaan?

7. Janneke123

Janneke123 Actief lid

Apr 10, 2007
    148
    0
    0
    Heel erg goed! Voelde er bijna niets van, alleen achteraf wel best hevige kramp, maar echt prima te doen! Ik ben zo blij: ze hebben 3 eitjes laten zitten :-D, dus extra veel kans! Uiteraard een 'gevaar' op een 3-ling maar dat realiseren we ons heel goed.

Ben zo blij dat het erop zit, en blij dat we de ww weer ingaan. Ondanks de spanning van 'wel of niet raak', is het ook hoopvol en in die zin heel fijn.
    Ontzettend bedankt voor jullie info en steun meiden!

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    fijn dat het je is meegevallen
    veel succes met de wachtweken ;)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    toitoitoi!Nu is het duimen begonnen.
    Ben blij dat de punctie is meegevallen!

10. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Fijn dat het je is meegevallen..Veel succes met wachten.

Share This Page