Punthoofd door vacuumbevalling?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merijn, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Voor de dames waarbij hun kleintje ook dmv een vacuum ter wereld is gekomen...

Tobe heeft een wat plat achterhoofd wat toeloopt naar een punthoofd (zijn achterhoofd is iets hoger dan zijn voorhoofd). Ik dacht dat dat kwam doordat ie vaak met zijn gezichtje naar het plafond slaapt. Inmiddels doet ie dit echter nauwelijks meer en hij heeft nog steeds dezelfde vorm hoofd.

Nu zat ik foto's te bekijken van toen ie net geboren was en de vorm van zijn hoofd was toen precies hetzelfde. Er zat toen alleen nog een grote bult op, die wel weg is getrokken. Kan zo'n punthoofd nou van de bevalling komen? En hebben meer dat dit niet of nauwelijks wegtrekt? Kan het nog wegtrekken of had dat inmiddels al moeten gebeuren?

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Mijn zoontje had ook een behoorlijke punt op zn hoofdje. Hij heeft nu een afgeplat hoofdje, maar ik vraag me af of dat door de vacuum komt.

Ik zou er zeker even naar laten kijken bij het CB, zij kunnen je doorverwijzen naar een fysio. Of je kan ook direct een afspraak maken bij de fysio, een verwijziging heb je tegenwoordig niet meer nodig.
    Hoe eerder je actie onderneemt, de meer kans dat het zonder hulpmiddelen (helmpje) oplost.

Succes!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja het CB had het al gezien, maar ze vonden het nog niet heel extreem. Ik op zich ook niet, maar het valt me op dat zijn hoofd wat raar loopt en inderdaad, precies naar de punt toe waar de vacuum heeft gezeten. Maar het lijkt mij dat zoiets hoort weg te trekken na zo'n bevalling?
    Ik ga sowieso donderdag weer even langs het CB.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee is ook geboren met de vacuum maar bij haar zag je er na een paar dagen niks meer van

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    nou hier dus ook nog eentje waarbij het dus niet helemaal is weggetrokken en je ziet (als je goed kijkt ok) dus nog steeds waar de vacuumpomp heeft gezeten.
    Nou is ie nog kaal, dus ik hoop dat dat straks verbloemd wordt door een beetje haar.
    Zijn schedel is gewoon nog vervormd. Dus ik hoop voor je dat het bij jouw kereltje nog wel wegtrekt.
    Ik wil in ieder geval met een eventueel volgend kindje kijken of hij ook een groot hoofd heeft, want dat is waarschijnlijk de reden geweest waarom hij er niet goed doorheen paste (met 42 wk bevallen).
    En misschien zo een vacuumverlossing voorkomen. Want ik hoop met heel mijn hart dat dit het enige is wat hij eraanover houdt :(

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jakkes hou op, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Nu ga ik me allerlei dingen in mn hoofd halen.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Sorry zo bedoelde ik het niet, maar dat is wat mij dus de laatste tijd bezighoud. En voorlopig is het een prachtig kereltje, dus misschien maak ik me alleen 'moeder-ongerust'. Ik schreef het in ieder geval niet neer om je ongerust te maken.
    Meer mijn frustraties dat er in het ziekenhuis zo makkelijk over gedaan werd.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maakt niet uit hoor :) Hopelijk valt het allemaal hartstikke mee, komt vast wel goed :)

Maar goed, ik ga het verband vacuumbevalling en plat hoofd toch maar even voorleggen bij het CB. Ik ben er zelf inmiddels helemaal van overtuigd dat het daardoor komt. Misschien toch maar even langs een kinderfysio, ook meer voor de zekerheid.

9. Hier is de oudste ook met de vacuum geboren, maar daar zag je met 2 dagen ook niets meer van.

Heeft het lang geduurd?

10. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Hier is m'n meisje ook met de vacuum geboren en daar zie je ook niets meer van hoor

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

14 minuten om precies te zijn. Valt dus wel mee geloof ik... Maar er was nogal spoed dus ze heeft echt heel hard aan dat ding getrokken. Ze hing echt naar achter met haar hele lichaam zeg maar.

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn dochter is ook met de vacuum geboren, maar dit moet binnen een paar dagen weggetrokken zijn. Mijn dochter had eigenlijk bijna geen punthoofdje, wel behoorlijk gehuild de eerste dagen.
    Las pas ergens dat kinderen altijd een hersenschudding hebben na de vacuum, is mij nooit verteld!

Zou er wel even naar laten kijken.... door het cb!

13. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Mijn dochtertje is ook met de pomp gehaald, maar daar zag je na 2 dagen al niks meer van.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook een vacuumpomp baby, maar die had de 2e dag alleen nog een ring, en de 3e dag was het weg..

Als je het niet vertrouwd kun je het CB, of je huisarts even vragen.

15. Bij mij maar 1 perswee dus ik vind 14 minuten wel lang

Misschien dat het daardoor ontstaan is...

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mijn oudste is ook met de vacuumpomp bevallen maar binnen een paar dagen zag je daar idd niets meer van...

17. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochtertje is ook met de vacuum gehaald, maar ook bij haar zag je er na 2 dagen niks meer van...

18. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook een vacuumbevalling..
    pas bij de 3e keer werd zoonlief geboren.. Bij de eerste 2 keer schoot de vacuum los..
    Hij heeft vanwege de pijn 2 keer pijnstilling gehad (paracetamol 60mg) 1ste direct na de geboorte en apgarscore en snachts nog een keer.

Hier duurde het wel wat langer voordat t goed wegtrok. Zeker een week of 3..

19. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hier ook een vacuumpomp bevalling.
    Ook na 2 dagen bijna niks mer van te zien, alleen nog een rode plek en wat korstjes, maar geen raar vorm hoofd.

Toevallig zeiden ze op het bureau afgelopen woensdag nog dat ze een perfect rond koppie heeft, dus niks aan over gehouden....

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh oke... Bij mij waren het een hele boel persweeen ;)

Deel Deze Pagina