Die van ons had ook een enorm punthoofd. Niet omdat hij met de pomp gehaald is maar omdat hij in week 26 ofzo zijn hoofdje al aardig klem had gezet in mijn bekken en eigenlijk niet meer gedraaid is. Na een paar dagen trok het 'ergste' weg en nu heeft hij nog steeds een beetje een hoog achterhoofd maar het stoort niet echt meer.
Misschien dat ik me ook gewoon aanstel hoor. Eigenlijk vond ik het zelf helemaal niet zo extreem, totdat ik andere baby's van zijn leeftijd zag die echt een onwijs rond hoofd hadden. Toen pas viel het me op dat zijn hoofdje toch wel anders gevormd was. Wat een prachtig mooi zoontje heb je trouwens
Bij mijn ventje is het met een paar dagen helemaal weggetrokken en dat ging ook met redelijk grof geweld..
Nicky is ook met de pomp geboren.... na een paar dagen was de punt op het hoofd weggetroken, maar als ik haar haren was dan kun je nog altijd wel een beetje zien hoe dat ding erop heeft gezeten hoor.... een soort randje zie je dan...
Mijn oudste dochter Anouk (nu 8 jaar) is ook met de vacuum gehaald er is een kwartier heel hard aan haar getrokken en dat was volgens de gynaecoloog wel heel lang. Normaal schijnt dat met die hulp echt wel sneller te gaan. Achteraf vertelde de gynaecoloog mij dus ook, dat ze vond dat het toch wel onverwachts nog heel zwaar ging en dat ze verwachtte dat mijn bekken aan de krappe kant was. Later zijn er dus ook foto's van mijn bekken gemaakt en bleek mijn bekken ook een wat abnormale vorm te hebben en aan de krappe kant te zijn. Dus als het bij jou ook zo zwaar ging Merle zou ik voor een eventuele volgende bevalling wel voordat je weer zwanger raakt foto's van je bekken laten maken als ik jou was. Ik mocht dus nu ook niet weer normaal bevallen als het kindje aan de zware kant was en Noëlle is dus ook met de keizersnede gehaald. Bij Anouk heb ik trouwens altijd het gevoel, dat ze wel wat aan die vacuum-bevalling heeft overgehouden. Ze is emotioneel jonger dan leeftijdgenootjes, ze is een gevoelig en dromerig meisje en ze is heel traag in veel dingen. Ze kan, zeg maar, niet snel verschillende dingen achter elkaar doen of onthoudt niet wat ze dan precies moet doen. Momenteel zijn we met haar begonnen met BSM-de Jong therapie (zie www.kindertherapiegroningen.nl want daar staat veel informatie op), waarbij ze oefeningen krijgt voor het zenuwstelsel. Bij deze therapeute moesten we allerlei vragen beantwoorden over hoe ze is en we moesten daarbij ook allerlei vragen beantwoorden over haar geboorte. De manier waarop je geboren wordt kan dus wel degelijk invloed hebben op de ontwikkeling van kinderen, want deze therapeuten komen dus meer kinderen tegen met leer- en gedragsproblemen, die dus ook een moeilijke geboorte hebben gehad. En voor mijn gevoel is er wel een link tussen de problemen die we met Anouk tegenkomen en haar moeizame geboorte. Maar dit schrijf ik niet om je bang te maken hoor, want er hoeft natuurlijk helemaal niets mis te zijn met je kind. Er is met Anouk ook verder niets mis, want ze is pienter genoeg, maar ze heeft op sommige gebieden wat probleempjes, waarvan we willen kijken of dit via die therapie wat gemakkelijker voor haar kan worden. Ik heb trouwens nooit gemerkt dat ze er echt een punthoofd van had van die vacuum, maar ze had ook een enorme bos haar, dus daardoor viel het misschien ook niet echt op. Frieda
Frieda... nu je dit zo zegt.... Mijn dochter heeft de diagnose PDD-NOS gehad.. Ze is ook dromerig en wat trager... Wel heel pienter... Maar prikkels komen sneller en harder/heftiger binnen... Destijds werd me wel gevraagd naar de bevalling... En ik heb dus ook gemeld dat ik een zware bevalling heb gehad die geëindigd is met een vacuumpomp... Met mijn dochter is er verder ook niets aan de hand.. Het is een hartstikke lief, vrolijk en gezond kind die volop in het leven staat... Maar ik denk zeker dat je hierbij wel een link kan leggen ja...
