hallo ik weet sinds kort dat k zwanger ben nu 4 weekjes. ik heb sinds mn vorige bevallig jaar geleden een trage schildklier en slik hier medicijnen voor. mijn waardes zaten maand voor zwangerschap op ,tsh 1,4 en ft4 17 nu ben k dus 4 weken en heb k geprikt zijn mn waardes tsh 2.5 ft4 20 ik slik sinds een week 0.25 mcg meer dus ben van 0.75 naar 100 gegaan. ik ga er vanuit dat dit nog niet in bloedonderzoek is gemeten maar toch maak k me wel zorgen zijn deze waardes niet risicovol enz huisarts vind het prima maar k ben doodsbang nu. overal hoor en lees je beste is waarde rond de 1. wst vinden jullie
Hi, Die TSH waarde van rond de 1 is voor het zwanger worden. Mijn internist vindt in de zwangerschap een waarde tussen de 1 en 2 ideaal. Ik zelf voel me prettiger als de waarde onder de 1 ligt. Het heeft ook ongeveer 3 weken nodig voordat je het nieuwe medicijngebruik terugziet in je bloedwaarden maar je voelt zelf meestal al of het effect heeft. Ik zou wel een verwijzing vragen naar een internist, die weten het meestal beter dan een huisarts... Succes!
Zodra je weet dat je zwanger bent moet je medicatie omhoog, ik geloof met 25%. Daarna elke vier tot zes weken bloed prikken en indien nodig ophogen. Een tsh van 2,5 is iets hoog, maar volgens mij niet zorgwekkend. Maar omdat je komende weken toch echt meer schildklierhormoon nodig heb zou ik nu toch weer ophogen. Dus even de huisarts weer bellen, medicatie ietsje ophogen en een verwijzing vragen naar de internist.
Ik word nu tijdens de zwangerschap opgevolgd door endocrinoloog en zij heeft gezegd dat mijn TSH tijdens zwangerschap onder de 2 moet blijven. Gaat het erboven, dan moet ik ophogen. Ik moet nu om de 2 weken op controle om mijn waarden te checken. Ik nam 100 en heb moeten ophogen naar 100-125 (afwisselend). Ze verwacht wel dat de komende weken ga moeten ophogen naar 125. Maar hoeveel je moet ophogen, hangt echt van je waarden af. Vorige zwangerschap nam ik 125 bij de start en na enkele weken moeten ophogen naar 200 en dat is dan zo gebleven voor de rest van de zwangerschap. Je ft4 is nog hoog dus je hoeft niet te panikeren maar ik zou je toch aanraden om asap afspraak te maken met endocrinoloog of bespreek het anders eens met je gyn.
ik ben gister bij de internist geweest moet over 5 weken weer prikken omdat dan de ophoging pas in mijn bloed zichtbaar is.
Bij mij is het hetzelfde gegaan. Een streefwaarde van de TSH onder de 2, tijdens de zwangerschap 25% extra opgehoogd in de medicatie. Daarmee zit ik nu al een hele tijd stabiel op 1,8 en de baby doet het goed.