Zoals de titel al zegt Mijn partner en ik hebben deze info nodig omdat hij in het buitenland verzekerd is en zijn verzekering de kosten voor een dergelijk onderzoek hier in Nederland niet zal vergoeden. Dus ik vroeg me af of iedereen die het al eens heeft gehad en een factuur erna heeft gekregen (ook al kregen jullie t wss vergoedt) me zou willen vertellen hoeveel het was zodat mijn partner en ik een idee hebben hoeveel het ons zal gaan kosten. Alvast ontzettend bedankt!
Wij hebben in 2004 een zaadtest in een particuliere kliniek Barrahus in Wirdum (onder de rook van Leeuwarden) laten doen. Dit heeft ons ongeveer zo'n 200 euro gekost, toen. Volgens mij kan je zo bellen met klinieken of ziekenhuizen om te vragen hoe dit zit. Ons zh vond het toen niet nodig, een test, vandaar dat wij uitweken naar een particuliere kliniek. Achteraf bleek dat het maar goed was dat we het hadden laten onderzoeken, maar dat is weer een ander verhaal Succes! Elmo
Mijn man heeft ook al een aantal keer zaad moeten laten testen. Ik geloof dat het zo rond de 250 euro of iets dergelijks was. Had een keer een lijstje thuisgestuurd gekregen van de verzekering. Dit was trouwens wel bij een ziekenhuis.
Nou.. ik weet niet of ik blij of niet moet zijn met die 200-250 indicatie.. t kan natuurlijk altijd erger (in de zin dat het veel duurder had kunnen zijn) maar ik heb al vaak gehoord dat er iets mis gaat en het nog een keer moet (dus 2x 250 euro) en dan ben ik natuurlijk wat minder enthousiast. Aangezien ik wel hier in NL mijn verzekering heb lopen en alles voor mij in principe vergoedt wordt, vraag ik me af of de artsen niet iets kunnen regelen voor me.. dat het onderzoek op mijn naam komt of iets dergelijks. Beetje vreemd natuurlijk met een zaad onderzoek omdat ik een vrouw ben (ja echt ) maar misschien kunnen ze het anders factureren?! @ Wup - nee ik bedoelde alleen maar controleren om te zien of het er goed uitzier, ik bedoelde niet een DNA test
Dat gaat (in ons geval) altijd via de verz. van de man. Kan hij niet een onderzoek laten doen waar hij verzekerd is? Als hij toch in Nederland van plan is te blijven, kan hij dan niet beter vanaf 1 januari in Nederland verzekerd zijn? *geen idee wat de situatie is natuurlijk, maargoed, daar zeg je zelf ook niks over *
Hey Elmo - Ok ik zal even de situatie wat duidelijker proberen uit te leggen.. Mijn partner komt uit Zuid-Afrika en is aldaar verzekerd. Op dit moment heeft hij een contract in Duitsland dat loopt t/m volgend jaar zomer. Normaal gesproken zijn we allebei in Zuid-Afrika maar we hebben daar wat prutsers van dokters gehad dus ik had zoiets van ik ga terug naar Nederland en kijk of ik daar meer bof (tot nu toe wel!). Hij is me toen 'achterna' gekomen, d.w.z. hij heeft iets kunnen regelen waardoor hij nu in Duitsland werkt (Nederland kon helaas niet), dus hij is i.i.g. redelijk dichtbij nu. Hij heeft geen vergunningen om te verblijven in Nederland o.i.d. dus kan zich hier ook niet verzekeren :S Ik hoop dat het nu wat duidelijker is Op dit moment zijn we aan't kijken of we een zaad onderzoek in Duitsland zou kunnen doen omdat dat voor hem praktischer is i.v.m. werk en dat ze dan de resultaten kunnen doorsturen naar mijn gynae in Nederland. Ik denk tenminsten dat dat mogelijk zou moeten zijn?!
Hij kan toch gewoon in Duitsland een zaadcheck laten doen! Er zijn ziekenhuizen die samenwerken met Nederland!
Ja dat zei ik al Maar dat soort onderzoeken zijn hoe dan ook voor onze rekening.. zijn verzekering zegt dat zaad-onderzoek e.d. niet zijn inbegrepen bij zijn soort verzekering.. dan zou ie moeten overstappen naar een duurdere. We hebben besloten het dit keer toch maar uit eigen zak te betalen want het probleem ligt 99,9% bij mij en ik heb wel een verzekering die alles dekt Weet jij dan toevallig waar ik een lijst of iets dergelijks kan vinden van ziekenhuizen in Duitsland die 'samenwerken' met de ziekenhuizen in Nederland?
Je kan altijd op Freya.nl kijken of contact met hun opnemen. Zij zijn DE patientenvereniging voor vruchtbaarheidsproblemen. Heel veel succes *sorry als ik vragen dubbel heb gesteld, of verkeerde tips gaf *
Hey Elmo dank je wel voor de tip - en nee joh, je hebt helemaal niks verkeerd gezegd of gevraagd! Hoe kom je daar nu bij gekkie