Gister avond heeft onze 14 weken amerikaanse bulldog pup zich verstapt Nu loop hij nog steeds beetje moeilijk... Ga om half 11 naar de dierenarts, maar ik hoop toch zo dat er niks ergs aan de hand is Ben wel beetje zenuwachtig....
Kan gewoon wat verrokken spiertjes zijn. Heeft onze hond ook gehad als pup. We waren onze tuin aan't klaar maken om gras te zaaien, dus de aarde lag nog niet mooi gelijk. Ze heeft toen haar een paar keren verstapt, maar hebben haar achteraf goed laten rusten en een paar dagen niet zoveel gespeeld. Wij zijn er toen niet mee naar de dierenarts gegaan, omdat het de volgende dag al minder was... Maar zielig he, als het nog zo'n jonge beestjes zijn Succes bij de dierenarts!
hier ook een paar keer gehad met onze pup (inmiddels 6maand) heb hem toen een paar dagen bench rust gegeven en toen was het over!...
don't worry meid... als je pup er nog op loopt is het vaak niet gebroken alleen wat gekneusd. Waarschijnlijk krijg je wat pijnstillers mee en moet je pupje ff rustig aan doen
ik snap dat je je druk maakt... zeker met bepaalde honden moet je altijd uitkijken met heupen/ellebogen e.d. Maar als hij zich heeft verstapt is het logisch dat ze zo lopen dat doen wij namelijk ook. Het heeft meestal even rust nodig en voor je het weet loopt hij weer normaal
Die van ons heeft zich 3 jaar geleden ook verstapt in een put zand op het strand. hij heeft er nu nog last van. gelukkig heeft hij niets aan de heupen, daar hebben we foto's van laten nemen. Ik denk dat jouw hond eea. verrokken heeft, en hoop dat er niets ernstigers aan de hand is.
Sorry voor de late reactie Ging nadat ik bij de dierenarts geweest was meteen door naar mijn zus. Diesel (onze hond) heeft zich gewoon verstapt, hij heeft niks gebroken ofzo Hij heeft een spuitje gehad, ontstekingremmers en pijnstillers. En we moeten hem goed laten rusten. en morgen en overmorgen moet ik hem 2x daags nog een kwart pilletje geven. Ook pijnstillers en ontstekingsremmers. Als het vaker voorkomt dan moeten er wel foto's gemaakt worden, dan kan je misschien ergere verwondingen verkomen. Gelukkig valt het allemaal wel mee, maar blijft wel spannend.... hihi Vooral omdat de Puppybegeleiding (soort consultatieburo) al zei dat Diesel niet langer dan 5 a 10 minuten met een andere hond mag spelen, en ook niet langer dan een kwartier mag lopen omdat hij nu zo in de groei zit dat zijn gewrichten sneller beschadigt kunnen raken. Nou meiden, bedankt voor jullie reacties!
Heeft de fokker dat niet eens verteld?? Dat is het eerste wat hij had moeten doen! Zeker bij dat soort hondjes met de heupjes.. Maar heel fijn dat hij verder niks heeft!!!
fijn dat het meegevallen is. (hondjes mogen ook het eerste anderhalf jaar niet traplopen. ik weet niet of je dit al weet, daarom vermeld ik het).
Dat was wel verteld, maar met het spelen dacht ik dus dat het ook wel 15 minuten kon. Maar nu houden we het wel extra goed in de gaten hoor!
Van traplopen wist ik al wel, net als dat ze nog niet op het strand mogen lopen daarvan ben ik ook al op de hoogte.
hopelijk wordt hij snel beter en heel veel plezier met de pup ...heerlijk ik zou ook wel weer willen maar eerst de kleine