Graag jullie mening. Ik heb van een vriendin een partytent geleend. Helaas is hij bij het frame gebroken. Mn zoon sprong op de trampoline die eronder stond (zo'n lage kleine ronde) en hij heeft eraan getrokken zei bij. Ik stond in de keuken, ik zag het toen ik buiten kwam. De tent had mn vriendin 1 keer gebruikt daarvoor en kostte 59,95. Nu wil ze het volle bedrag terug. Ik kan het via de verzekering doen. Maar ik denk dat die geen 60,- gaat vergoeden. Of haar zelf 60,- betalen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het eerst bij de verzekering proberen. Als dat niet lukt of je krijgt niet het volledige bedrag terug dan kun je het altijd nog zelf betalen.
Even naar je verzekering bellen, en als deze het niet vergoedt, dan zou ik zelf de 60E betalen. Dat is het risico van iets lenen.
Sowieso eerst je verzekering checken, je betaalt niet voor niets elke maand premie dus als het via de verzekering kan is het mooi, anders zelf dat bedrag gaan geven.
Verzekering bellen. als die niet alles vergoed zou ik het resterende bedrag vergoeden en anders gewoon de volle 60.
Ik zou een nieuwe partytent voor mijn vriendin kopen (of het bedrag aan haar betalen), ongeacht of deze wordt vergoed door de verzekering of niet. Als ik jou was, zou ik morgen even bellen met jouw verzekering om te vragen hoe het zit. Waarschijnlijk wordt het wel vergoed. Heeft ze het bonnetje nog? Als de verzekering ziet dat de tent pas is gekocht, heb je grote kans dat het volledige bedrag wordt vergoed (eventueel met aftrek van eigen risico).
De tent heeft ze ruim 2 jaar geleden gekocht. Bon heeft ze niet meer. Hij komt bij de aldi vandaan zei ze. Helaas heb ik het geld niet om zo even 60,- neer te leggen. Dus ik moet het via de verzekering doen.
De verzekering vergoedt een tent van 2 jaar oud niet voor het volledige bedrag, of hij nu veel of weinig is vebruikt. Dat gaat volgens een afschrijvingsformule. Dus je krijgt waarschijnlijk geen 60 euro terug. Bel maar even met ze.
Oh, ik begreep dat hij nieuw was omdat je schreef dat hij maar 1x was gebruikt. (Daar was mijn vorige reactie op gebaseerd.) Maar dit is een ander verhaal. De verzekering zal geen 60 euro vergoeden voor een tent van 2 jaar oud (en zonder bon). Is het misschien een idee om op marktplaats te kijken voor een vergelijkbare tent?
ja dat is heel vervelend maar persoonlijk zou ik toch zo snel mogelijk de schade willen vergoeden. Desnoods dan met twee tientjes vd verzekering en dan elke maand zelf een tientje ofzo. En misschien dan in het vervolg toch niks meer lenen. Het kan altijd kapot gaan en ikzelf zou me dan erg rot voelen als ik het niet kan vergoeden.
Kun je de fabrikant van de tent niet mailen en een foto erbij doen? Misschien kunnen ze je wel een nieuwe buis toesturen.. kost waarschijnlijk heel wat minder dan een nieuwe tent.