Oh men en das nou precies de reden waarom ik zo baal van die klotepomp. Ik had het zo graag anders gewild voor die kleine...maarja gelukkig was zij er binnen 5 minuten nadat die pomp werd gezet.
Mijn dochter was er ook zo uit hoor met die pomp... Meteen de eerste keer trekken... dus in dat opzicht.. En ik weet natuurlijk ook niet of je de link met zekerheid kan leggen... het zou kunnen... Het komt bij wel aannemelijk over... maar ik ben geen arts
Nou Wishgirl, Mijn dochter is dus echt een hooggevoelig kind (ik schrijf daarom ook mee op het forum van www.bewustopvoeden.nl een meer spiritueel forum, maar ook weer niet super zweverig hoor) en als ik haar zou laten diagnosticeren via jeugdzorg ofzo zou ze vast het etiketje ADD opgeplakt krijgen. Mijn bevalling is dus ook heel zwaar geweest en Anouk heeft ook lang in het geboortekanaal gezeten. Uiteindelijk heb ik een uur geperst en is er een kwartier met de vacuum aan haar getrokken. Persoonlijk denk ik dat alle kinderen die zo'n soort labeltje opgeplakt krijgen als ADHD, PDD-Nos, ADD enz. gewoon onder de noemer hooggevoelig vallen en dat die hooggevoeligheid veroorzaakt wordt doordat er iets tijdens de bevalling gebeurt waardoor er een blokkade ontstaat in het zenuwstelsel. Kinderen die snel overprikkeld raken hebben namelijk gewoon een gevoelig zenuwstelsel dat die prikkels op een andere manier verwerkt. En al deze kinderen uiten dit op verschillende manieren, de een wordt heel druk en een ander juist teruggetrokken en lijkt verlegen. Met de BSM-de Jong Therapie kan er veel voor deze kinderen worden gedaan. Een neefje van ons is ook PDD-nos gediagnosticeert en bij hem worden er al goede resultaten geboekt. Ik kan dus iedereen aanraden om met dit soort kinderen toch verder te kijken in de alternatieve wereld, want vanuit de reguliere wereld wordt er alleen maar rotzooi voorgeschreven aan dit soort kinderen. Misschien wel interessant om hier op het forum www.bewustopvoeden.nl over verder te discussieren, want daar is ook een apart blokje over kinderen met deze labeltjes. Hoe oud is jouw dochter trouwens Wishgirl? Frieda
Mijn dochter is 7 en half..... Ik heb wel eens gekeken bij hoogsensitiviteit enzo en mijn dochter heeft idd kenmerken... Zo had ze paarse overgordijnen op haar kamer... Had ze zelf uitgezocht... Maaaaaaaaar ze mochten niet dicht want dat vond ze eng! Ze is bang voor speelgoed dat geluid maakt en/of licht geeft en/of beweegt. Zo kunnen we met de kerst geen enkele winkel meer in, omdat ze ofwel zingende kerstballen hebben of een bulderende kerstman of een hinnekend (!?!?) rendier... etc... En zo zijn er nog meer dingen wel die ik zo niet meer weet... Maar het is een heel gevoelig meisje die alles op zichzelf betrekt. Ze heeft faalangst en is superperfectionistisch... Zo is ze ook bovengemiddeld slim getest wat het er niet altijd even makkelijker op maakt moet ik eerlijk bekennen... Misschien is het idd een idee om op dat forum eens verder te kletsen... Ik zie dat we ook niet zo heel ver bij elkaar vandaan wonen
Grappig inderdaad. We hebben zelfs wel meer overeenkomsten, volgens mij. Allebei drenten dus. Ben je ook echt Drents? En ook een 'grote' dochter en nu weer een kleintje erbij. En ook nog 'grote' dochters die dus beiden perfectionistisch zijn en bepaalde angsten hebben en faalangst hebben. Dat herken ik ook bij Anouk. Leuk dat je soms ineens op zo'n manier weer mensen tegenkomt, waarbij je overeenkomsten ziet. Nou misschien zien we elkaar terug op het andere forum. Het is daar momenteel een beetje stilletjes, dus we kunnen wel wat nieuwe input gebruiken. Frieda