hihi het onderwerp klinkt nogal zwaar maar goed... vraag me af of meer meiden/dames dit herkennen! Ik ben natuurlijk zielsgelukkig met mijn meisje en hoop echt dat er over een tijdje nog een kindje bij mag komen... We hebben een ander huisje gekocht dus op dat gebied ben ik allemaal tevreden... MAARRRR ik werk 24 uur opzich vind ik dat niet heel veel MAAR ik vind dat ik Kyana " te vaak" moet wegbrengen... 1 keer denk ik stel je niet aan de andere keer zie ik het heel negatief! mijn vriend werkt in 2 diensten en ik dus onregelmatig. Meestal hoeft kyana maar iets van 30 uur per MAAND weg dus dat valt wel mee zou je zeggen! maar betekend wel dat mijn vriend en ik elkaar vaak mislopen. en verder zijn weekende samen ook erg schaars want ik moet om het weekend werken en hij 1x in de zoveel weken.... Bleh sorry voor mijn gezeur... maar zijn heir ook meer dames die wel werken en dat leuk vinden maar die dus eigenlijk liever meer thuis willen zijn? en hoe hebben julliue dat opgelost? of niet? vervaagt dit gevoel weer? ps het gaat er met name om dat kyana op vreemde tijden weg moet bijvoorbeeld om half 7 smorgens en bijvoorbeeld tot half 11 savonds! ze gaat wel naar mijn ma dat scheelt wel!
ik herken je probleem niet....maar waarom ga je dan niet regelmatig werken of neem je ouderschapsverlof op?
ik heb precies hetzelfde probleem. de kleine gaat ook naar mn moeder en er word goed voor hem gezorgd. maar ik wil het allerliefste zelf voor hem zorgen,maar tegelijkertijd wil ik ook wel werken. ben op zoek naar een andere baan voor 2 a 3 dagen.is beter dan wat ik nu doe,5 dagdelen. dus zou je geen andere baan kunnen zoeken? waarbij je minder lang van huis bent?
jah heb ik idd ook al bedacht heb gedacht op een kdv te gaan werken... maar dat verdient gewoon stukken minder.... en ouderschapsverlof heb ik ook al aan zitten denken....
ik herken dit idd ook. ik werk in de zorg en werk onregelmatig. heb gelukkig 2 min of meer vaste ochtenden kunnen krijgen mondeling. verder savonds en weekeinden. ik werk maar 16 uur maar vind het af en toe ook lastig om weer oppas te regelen of mijn man op te moeten laten letten terwijl hij ook heeft gewerkt. hij werkt ook 2 loegen dus de ene week i ie er wel savonds en de andere niet dus moet je weer gaan ruilen met diensten eventueel. ik heb ook zitten denken voor wat anders maar je verdient dan gewoon stukke minder. helaas is de mogelijkheid om te stoppen niet aanwezig voorlopig.
Ja ik herken dit wel een beetje ik werk op dit moment officieel nog 38 uur maar met aftrek van ouderschapsverlof is dit nu 29 uur. Dit komt voor mij neer op 3 dagen want ik werk 9uurs diensten. Ik ben altijd op maandag en dinsdag vrij en dus de rest van de week moet ik 3 dagen werken en om de week een weekend. Dus ook onregelmatig. Maar ik heb soms ook het idee dat ik mijn ventje mis loop en baal soms verschrikkelijk als ik Jasmijn weer weg moet brengen (ze gaat niet naar een kdv maar oma's en 1 dag papa) Maar snap precies wat je bedoelt en ben daarom ook bezig om iets voor mezelf op te zetten en dan kijken of het loopt en dan bij mijn huidige baan steeds minder gaan werken en hopen dat ik ooit kan stoppen daar! Op die manier denk ik dat ik gewoon meer tijd heb en anders in kan delen. Wat betreft die rare tijden dat hebben wij ook wel maar wij kiezen er dan voor om Jasmijn bv bij mijn moeder te laten slapen zodat ze niet wakker gemaakt hoeft te worden en voor ons is het soms ook relaxter dit gebeurd dan max 1 keer per week maar soms ook 2 weken niet. Hoop dat je er iets aan hebt. Ps en of je gevoel misschien vervaagd ik denk het niet want het blijft je meissie en die mis je altijd!
