Ik ben vandaag 22 weken en 3 dagen zwanger en kreeg vanmiddag rond het middaguur ineens een tintelend gevoel in mijn schaamstreek. Het was in eerste instantie een prettig gevoel, te vergelijken met dat wat ik voel als ik bijna een orgasme krijg (clitoraal), maar het is sindsdien niet weer verdwenen. Ook vond ik sindsdien twee keer bij het afvegen wat slijm op het wc papier, beide keren wit. Dit is mijn tweede zwangerschap, maar dit heb ik bij de eerste niet ervaren. Is er reden om me zorgen te maken? Ik heb van dinsdagmiddag t/m donderdag ook een constante hoofdpijn gehad die maar niet overging (heb paracetamol genomen, maar dat hielp niet. Ook maar eens per dag 2 tabletten, ben er niet zo happig op om dat veel te gebruiken bij een zwangerschap) Mijn eigen verloskundige is op vrijdag alleen voor spoedgevallen bereikbaar. Ik kreeg de tip om het dan hier even te proberen...
Hallo Erica, Het tintelende gevoel wat je omschrijft kan geen kwaad. De vagina wordt extra doorbloed als je zwanger bent waardoor ook je zenuwen naar je clitoris toe sneller geprikkelt kunnen raken. Ook kan het zijn dat zenuwen juist een beetje beknelt raken en hierdoor een prikkeling geven. Door de extra doorbloeding van je vagina kun je ook wat meer afscheiding krijgen in de zwangerschap. Zolang hier geen bloedverlies bij aanwezig is, het geen andere kleur krijgt, gaat jeuken of het verandert in vochtverlies is ook dit normaal. De hoofdpijn die je benoemt is wel belangrijk om in de gaten te houden met name in combinatie met je bloeddruk. Mocht je het weer krijgen kun je eventueel overleggen met je verloskundige of een extra bloeddrukcontrole nodig is. Groetjes Gea