pup leren traplopen

Discussie in 'De lounge' gestart door auraly, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Waardoor ontstaat artrose dan? Juist omdat de heupen niet goed staan!

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nou ik vind sommige reacties hier ook erg overtrokken! Ik heb ook al mijn leven lang honden, maar dit wist ik ook écht niet hoor!

TS volgens mij, zolang je een hond geen 6 trappen per dag laat lopen, valt het allemaal wel mee!

3. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    bedankt voor jullie raad allemaal

Ze is inderdaad nog jong en het is ook nog zo'n grote boze wereld ;)
    maar ze doet het prima , we gaan nu elke dag wandelen met een andere pup uit de straat die even oud is.
    leren ze samen de wereld ontdekken.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Arthrose is gewoon botslijtage!! En daar hoeft een hond echt geen slechte heupen voor te hebben hoor!!!

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Artrose ontstaat toch gewoon door slijtage en hoeft toch niet altijd met slechte heupen te maken te hebben? Ik snap dat een hond met slechte heupen ook sneller last van artrose kan krijgen maar dat betekent niet dat artrose alleen maar door slechte heupen wordt veroorzaakt.

Wij hebben ook al ons hele leven (ras)honden en onze fokker wees ons inderdaad ook meteen op het feit dat traplopen niet goed is, vooral niet bij een pup. Probeer het te voorkomen maar als het niet anders kan en de hond is geen pup meer dan moet het mijn inziens kunnen. Mits je hem natuurlijk niet de hele dag trap laat lopen maar dat lijkt me logisch.
    Onze honden hebben zich overigens allemaal zelf leren traplopen en dan is het ook erg moeilijk tegen te houden.

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Artrose komt niet alleen van Hd, maar het is wel vaak een gevolg van een aandoening zoals Elleboog of schouderdysplasie, overgewicht, door een trauma of ouderdom.
    Atrose krijgt je hond dus bijna nooit zomaar.
    Waarom zou je gaan traplopen met je hond als het bewezen erg slecht is. Maar gelukkig is ts dat ook niet meer van plan.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

#47 Sensea, 27 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2011
    spelen op een tegelvloer is ook heel slecht en hard rennen achter een bal aan ook. niet zozeer voor het rennen maar voor het abrupte stoppen.ook met zwemmen moet je oppassen. je moet gewoon proberen je gezond verstand te gebruiken. helemaal te voorkomen is dat overbelasten niet. hoe groter de hond hoe zwakker ze zijn daarmee.

loverly dk@ overdreven zijn de reacties niet. helemaal te voorkomen is het echter ook niet. als je weet wat een operatie aan hd kost dan zou je wel 2 keer achter je oren krabben. en als je weet dat er honden voor afgemaakt moeten worden.daarom is het ook zo belangrijk om voer te geven waar ze langzaam van groeien.

onze hond heeft 2 van die operaties a dik 7.000 gulden per stuk ( wat wij natuurlijk niet hadden) maar omdat de da een zwak had voor onze hond heeft hem hem zelf geopereerd en bij hem thuis laten herstellen. en het heeft uiteindelijk nog niet mogen baten. hij kon op laatst niet meer gaan, zeker niet naar een stukje zwemmen. (ook funest) van de pijn en is moeten inslapen. het beestje was 5 jaar oud. het is inmiddels al 30 jaar geleden maar nog draait mijn maag om als ik eraan denk. ik zie hem nog zo met zijn gipsen poot bij mijn vader op schoot liggen. die liep trouwens nooit trap. geen een hond liep bij ons trap.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Ach weet je!! Ik weet ook zeker dat mijn hond op latere leeftijd wat arthrose krijgt. Mijn hond rent achter ballen aan, zwemt, rent aan de fiets, springt over alles heen, ik train elke week zwaar met haar, dus die botten slijten uiteraard veel sneller als bij een hondje dat de hele dag niet veel doet. Voordeel is dan ook wel weer dat mijn hond gigantisch gespierd is, dus voorlopig zal ze geen problemen krijgen met haar gewrichten ed. Dat ga je pas merken als ze ouder gaat worden en de bespiering af gaat nemen. Maar voorlopig is ze nog maar 5, dus voorlopig geen last! En tuurlijk.........dit kan je allemaal voorkomen........maar liever een hond 10 jaar lang heel gelukkig zien en daarna een paar jaar aan de pijnstilling, dan een hond die zich niet mag uitleven!! (heb het hier niet over HD, maar gewoon even over arthrose)

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

je moet er ook gewoon geluk mee hebben skye. en als je verstandig omgaat met alles en een middenweg zoekt.te weinig bewegen is ook weer niet goed, dus ja.

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ben het met je eens. Anders moet je ze in een doosje houden. En zeker zo'n hond als de jouwe, als je die alleen maar binnen houdt met wat rustige wandelingetjes heb je een stuiterbal binnen;)

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    toevallig heeft me zusje vorige week haar 2 jaar oude DH teef opnieuw laten rontgenen, om te kijken wat sporten met een hond doet.
    Zij traint, ff uit me hoofd, 1x flyball, 1x behendigheid, 2x ipo. De DA die foto's maakte vond ze er perfect uitzien, en menig mens kon er jaloers opzijn, zo mooi alles er nog uit zag!

Deel Deze Pagina