Pup in huis en ik voel me klote.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 5 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik vind dat je een heel dappere belissing hebt genomen. Je hebt voor jezelf gekozen en dat is zo belangrijk nu om weer jezelf te kunnen worden. Jezelf even geen druk opleggen of dingen doen omdat de buitenwereld er wat van kan vinden. Hopelijk voel je je op den duur weer de oude en komt die pup er op een moment dat jij er weer de energie voor hebt :)

Zoe123 en Juffie26 vinden dit leuk.
  2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Wat een dapper besluit zeg. Maar denk dat zo een ervaring ook wel goed geweest is om te zien hoe je door al die moeilijke (op zijn zachts gezegd dan) ervaringen op een totaal andere manier op mooie dingen reageert.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dapper besluit. Er zijn genoeg mensen die een pup houden terwijl ze er niet goed voor kunnen/willen zorgen.
    Hij krijgt vast een fijn huisje.

Juffie26 vindt dit leuk.
  4. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Lieverd, ik vind jou een TOPwijf en volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt. Heel stoer en goed van je.
    Sterkte met de komende tijd. Zet 'm op:thumup:

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Heel erg lief dank je wel.....
    Ik snap de reactie van andere ook heel goed dat ze het te snel vinden ik begrijp dat echt. Maar een hond heeft een stabiel baasje nodig zeker als puppy voor de opvoeding die basis is belangrijk ik kan niet aanmodderen met dat hondje om mezelf wellicht een plezier te doen dat kan ik gewoon niet. Joep is belangrijk maar ik ook....hoe moeilijk ik dit ook vind. Daarmee hoop ik dat mijn dochter hier ook van kan leren naast haar verdriet dat je altijd eerlijk over je gevoel moet kunnen praten en niets moet verbergen

Louise11110 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel, dat denk ik ook hoeveel zeer het nu ook doet. Hij heeft een stabiel baasje nodig zeker als pup zijnde om een stabiel hondje te worden

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik moet gewoon huilen van jullie lieve berichtjes. Ik voelde me zo slecht om dit alles. Maar een puppy heeft een stabiel baasje nodig om een stabiele hond te worden en mijn dochter een stabiele mama om een volwassen vrouw te worden. Ik hoop dat ik haar geleerd heb altijd eerlijk over je gevoel te durven praten dat je dat moet delen en hulp moet vragen hoe verdrietig dit ook is en hoe goed Joep op den duur ook geweest zou zijn...hij heeft mij nu nodig en nu kan ik het niet en dat is niet goed voor een puppy.

Bedankt voor je berichtje doet me echt goed

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat zeg je mooi.
    Joep heeft mij misschien ook dingen kat en zien en voelen waar ik nu mee verder kan wat anders (wellicht op een ander moment) niet was gebeurd.
    Het was een liefje en ik mis hem maar is beter zo

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Goed dat je de keuze hebt durven te maken :) en als je echt weer veel beter in je vel zit en je ook ruimte hebt voor een energie slurpende pup, is die meer dan welkom.

Positieve eraan is dat Joep je in een paar dagen een enorme spiegel heeft voorgehouden en hij je zo wel verder heeft geholpen in je weg naar herstel

Waxinelichtjes, heidiane, Juffie26 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Of tenminste.. wat voor jou nu de beste optie is.
    Meningen van anderen zijn begrijpelijk maar doen er nu even niet niet toe.
    Fijn dat de fokker zo begripvol was.
    Joep krijgt vast een ander liefdevol huis.
    Hij is nog jong en veerkrachtig.
    Door gaan terwijl jij je belabberd voelt bij de situatie is niemand mee geholpen en ook zeker Joep niet.
    Zo'n beestje voelt dat echt wel aan hoor.
    Het kan er zelfs voor zorgen dat de pup jou niet zal accepteren als roedel leider.
    Je bent immers niet emotioneel stabiel en teckels zijn karaktertjes hoor.
    Ik denk dat je een wijs besluit hebt genomen.
    Niet leuk, maar wel de beste van alle opties.
    Ik wens je veel sterkte en goede begeleiding in je herstel.

