stuwing

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door toerist18, 27 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik ben gister in een keer gestopt met de bv, ik had gister al harde borsten, maar hoe lang duurt het voordat dat over is?
    Ook heb ik nog steeds hechtingen erin zitten, is dat normaal of moet ik ze er uit laten halen?
    En nog 1 vraagje, de eerst volgende keer als ik ongesteld word kan ik toch meteen met de pil beginnen?, en dan moet dan toch ook op de 1e dag van de menstruatie, beginnen met slikken, is het dan na de volgende maand weer betrouwbaar, of meteen?
    Groetjes Mensi.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mensi,

als je in 1 keer stopt met BV dan duurt het wel een paar dagen voor je de pijn in je borsten kwijt bent. Draag strakke bh's (ook 's nachts) en zet geen warme douchestraal op je borsten. Neem paracetamol. Je kunt ook koolbladeren kneuzen (beetje in knijpen) en die dan in je BH leggen, klinkt gek maar helpt wel.
    Voor hechtingen wordt eigenlijk altijd oplosbaar materiaal gebruikt. ALs ze over twee weken nog niet weg zijn kun je ze laten verwijderen door je verloskundige, bijvoorbeeld op de nacontrole.
    Je moet inderdaad met de pil beginnen op de eerste dag van je ongesteldheid, de eerste strip is nog niet veilig, de tweede wel.

Mirjam

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ok bedankt vd antwoorden!!

Deel Deze Pagina