Zwangerschaps Eczeem krijgen met 37 weken (JEUK!)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joaney, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joaney

    Joaney Actief lid

    15 aug 2006
    455
    0
    0
    Oeff wat baal ik.. ik heb zwangerschapseczeem!
    En dat in de 37e week nog :eek:

    Het begon met 1 of 2 kleine jeukbultjes (waaraan ik natuuuurlijk moest krabben) en nu zit het heeelemaal vol onder mijn navel.
    Het komt blijkbaar (zegt de vlos) doordat de huid zo gespannen staat nu, en door de striae, dat het gigantisch gaat jeuken. En sommige vrouwen schijnen daar gevoeliger voor te zijn.
    Ik smeer er nu Cardiflor Forte op (het helpt nog niet echt) en als de jeuk echt heel erg is dep ik het met azijn :p (dat prikt, maar dan is de jeuk ook weg, misschien een tip voor meiden die het ook hebben).

    Zijn er hier nog meer dames die ook Eczeem hebben en wat hebben jullie er aan gedaan? Alle tips zijn welkom!
     
  2. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Mentho 10 gel schijnt erg goed te helpen.
    Sterkte ermee!
     
  3. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Laat die tips maar komen!

    Ook ik heb hier sinds een weekje last van.
    Heb die Mentho 10 gel idd gehaald, maar die helpt bij mij niet.

    Enige wat tot nou toe helpt is als het jeukt gewoon weer insmeren met buikbalsem.
    Word er zelfs 's nachts wakker van :evil:
     
  4. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Balen Monique....
    En gewoon talkpoeder? Helpt dat?

    Geloof dat het ook een echt zwangerschapskwaal(tje) is he?
    Pupp heet het geloof ik...
     
  5. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Talkpoeder heb ik nog niet geprobeerd kan ik idd ook nog doen.

    Bij mij is het ook door de striemen gekomen.
    Vanmorgen na het douchen zag ik ook kleine bultjes.

    Wist niet dat het een zwangerschapskwaaltje was, dus was ook blij met dit topic.
    Nou nog de gouden tip!
     
  6. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik heb dat in mn eerste zwangerschap op het eind gehad.
    Maar bij mij kwam het door het "smeren" en toen ik daar mee stopte ging het inderdaad ook weg.
     
  7. Joaney

    Joaney Actief lid

    15 aug 2006
    455
    0
    0
    Ik ook, yayks he?
    Het ergste is dan om jezelf in te houden om niet te krabben, want als je dat doet ben je al weer te laat, dan wordt het nog erger!

    @evelieveling: Ja, 't kan er ook bij horen, bij de kwaaltjes blijkbaar. Alles met Menthol schijnt idd ook te helpen, dan kan ik er ook wel es die Mentho-10-talkpoeier op strooien.

    Maja de vlos zegt vettig houden, maar in mijn buikbalsem van Zwitsal zit zo'n geurtje, ik denk dat het ook daardoor erger is geworden. Die Cardiflor Forte houdt het een beetje staande, het jeukt nog wel, maar er komen niet meer rooiigheid en bultjes bij.

    Ik hou me dit maar voor: Nog ongeveer 2 weekjes (alstie op tijd komt) en dan moet het maar beter worden.
     
  8. Joaney

    Joaney Actief lid

    15 aug 2006
    455
    0
    0
    Thanks! Ben het nu ff aan het lezen, staat best veel nuttige info op!

    update: Oeff, zo erg als die vrouw op die foto hoop ik het niet te krijgen...
    [/url]http://www.huidinfo.nl/puppp.html [size=7]Ik doe iets niet goed..[/size]
     
  9. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Als je via google zoekt op puppp dan vind je best wel wat.
    Maar goed, we moesten eerst de benaming weten he ;)
    En dat heeft het boek 'veilig zwanger' van Beatrijs mij even verteld voor jullie ;)

    Sterkte ermee!
     
  10. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    :( OK... mijn kwaal heeft dus een naam....

    Sinds een dag of drie gebruik ik Zwitsal Talkpoeder en zeer royal mag ik zeggen. Ik had bijna mijn hele buik al stuk gekrabd. Ik moet zeggen dat ik zo goed als geen jeuk meer heb en het geneest ook goed.

    Volgens mij komt het door het gebruik van de buikbalsem en het dragen van niet-100%-katoen-ondergoed.

    Sterkte meiden.

    Groetjes,
    Danielle
     
  11. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    heb ik bij me eerste wel gehad nu heb ik alleen een gek plekje tussen mijn wijs en duimvinger die vreselijk jeukt maar niks te zien hmmm

    mijn buik heb ik niet echt last bij de eerste wel en dan pakte ik een nat koud washandje tegen de jeuk
     
  12. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Lijkt me vreemd dat het door de buikbalsem komt.

    Die gebruik ik al sinds week 8 of 9 ofzo en nooit geen problemen.
    Mijn ondergoed is 100% katoen en komt over de buik.

    Is bij mij pas begonnen toen ik striemen kreeg en mijn huid begon te scheuren.
    Als ik heb gekrabd dan verschijnen er wel kleine bultjes.
    Heb nou ook talkpoeder geprobeerd, dus ben benieuwd.
     
  13. Joaney

    Joaney Actief lid

    15 aug 2006
    455
    0
    0
    @dushi&monique: ik denk dat de parfum in buikbalsem het erger maakt, ook bij mij. Nu met Cardiflor gaat het beter. Vanmiddag nog wel alles weer losgekrabt (van de warmte) maar na Cardiflor Forte smeren was het zo goed als over.
    Ik kreeg die bulten ook na de striemen.

    Inmiddels krijg ik wel bultjes op mijn hele buik en onderbenen. Benen en voeten jeuken nu ook en talkpoeier daar helpt wel wat.
    Toch strak gespannen huid denk ik, want ik hou ook veel vocht vast in de benen, waardoor die huid ook gespannen staat.

    Ach ja.. die laatste loodjes he..
    't Schijnt na de bevalling meteen over te zijn.
     
  14. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Ik heb idd ook veel jeuk, maar met name op me armen en benen en borsten :( , nu inmiddels al zo'n 2 weken.
    Gek wordt ik ervan, komt dit dan ook door de zwangerschap, en duurt dit dan nog 11 weken....

    Tjaa na 3 roze wolk zwangerschappen is deze zwaar kl*te!
     
  15. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Thanks Joaney. Ik zal het eens gaan proberen.

    Die buikbalsem gebruikte ik uit voorzorg, heb gelukkig geen last van scheuren of strepen/striemen.
     
  16. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik had het ook bij Elyesa en ik dron viooltjesthee en dat hiekp wel voor het slapen gaan spoot ik me in met reflexspray wel koud maar kon tenminste slapen
     

Deel Deze Pagina