Jurkje en legging. "Kan" dat nog?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leni88, 20 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Donkere legging onder jurkje. Mooi?

1. Ja

111 stem(men)
    52,9%
  2. Nee

99 stem(men)
    47,1%
  1. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Aangezien mijn buik na de keizersnede nog tamelijk groot en zeer gevoelig is, kan ik eigenlijk alleen jurkjes aan.
    Als het straks kouder wordt, met een legging eronder.

Maar ik lees zoveel verschillende dingen... ik weet dat witte leggings niet kunnen (snap ik helemaal!).
    Maar ik zou sowieso alleen zwarte of grijze leggings dragen.
    Kan dit nog, of is het tegenwoordig helemaal voor lul lopen met een legging?
    Foto is het soort jurkje dat ik graag draag.

Bijgevoegde bestanden:

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    #2 pippa26, 20 aug 2020
    Laatst bewerkt: 20 aug 2020
    Ik zou het niet doen, iig geen witte legging nee.

Ik draag ook bijna alleen jurken (een uitzondering is een rok), maar wel altijd in de winter met een zwarte panty of dikker maillot (zwart) en dan met mooie leren laarzen eronder, flatjes of Chelsea boots. Ik zal zo eens een plaatje opzoeken :)

Ik draag dit soort dingen dus met een zwarte panty:

344086CF-EC7D-43E7-8A1E-41F828CE54EB.png

6380F5FA-7508-4C59-85DB-57DDEF5CAA9C.png

BC44336A-BB0E-43C6-B6D7-120A84CC2F06.png

Maar waarom liever een legging dan maillot of panty eigenlijk?

Huismuisie, Zulema, Leni88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik zou gewoon dragen wat jij fijn vind.
    Dinsdag in de dierentuin geweest, zoveel mensen dragen dingen die volgens de mode niet kunnen. Ik draag huidskleurige panty’s, daar staat volgens sommige ook de doodstraf op;)

2littlemonkeys, Peppabig, Lamode en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ik draag wel gewoon leggings onder jurkjes..
    Heb niet het idee een enorme modemisser te maken

trulyhappy, Peppabig, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind absoluut dat je gewoon moet dragen wat je zelf fijn vind zitten!
    Zelf zou ik geen katoenen legging eronder dragen, maar dan kijken voor een panty legging. Of gewoon een panty met enkellaarsjes of gympen. Je hebt positie panty's, maar je kan ook gewoon het dikke gedeelte van de buikband doormidden knippen als die te strak is.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Je kan ook bij calzedonia kijken daar heb ik heerlijk dikke panty’s vandaan die bijna op een legging lijken! Dus ook zonder voetjes, ik vind die echt heerlijk zitten. Is wel alweer een paar jaar geleden maar kan me niet voorstellen dat ze ze niet meer hebben.

7. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Niks mis mee toch? Legging onder jurk.

Bijgevoegde bestanden:

2littlemonkeys, bababoe, Peppabig en 15 anderen vinden dit leuk.
  8. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik zou dan liever gaan voor een katoenen maillot in een bijpassende (donkere) kleur. Falke heeft hele fijne bijvoorbeeld.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Eerlijke mening, nee ik vind het niet kunnen. Ik zou dan een dikke panty (Hema) kopen in het zwart. Zit ook fijn over je buik ivm keizersnede maar is veel flatteuzer.

HappyRabbits vindt dit leuk.
  10. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Ja hoor, met sportieve schoenen eronder kan het zelfs best vlot staan als de legging goed bij het jurkje past.
    Een andere oplossing is in de herfst om mooie leren laarzen te kopen zodat je niet ziet dat je leggings draagt...
    Heb zelf in de winter enkellaarsjes met een legging erin, niemand die ziet dat je een legging draagt. Een panty of maillot is toch snel erg warm aan de voeten.

Syane vindt dit leuk.
  11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Als je lange benen hebt met hoge hakken dan kan het zeker. Maar ik zou ook hier zelf voor een panty gaan met pump eigenlijk. Een legging breekt eigenlijk je benen terwijl je ze juist langer wilt laten lijken. Door een legging lijken ze korter.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook dikke panty ipv legging

Maar goed, ik droeg nog gewoon positiekleding en heb nu alleen maar broeken met rekbare taille dus ook niet heel modieus ivm verdwenen buikspieren en zachte buik maar wel vrij dunne benen en geen bips waardoor 2 maten groter gewoon vreselijk zit. Dus gewoon dragen wat comfi is :) alles beter dan joggingbroek :p

13. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik vind het persoonlijk niet mooi. Ik zou eerder voor een zwarte panty/maillot gaan en dan bv sneakers of laarsjes er onder.

Maar he, jij moet je prettig voelen in wat je draagt! Als dat voor jou fijn, comfortabel en mooi is, lekker niks van anderen aantrekken!

14. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Vind er niks mis mee. Ik drama ze met een lange overhemdblouse, vind ik prima kunnen.

Syane, Lexie74 en Leni88 vinden dit leuk.
  15. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ligt aan de outfit en legging, dus niet gestemd. :p
    Witte leggings en driekwart leggings: NEE!
    Maar een gladde donkere legging (van dikke panty stof zeg maar) vind ik best leuk staan bij sommige jurken en dan gecombineerd met sneakers. En dat draag ik dan ook wel op koudere voorjaars- en zomerdagen. Dezelfde leggings draag ik ook in de winter, maar dan met laarsjes dus niemand die ziet of het een dikke panty of legging is. :)

16. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nooit begrepen waarom ik perse lange benen zou moeten willen hebben?
    Maar goed, mijn streven is dan ook nooit geweest om volgens het schoonheidsideaal te voldoen maar juist om me goed te voelen in mn vel. Met lange of korte benen.

TS, een legging kan altijd wanneer jij het prettig vindt zitten. Ik geef zelf de voorkeur aan een maillot of panty, maar dat is persoonlijk. Ik ben dan ook niet het type die daar anderen over veroordeeld of naar kijkt.

Peppabig, Zeebra, Youtan en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Eigenlijk alleen maar omdat ik geen prettige maillots heb (tips zijn welkom!)
    Ik draag maat 38, soms 40, maar bij maillots snijd het vaak in mijn heupvet. Mijn zwangerschapslegging daartegen zitten zo fijn en raken het litteken niet.

Liefst draag ik ballerinas of sandaaltjes, geen sneakers onder jurkjes.
    In de winter laarsjes en een maillot.
    Maar voor nu vond ik het lastig. Met een legging kan ik tenminste open schoenen aan

18. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Ik vind leggings onder jurkjes echt vreselijk... kan het ook niet gezelliger brengen. Tijdens mn zwangerschap heb ik wel van die zwangerschapsleggings gedragen (Oooh ik mis die dingen, lekker over je buik heen) maar verder vind ik het niet echt charmant. Ik zou dus bij een jurkje blote benen doen of een panty dragen (tijdens koudere dagen 40 den en anders 20 den) en zeker geen huidskleurige maar zwart ;)

Nellie4 vindt dit leuk.
  19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik vind echt niet dat je voor lul loopt hoor. En ook al vinden sommige van wel, wat maakt het uit. Als het lekker zit en je doet enkellaarsjes aan zie je het verschil amper met een maillot.

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.694
    113
    Ik draag ook legging onder jurkje in de zomer. Meestal dikke (200-300 den) zwarte panty, maar in de zomer vind ik dat te warm. Ik draag graag jurkjes maar doe om religieuze redenen geen blote benen.

citroenrasp en Marsepein vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina