Wie wilt er wat voor mij opmeten? (babboe bakfiets Big)

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hallo,

Wie wilt de breedte van de babboe bakfiets Big voor mij opmeten van wiel tot wiel (met de bak ertussen) het gaat er namelijk om spannen of hij zo onze nieuwe poort door kan en ik moet zometeen een bakfiets hebben voor dagelijks vervoer :D

Alvast bedankt!

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben een poort van 90 cm en dat ging echt net aan!

3. wachtend

Arghh wij hebben dus in het nieuwe huis een poort van 89 cm dus dat word echt past het wel of past het niet...
    Oef ja ik heb er 1 nodig omdat het OV niet zo vaak gaat en de winkels 10 minuten fietsen ver is, de PSZ 25 minuten lopen (zonder kinderen) en dat soort ongein. Pfff dat word een halve cm van de balken afschuren aan weerszijde :D

4. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Op de website van Babboe staat dat de fiets 88cm breed is. Ik neem aan dat dat van wiel tot wiel is, met de bak ertussen. Ik heb zelf ook de Babboe Big, maar weet uit mn hoofd niet hoe breed mn poort is. En als je het niet erg vind ga ik het nu even niet opmeten ;) Als ik er morgen aan denk zal ik het voor je doen. Is er anders niet iemand in de buurt met die bakfiets, zodat je even kan proberen of het gaat? (mocht je in dordrecht wonen, dan mag je die van mij proberen)

5. wachtend

Nee helaas ken ik niemand daar nog :( maar goed 88 cm zou met 89 cm net moeten passen en anders mag man zijn best gaan doen om aan beide kanten van de poort een halve cm eraf te schuren :D geef ik hem ook nog wat te doen haha

6. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Wij hadden een poort van een meter gemaakt bewust en zelfs dat was echt nog wel eens moeilijk om doorheen te komen.... Met de draaiing etc. Nu een babboe city en een poort van 80 cm dat gaat redelijk maar ook omdat het draaien veel gemakkelijker gaat :).

Heb je de fiets al besteld? Mag ik vragen waarom je kiest voor een big? Ik heb beiden gehad en vind de city echt fijner en in de city past een maxi cosi en 2 kindjes in de big past net 1 maxi cosi en net 1 kindje...

7. wachtend

Ik wilde het liefst de big omdat daar 3 wielen op zitten en ik iets meer grip op heb vermoed ik.
    Ik wil sowieso naar zo'n opendag om de fietsen te testen.

8. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Dat dacht ik ook voordat ik had proefgefietst! Tijdens het proeffietsen bleek ik juist de Big doodeng te vinden (vooral in de bochten, of als je een beetje schuin een stoepje of drempel over moet: de hele fiets hangt dan naar een kant!). De City voelde voor mij veel veiliger aan: alsof je op een gewone fiets rijdt. En ik fiets erin met soms 4 kindjes!

Ik zou dus zeker eerst gaan proeffietsen voordat je een besluit neemt (of poorten gaat uitbreken! :p)

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb een babboe big. En de maxicosi en 2 kindjes kan wel hoor. Ti's niet heel ruim, maar past wel. We hebben nu voor de jongste zo'n peuterschaal in gemonteerd, ideaal!
    Hier past die niet door de brandgang, dus staat ie voor het huis aan de gevel vast.
    Sturen is idd heel erg wennen. Vooral scheve stukjes (scheef een drempel over enzo) is in het begin heel erg wennen. Maar als je dat gewend bent, dan vind ik het een top fiets! Heel stabiel. Ik zag mezelf al fietsen met 4 kids die gezellig heen en weer wiebelden in de bak, met de big val je niet om. Nou ja, ga idd proeffietsen. Ik zal zo eens even opmeten hoe breed die nou is van wiel tot wiel.

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

88,2 cm breed :D

11. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Dat is inderdaad een goed idee... Gek genoeg vind ik de city echt veel stabieler vooral op en af fietsen van stoepen maar ook in de bochten :) en je bent wendbaarder je gaat makkelijker over drempels vind ik door het ene wil ipv 2 die echt tegelijk over de drempel moeten...

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ah, ik zie dat het al is opgemeten :) Ik was er zelf niet meer aan toegekomen gisteren.... Mijn tuinpoort is trouwens 1 meter breed en daar past hij goed doorheen. Maar met zo'n smalle poort als die van jou weet ik niet of ik het zou aandurven. Misschien toch maar kijken voor de city dan? Een tweewielbakfiets is inderdaad wel makkelijker om mee te fietsen, en qua stabiliteit vind ik het ook niet tegenvallen. Heb er in het verleden regelmatig mee gefietst met twee peuters erin, ging prima. Hij fiets gewoon als een normale fiets, erg fijn in bochten ed. Babboe Big is echt even wennen met fietsen, en bochten kunnen best eng aanvoelen.

Deel Deze Pagina