Heel herkenbaar! Ik ben dus heel erg zoekende naar de juiste baan vanwege de zelfde gevoelens! Werkte 36 uur onregelmatig, ook weekenden, snachts, feestdagen. Ook mijn partner werkt onregelmatig. Ik heb dus mijn baan toendertijd opgezegt, en zoek me sinds dien suf. Wil gewoon leuk werk met mensen maar wel mooie tijden, zodat ik het gevoel heb veel samen te izjn met mijn zoontje, man en voor mijzelf tijd heb! Nu ben ik bezig met een baan en die tijden komen erg dichtbij de perfecte uren! Wat een gedoe he, wel willen werken, maar toch altijd voor je gevoel te weinig tijd voor je dierbaren! kus miek
wat dat betreft zijn mijn vriend en ik blij dat we maar een gewone simpele kantoorbaan hebben. ze kan op "normale"tijden naar de creche en wij zien elkaar iedere avond en in het weekend.
Lijkt me inderdaad moeilijk want zo zie je elkaar amper, je leeft langs elkaar heen. Maar je zegt ik wil niet op een kdv werken omdat je minder gaat verdienen maar is dat het niet waard. Misschien minder verdienen maar wel gewoon thuis in het weekend en 's avonds. Geld is natuurlijk belangrijk maar het allerbelangrijkste is toch wel de rust in je gezin. Dat je ook vaker wat kan doen als gezin. Ik weet niet wat voor opleiding je hebt maar kijk eens goed om je heen en misschien vind je nog wat leuks. Of een heel andere richting kijken.
Ik herken je probleem deels Ik heb in het verleden ieder weekend gewerkt coor zo'n 5 jaar en het laatste jaar dat ik werkte voor ik beviel van Ruben werkte ik ook onregelmatig in de zorg. Ik wist dan ook dat al ik daar mee doorging dat ik dan in dezelfde situatie zou zitten als waar jij nu inzit met het verschil dat Ruben dan dus naar een kdv zou moeten want hier geen familie die kan oppassen. Daarom heb ik ervoor gekozen om in ieder geval een paar jaar niet te werken. Want in mijn geval zou ik of mijn kindje of mijn man weinig zien en dat wilde ik niet meer. Nu begrijp dat het niet voor iedereen haalbaar is om te stoppen met werken maar misschien kun je kijken naar wat wel haalbaar is? Wij komen nu rond van 100 euro in de week, ik weet dat er mensen zijn die het minder moeten doen maar wij waren 2 inkomens gewend en dan is het best moeilijk soms. Ik heb al geregeld op het punt gestaan om te gaan solliciteren (vanwege het geld) maar elke keer komen wij erop uit dat we dat voorlopig niet willen.... Misschien kun je een andere baan zoeken zodat je meer regelmatige tijden hebt? Volgens mij moet dat in de zorg toch lukken? Succes meid, het blijft lastig om alles te combineren he
eigenlijk is het heel simpel...of je kiest voor meer geld wat inhoud dat jij en je vriend vaak langs elkaar heen leven, en dat je kindje af en toe op "onregelmatige" tijden weg moet... of je kiest ervoor om wat meer rust in de tent te hebben, je vriend vaker te zien, en nog belangrijker je kindje op "goede" tijden weg te brengen... hoe vaak ik het wel niet lees van mensen dat ze het liever eigenlijk anders zouden zien, maar vanwege de financiën toch blijven werken zoals ze altijd doen.... ik heb dan persoonlijk zoiets van en dat is niet persoonlijk of negatief bedoelt, tja niet zeuren je kiest zelf voor een kind, en je kiest er zelf voor om op "minder normale" tijden te werken omdat dat meer verdient... ik ben dan heel simpel om te zeggen daar heb je zelf de keuze in... en die keuze is gewoonweg zorgen dat je op "vaste' of in ieder geval "regelmatiger" tijden werkt.... snap heel goed dat het je af en toe niet bevalt, maar besef dat je zelf de keuze maakt, wil je dat het anders wordt zul je hier zelf wat aan moeten veranderen, en anders toch proberen het te accepteren wat blijkbaar niet zo makkelijk gaat als je misschien voorheen gedacht had... succes in ieder geval gr.smoekie
tnxx dames voor de antwoorden ben blij dat ik niet de enige ben... Ik moet eerlijk zeggend at ik ook de ene keer wat negatiever ben dan de andere keer hoor! Smoekie Je hebt gelijk hoor! maar er zijn hier meerdere dingen die meespelen die ik niet allemaal op het forum kan gooien.... Maar gelijk heb je zeker! en zeker heb ik zelf voor een kind gekozen! zou haar ook nooit kwijt willen.... Het is niet voor niks dat ik dit hui ste koop heb staan en een ander gekocht hebt en toen der tijd zelf gekeken heb voor huur of een veel goedkoper huis.... Maar goed nogmaals soms moet ik de dingen gewoon even loslaten en laat ik daar nou net niet zo goed in zijn! en ben echt aan het denken of ik niet voor de komende jaartje op een kdv zou kunnen werken..... jullie hebben me gevole een beetje bevestigd zegmaar... het is dus niet " raar" dat ik zo denk....
