pup (8 maand) sloopt de wereld bij elkaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimberly 33, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Advies:
    Goughnut
    die zijn loei en de loeisterk gaan niet kapot en als ze wel kapot gaan krijg je gratis (tegen verzendkosten) een nieuwe.
    En ik weet het uit ervaring met een amstaff in huis die binnen 20 min de zwarte kong in 2 stukken had liggen.
    Deze krijgt ze echt niet kapot.

Of een kartbandje op de kop tikken.
    Vinden ze ook super.

Ontopic...
    ik mis veel in je verhaal. Hoe zit het met hersenwerk? Hoe zit het met wandelingen?
    Wandel je gewoon of train je ook op oefeningen tijdens het wandelen?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

aan het stukje wat je net getypt heb krijg ik de indruk dat je hond grenzen mist.
    En dan bedoel ik hele consequente grenzen.

Hier een amstaff die in je eerste 6 maand geen grenzen heeft leren kennen bij de vorige baas. Dus hebben we heeeelll streng ingezet zodat ze weet wat er verwacht wordt.
    Eten op tafel betekend hond in de bench.
    Ik aan het koken hond op de mat
    kinderen hebben eten in de hand hond op het kleed.
    Geen bankliggen
    Etc etc etc

Nu zit dat er goed in en mag er af en toe een uitzkndering gemaakt worden.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Eens! Onze amstaff moet ook altijd op zijn plek met eten, anders kun je er de donder op zeggen dat hij het probeert te jatten als je even niet oplet of hij gaat gewoon ordinair staan schooien voor je neus.
    Brengt voor iedereen meer rust in huis zulke regels

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hij kent de grenzen , helaas overtreed hij ze bij de kinderen en vl regelmatig.
    Zoals ik zei ik hoef maar uh uh te zeggen of Nee en hij stopt, alleen met shapei pesten moet je hem echt laten af koelen, In de bench.
    Hij weet dat als de sharpei in de mand zit hij er niet bij mag komen, en dat gaat ook prima.
    Tijdens het koken niet in de keuken, met eten op zijn plaats , en met afruimen in de bench .

De schoenen waren gelukkig vl zijn eigen schuld , in de gang op de verwarming leggen en niet weg halen, ja dat is vragen om moeilijkheden ;)

Oh maar verder is het een schat hoor!!!
    Gek op "zijn" kindjes vreselijke knuffelkont en een clown en om even te laten zien wie dat etterige pubertje nou is hier een foto ;)

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hij kent ze blijkbaar niet consequent.
    Dat betekend dus dat je vriend de grenzen beter moet hanteren.
    Ism jou blijkbaar.
    Hij krijgt ruimte en mogelijkheid en neemt die ook. Als je zo'n hond in huis neemt moet je ontzettend consequent zijn.
    Hier luisterd de etterbak ook het beste naar mij wat dus betekend dat mijn vriend haar de grenzen geeft door haar in de bench te leggen tijdens eet momenten etc.
    zolang hij dat overwicht niet heeft moet er een andere oplossing gezocht worden.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar wat doe je nu precies buitenshuis met de hond?
    hoeveel uitdaging bied je hem?

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Vroeg in de ochtend eerst plas poep ronde.

Uur of 9/10 een ronde maken van half uur/3 kwartier , smiddags net zo half uur 3 kwartier, of pak hierbij de fiets (sindskort)
    Vooral van de fiets wordt die goed moe (geestelijk) terwijl we rustig aan doen.
    Dierenarts gaf aan kleine stukjes nu wel kunnen, kleine stukjes is 5 min heen ( park) en 5 min terug.
    voor het eten nog een keer maar dan gewoon lopen , ronde om het huis ala 15 min?

In het park lekker los, speelt met honden als die er zijn ( weinig honden hier)
    en doet zijn basis dingen met mij, training dus, speelt met de sharpei of ik neem een speeltje mee.
    Als we thuis komen ploft die vaak neer en ligt verder te slapen, nu ligt hij ook gewoon te maffen.
    het is ook echt niet elke dag zo hoor.
    Gelukkig ben ik wel wat gewend en zorg er gewoon voor dat er niks te slopen valt ;)

Dat hij wat meer moet lopen waarschijnlijk weet ik wel, heb artrose in mijn tenen dus ene dag gaat het wat beter dan de andere dag.

Hij is hier ook als opvang gekomen, maar wel gebleven, of het een goede combi is met mij ( kwa mobiliteit denk het niet achteraf, dus zal blij zijn als hij nog wat ouder is en lekker naast de fiets kan, want dat vind hij nu al machtig mooi.
    Zodra de fiets er staat , staat hij gereed.

En ja vl moet ook wat duidelijk zijn , is denk ik net wat meer softy dan ik.