Zoe123 en Juffie26 vinden dit leuk.
  11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel voor je berichtje

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit is ook een van de redenen geweest dat ik dit besluit heb genomen. Hoe graag ik het ook had willen proberen ik wil het hondje niet beschadigen en er een onstabiel hondje van maken later daar beleven we allemaal weinig plezier van.
    Ik ben echt een enorme dierenvriend ook al klinkt dat niet zo ik ben het echt

Jo79, Zoe123 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  13. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ts hoe gaat het nu met je? :)

Juffie26, Manolito en Kanarie vinden dit leuk.
  14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat lief dat je het vraagt.
    Het gaat beter, ben wat rustiger en we praten veel thuis. Met mijn dochter gaat het ook goed.
    Vanavond ga ik voor het eerst naar een coach die me gaat helpen dingen achter me te kunnen laten en er niet automatisch vanuit te gaan dat dingen die leuk zijn fout gaan.

Juul75, Ysabella, Fuddey en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wat goed van je dat je hulp hebt gezocht hierin. En fijn om te horen dat het beter gaat. Sterkte en zet hem op de komende tijd!

Juffie26 vindt dit leuk.
  16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb even niet verder kunnen lezen dat dit bericht, eerste blz, dochter wordt wakker.
    Maar ik vind het al heel goed hoe ver je al bent.
    Ik denk dat terugsturen van de pup een soort vluchtgedrag kan zijn. Snap heel goed dat je het beste voor de pup wil.
    Weet ook dat de pup heel veel vreugde kan brengen! Misschien even nog niet nu. Maar over een tijdje. Als je wat gewend bent.
    Jullie kunnen ook wel wat leuke dingen gebruiken

Oeps lees nu dat je niet veel meer aan mijn bericht hebt.
    Xx

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel, heel erg lief

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  18. Solipsist

Solipsist Lid

12 jan 2015
    51
    69
    18
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik je echt wel klinken als een dierenvriend! En ik vind ook dat je de juiste beslissing hebt genomen! Het hebben van een huisdier zou een leuke en fijne aanvulling op het gezin moeten zijn, maar als het stress of angsten oplevert schiet het mi zijn doel voorbij. Je kan je nog zo voorbereiden, maar je weet pas daadwerkelijk hoe het loopt zodra het beestje er eenmaal is.

Mensen stellen vaak dat ze dat nooit zouden doen. Het valt de een nou eenmaal zwaarder dan de ander, de een vind het leuker dan de ander, de een krijgt er energie van/de ander kost het juist energie enz. Het is maar net je eigen perspectief/referentiekader.

Dus, al met al, ik vind het stoer van je dat je deze stap hebt durven te nemen, in het belang van jezelf, je gezin en de hond. Het maakt je juist een dierenvriend en je hebt direct geleerd wat er in de toekomst misschien wel of niet goed in je gezin past :thumup:

19. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik vind het knap dat je deze keuze hebt gemaakt. Ik had het 2 jaar geleden toen wij een poes aanschaften. Toen het beestje hier eenmaal was, schoot ik gigantisch in de stress en merkte ik dat ik het gewoon niet aankon. We hebben het beestje aan een bekende gegeven die er goed voor zou zorgen.

Nu 2 jaar later had ik er ineens zo'n spijt van, dat we alsnog een katertje hebben gekocht. Deze kan ik prima aan. En totaal geen stress ervan.

Wie weet over de paar jaar alsnog die schattige pup voor jullie. Nu lekker de tijd nemen om alles op een rijtje te krijgen.
    Sterkte.

Juffie26 vindt dit leuk.
  20. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Las dat je een afspraak hebt bij een coach, goed dat je hulp hebt gezocht.. Maar zou een therapeut / psycholoog niet meer gepast zijn?

Deel Deze Pagina