Mijn zusje is 23 jaar en werkt pas sinds een paar maanden bij een kdv en voor 4 dagen verdient 1200 netto is toch niet zo weinig?! Misschien navragen hoeveel je kan gaan verdienen met jouw diploma's.
hoi anniek,, ik werk zelf op een kdv en krijg voor 2 dagen werken ongeveer 900.- netto, dat is wel veel minder dan toen ik 4 dagen werkte maar ik zou het voor geen miljoen willen ruilen.. ik werk 2 vaste dagen (en niet in het weekend) waardoor ik mijn man en zoon heel veel zie(sosm teveel nee grapje )en Damian gaat dan naar de creche(waar ik uiteindelijk maar 100,- per maand voor betaal, de rest betaald de belastingdienst ) tja je kan altijd kijken wat ze je kunnen bieden toch? gewoon reageren op een advertentie en kijken wat er gebeurt . je mist alleen wel je onregelmatigheids toeslag.. succes
Succes hoor Anniek! Het blijft gewoon lastig, je kunt het van tevoren allemaal nog zo mooi bedenken, uiteindelijk is het toch altijd anders. Klinkt als een goed idee om te solliciteren bij een kdv, als je dat werk leuk vind natuurlijk. Je kan ook een tijdje proberen rond te komen met het geld dat je dan ook hebt. Dus als je bijvoorbeeld 300 euro minder gaat verdienen dan 300 euro sparen Als het lukt weet je zeker dat het kan en je hebt gelijk wat op je spaarrekening staan voor als het even tegenzit.
Ik heb niet het probleem van onregelmatige tijden en mijn man ook niet, maar ik ervaar ook een soort onrust nu. Het hele baby-achtige van Siem is er af en ik vind het zo fijn om met hem te zijn. Tegelijk heb ik, als ik dan een dag vrij ben, ook altijd het gevoel dat er veel huishouden op me ligt te wachten, zodat ik nog vaak met een halve aandacht bij hem ben. Dat dubbele denken, in combinatie met een baan maakt me ook heel moe, zodat ik graag vroeg naar bed ga. Dat is weer niet zo leuk voor mijn man... Ik vind mijn werk heel leuk, maar wat ik nu doe is niet direct op minder dagen te doen, of de invulling wordt al weer zo anders, dat ik het waarschijnlijk niet meer zo leuk ga vinden als nu. Mijn oplossing is geworden dat ik binnenkort met een eerstelijns psycholoog ga praten, om weer wat meer inzicht in mijn prioriteiten en gedachten te krijgen. In mijn eentje zit ik alleen maar te piekeren en als ik er met vrienden over praat, dan komen die met (goedbedoelde, maar niet altijd handige) adviezen. Voor mij werkt dit vaak beter dan er in mijn eentje proberen uit te komen. Mijn man steunt mij gelukkig altijd in alle beslissingen die ik neem. Ik wens jou veel succes in ieder geval.
jep ook dat herken ik... soms idd met een halve aandacht bij kyana... en ook vaak geen tijd voor mij eigen.... maar andere momenten voel ik me juist prima zo! heb idd ook al eens gedacht om wat proffesionele hulp te zoeken... om even wat duidelijkheid voor mij te scheppen... vind het ook vaak erg moeilijk om alles in een goed contrast te zien... voor mij wordt het al gauw 1 grote berg ipv kleine dingetje dus kleine hobbeltjes in de weg bedankt dames!