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Probeer hem zoveel mogelijk geestelijk moe te maken. Zoek spelletjes, spoortjes met voer (google maar eens op speuren)
    Lichamelijk kan je ze wel moe maken, maar daardoor bouwen ze ook weer conditie op, dus moet je steeds verder en langer

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

ik denk dat het niet de meeste geweldige combinatie is.
    Jij kan niet veel wandelen of tenminste niet voldoende voor hem.
    Je sharpei wordt half verwond door m
    je hebt straks nog een kleintje erbij.
    En of deze hond echt rustiger gaat worden op korte termijn betwijfel ik.
    Een hond met.dit energie niveau bij een zenuwachtige sharpei is een niet optimale combinatie.
    maar ik snap ook dat je het beste er van wilt maken.
    Dan zul je hem geestelijk moe.moeten maken met bijvoorbeeld een snuffelkleed, zoekspelletjes etc.
    Van fietsen bouwen ze echt meer conditie op ook al worden ze ook geestelijk moe van zul je steeds meer en meer moeten doen.
    Mijn amstaff MOET nu wekelijks 3x 12km naast de fiets lopen.
    Dat hij naast de fiets loopt is prima ik moest van de orthopeed met 7 maand beginnen rechtlijnige beweging is beter dan spelen met andere honden voor de spieren en pezen.
    Maar ik denk echt dat het sloopgedrag meer afneemt als hij en geen mogelijkheid meer krijgt, je vriend consequenter is en je de hond mentaal uitdaagt.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    met JO95 eens. van fietsen worden ze niet geestelijk moe. (zoals je zelf zegt). van fietsen worden ze lichamelijk moe. voor even. maar van fietsen bouw je conditie op en je moet op een gegeven moment steeds verder fietsen om hem moe te krijgen. op een gegeven moment heb je dus een top-neuroot met een top-uithoudingsvermogen.:D geloof me, dat wil je echt niet in huis hebben. ik had er 1 op hondentraining met een tervuerense herder. beest was druk en sloopte de hele tent. baasje ging voor de training met hem fietsen want dan was hij handelbaarder. begon met 5 min, 10 min enz. op het laatst moest hij meer als een uur met hem fietsen om hem moet te krijgen.

verder eens dat het niet zo'n goede combi is met je nerveuse sharpei. waardoor is hij nerveus? was hij dat al voor de komst van de pup of sinds de pup er is? als hij dit doet sinds de komst van de pup dan zou ik eens uit gaan (laten) zoeken waardoor dit komt. misschien is die pup gewoon veeeeel te druk voor je sharpei. ik zou ze dan wat vaker uit elkaar houden zodat ze zelf ook wat rust hebben. pup even apart zodat sharpei ze gang kan gaan. want echt, die sharpei word het een keer zat en dan is het knokken. sowieso vind ik een kruizing herder/husky niet bepaald een goede combie met een sharpei qua karakter...

ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet of je op hondentraining zit maar dat zou ik dan eens gaan doen. geestelijk moe maken. elke dag oefeningen doen, zoekspellen enz.
    ga op speuren of zo met hem. desnoods een gedragstherapeut die eens thuis komt kijken en je tips geeft. eens kijkt hoe de honden onderling het doen enz.

en dat hij het wel bij je vriend en je kindje doet en niet bij jouw is toch een teken dat jullie niet concequent zijn.
    hup, hond gewoon op zn plek of bench doen als jullie eten. hier ligt hij in de keuken als we gaan eten. hij heeft hier niks te zoeken als we aan het eten zijn en zo krijgt hij ook niet de kans om wat te pikken en kindlief krijgt niet de kans op met eten bij hem te komen.

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    De sharpei zat hiervoor bij een zeer stabiele rottweiler samen, denk ook niet dat nerveus of zenuwachtig het juiste woord voor haar is, ze vind het alleen niet leuk als we weggaan, is graag onder haar familie, maar ze is wel stil, sloopt niet zit gewoon voor de deur te wachten of loopt naar de andere deur om te kijken of we daar niet weg komen.

Onderling speelt ze ook vaak mee en zoals ik al zeg haar mand is veilig terrein daarnaast loopt ze gewoon rond Het is echt niet zo dat ze helemaal niet rond kan lopen hoor ;)
    huidje is vrij gevoelig en pup is gewoon heel hard met spelen.

Karakter paste eigenlijk prima samen, ook de sharpei had een druk speels karakter, ook bij de rottie ( die hing ze zelf regelmatig in de oren of poten om te spelen)

Maar nu de rollen zijn omgedraaid is de sharpei een stuk rustiger geworden.

En ik weet dat ze van fietsen alleen lichamelijk moe worden , maar fietsen vind ik totaal niet erg dit deed ik altijd met de sharpei lekker naar het water of het bos of nou ja daar nog lekker bezig zijn en dan weer terug.
    de hondenkar werd ook compleet gesloopt dus lekker het bos in met de fiets was geen optie meer.

Ga het fietsen maar opbouwen en zo weer lekker andere plekken ondekken en vl eens streng aanspreken dat als hij niet veranderd de hond dat ook niet doet en ik niet alles alleen kan doen.

12. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ik heb niet alles gelezen qua adviezen.
    Maar ik lees in je laatste bericht dat je wilt gaan fietsen. Prima idee maar niet met een pup van 8 maanden. Hij is nog in ontwikkeling. Beter om de pup moe te maken met trainingsoefeningen ;)

Ik heb een pup van 5 maanden. Als ik weg ga zit hij apart van mijn oude hond. De pup heeft een eigen kamer met traphekje en een benche die open staat. Hierdoor kan hij gebruik van de ruimte om te spelen en blijft hij toch van mijn spullen (schoenen meubels etc) af.

13. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    We hebben geen aparte ruimte behalve de gang waar die de trap sloopt.
    en fietsen was oké volgens de dierenarts, maar ga niet hele dagen en ver fietsen natuurlijk ;)
    opbouwen duurt wel even

14. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Onze hond (ondertussen 5 jaar oud) was als pup ook echt een megasloper. Gek werd ik er van. Tafelpoten, stoelpoten echt alles werd telkens smaller door het kauwen. Als ik het zag gebeuren dan gaf ik hem altijd een speeltje waar hij lekker op kan kauwen. Zodat hij het verschil kon leren waar hij wel op mocht kauwen en waar niet op. Dat heeft heel goed gewerkt. Binnen een paar weken was het compleet over. Zelf nooit een bench gehad. Veel laten bewegen en aandacht geven. En engelengeduld hebben. :D

15. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Je zegt dat als je buiten bent, je aan trainen doet.

Wat train je? Ga je naar cursus of heb je dat gedaan?

Wat doet je vriend met hem? Waarom is hij niet consequent?

Mijn hond doet niets wat ik niet wil. Niet als ik erbij ben, niet als ik er niet bij ben. Lap vlees kan zo ontdooien op het aanrecht, eten jatten van het bord? Huh, zitten wij met het bord op zijn plaats dan? Nee dus.

Consequent zijn is zó belangrijk!

Ik zag net pas dat je nu 15 weken zwanger bent. Ik hoop voor jullie allemaal dat hij dat over 25 weken beter luistert en niet meer sloopt enzo.

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

dat is best achterhaald.
    Sterker nog. Ik heb mij amstaff met 7.maand gekregen de orthopeed die mijn hond op de rontgen foto heeft gezet rondom vanwege af en toe mank lopen en haar extreem zwakke polse heeft me juist aangeraden te gaan fietsen met haar. Heel schema mee.gekregen en veel op asfalt fietsen om alle spieren aan te sterken.
    Het is beter om rustig (!!!!) Op te bouwen met fietsen en alleen in draf naast de fiets dus absoluut niet in galop maar dat is beter voor alle honden Vn welke leeftijd dan ook.

17. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik gaf aan dat ik de basis doe dus naast zit af gewoon het onder apél houden.
    Curcus doe ik niet.
    Is voor mij ook geen doen, zit niet in de buurt.

Naast de fiets is idd alleen in draf en 5 a 10 min naast de fiets of rennen door de weilanden, ik zie het verschil niet, ja dat rustig naast de fiets draven op rechte stukken beter is dan debiel doen in het weiland :)

Tijdens het avond eten ligt hij netjes op zijn plaats , kijkt niet eens op en slaapt gewoon, als kinderen en keer met eten op de bank zitten niet ;) dan blijft die rond dwalen , en ik stuur hem dus naar zijn plaats, dat hoef ik 1 keer te doen en hij blijft daar.
    aanrecht heeft een pup magneet , altijd moet die kijken of er wat te halen valt (open keuken)

Vl heeft dat dus meer moeite mee, dat pup naar hem luistert.
    oké verschil is wel ik doe alles met ze (uitlaten voeren , trainen ) dus dat die mij als baas ziet is wel logisch.

Zal hem in iedergeval meer geestelijk moe maken hij is slim zat dus eens kijken of hij Van zoek spelletjes houd :)

Zal vast genoeg op internet staan hoe ik dat het beste kan aanpakken.

18. Dappertje Dik

Ik las dit stukje en zag veel overeenkomsten met jouw hond!

Ik zou hem echt op een leuke bezigheidscursus doen!

19. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Op Facebook heb je ook een aantal pagina's die over hersenwerk en denk spelletjes gaan. En die je dus zelf kunt maken met simpele dingen.

En qua speuren. Ik heb onze hond wel eens zijn complete maaltijd door de tuin gegooid, die was daarna af 😆

20. Dappertje Dik

Een grote hond is met een vuile pens of schapenkop ook wel even zoet.
    Maw: barf!

Deel Deze Pagina