pup pakt eten van het bord

Discussie in 'De lounge' gestart door shanandoah, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Omdat een hond vaak niet 3x per dag eet.. Neem daarbij nog de tussendoortjes op een dag. Ze moet gewoon leren dat ze zich niet mag mengen in de eetmomenten...Daarbij schreef ts ook al dat ze het ook bij haar schoonouders had gedaan, in dat geval zou je je hond nooit meer ergens mee naar toe kunnen nemen...

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn hond eet pas als wij klaar zijn en niet tegelijkertijd ... kwestie van rangorde .... Ik denk dat TS echt de pup nu aan moet gaan leren dat hij niet bij de tafel is tijdens eten. Zeker niet met kinderen want idd wat loetje zegt, daar kunnen dominantieproblemen van komen t.o. je kinderen ...

3. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    @ gemma
    onze herderpup is van 7-11-11

@ loetje
    dat het dominantie kan worden had ik nog niet over nagedacht.

over het er achteraan gaan dat het een spelletje is ook niet over nagedacht.
    normaal kan ik wel consequent zijn hoor :D
    maar mijn dreumes is een enorme handenbinder haha.
    en mijn dames zijn volgende week allebei jarig dus mijn hoofd is momenteel een beetje all over the place. komt wel weer goed.
    Ik heb besloten dat ze maar gewoon in de bijkeuken gaat als wij gaan eten. Dan maar even gek worden van haar gepiep en gekrab aan de deur.
    maar goed voor degenen die nieuwsgierig zijn ik plaats wel even een fototje van mijn "monster"

4. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    wat een droppie :D
    en wat betreft het janken als het weg moet: gewoon negeren. ze snapt vanzelf dat ze niet wordt vergeten en dat ze er weer bij mag zijn

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    ja snachts of als we weggaan zit ze ook altijd in de bijkeuken en hoor je haar nooit.
    ze gaat s'avonds uit haar zelf al naar haar plekje toe terwijl wij dan nog gewoon in de kamer zitten

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    wat een lekker ding zeg *zwijmel* .... :)

Ik zou hem persoonlijk niet opsluiten maar je moet 'm gewoon opvoeden. Je lost het probleem niet op met opsluiten, maar goed dat is mijn mening. Je hoeft ook niet te wachten met aanleren voor het eten, ga er gewoon een middag voor zitten, simuleer een eetmoment en voed 'm dan gewoon op...

7. MichMar

MichMar Niet meer actief

Volgens mij kijkt Suzy net als ons, veel naar Dogwishperer Cesar Milan. Wat een geweldige man is dat.
    Niet straffen en al helemaal geen idioterie dat we eten vies maken, want dan leren ze het wel af. Kom nou, jij bent de roedelleider, niet de hond, en dat moet de hond echt leren.
    Wij hebben de eerste 2 vertaalde boeken van hem, het is zo simpel om je hond fatsoenlijk op te voeden zonder belonen met voedsel, zonder te straffen.
    Dominant zijn en bovenal consequent, en tja dat kost tijd.
    Succes en ik hoop dat het je op een verantwoorde manier zal lukken om de hond op te voeden.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou niet meer ... mijn ogen kunnen zijn sprankelende witte tanden niet aan :D:D

Maar nee, mijn "wijsheid" komt van de puppy training en mijn fokker (aangezien wij een nogal zwaar eigenwijs ras hebben)

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb de honden op een gegeven moment in de bench gedaan als wij zaten te eten!

Zo heb ik ze aangeleerd dat ze niet bij de tafel mogen zitten onder het eten

Daarna kon de bench weg en bleven de honden bij de tafel weg.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik kijk zeker ook regelmatig naar Cesar, vind hem geweldig (in alle opzichten;))

Maar zijn aanpak is de mijne, ook al voordat ik hem kon. Ik heb altijd paarden gehad en geloof me, ook daarin moet je leider zijn. Want als klein ukkie van 1.64 tegenover een paard van 1.70 kom je er niet met alleen liefde. Leiderschap eerst, daarna is ruimte voor affectie..

Hihi, zelfs mijn katten zien mij als leider:D Je wil niet weten hoeveel je een kat kunt leren door simpelweg bovenaan te staan...

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oooh wat een schatje! :) Alleen ik denk dat jij/jullie nog wel wat moet leren over het opvoeden van een pupje/hond. :) Ik kan je zeker aanraden om op puppycursus te gaan bij een goede (!) hondenschool. Is hartstikke leuk en leerzaam! En zeker met een herder en jonge kinderen is het wel handig om te weten goed met zo'n beestje om te gaan om latere (gedrags)problemen te voorkomen. :cool:

12. MichMar

MichMar Niet meer actief

Onze pup training was niet zo intressant, min of meer tegenovergesteld van Cesar, en wij hebben even goed met een eigenwijs ras te maken, een enorm sterke eigen wil, er wordt bij cursus geleerd dat je geen correctie op de lijn mag geven (ruk aan de riem) en Cesar verteld dat he juist wel mag, mits je dit zijwaarts doet.
    Zo erger ik mij aan mensen die hun hond laten steigeren aan de riem, en dan raar vinden dat andere honden hier 'agressief' op reageren.
    Mijn wijsheid die ik aan iedereen mee wil geven is om echt zijn boeken aan te schaffen en zijn serie te kijken, al is het alleen maar om de 'gedachten' en het gedrag van de hond te begrijpen...

13. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ook daar is nu een whisperer voor, ook zo'n geniaal programma...

1 van de eerste serie's was een aflevering met die sportcoach, Jillian ofzo?? Die was haar paard de baas, maar de hond absoluut niet, dat verbaasde Cesar toen enorm, omdat de 'regels' hetzelfde blijven. Erg leuke aflevering was dat...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    misschien een ander soort tip om het je makkelijker maken.
    "Gewoon" lekker met je kids aan tafel eten?

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Jammer dat ik die niet gezien heb, klinkt interessant.. Want inderdaad komt het omgaan met paarden en omgaan met honden in grote lijnen veel overeen, zeker verbazend dat een paardenvrouw de hondenregels niet kent...

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En ik vergeet helemaal te reageren op je foto Shanandoah, want een prachtige pup is ze zeker!

17. silvermist

silvermist Niet meer actief

ts schrijft dat de hond het ook van de eettafel pakt, L. eet hier ook aan de salontafel en ik ook weleens dus daarnaast weiger ik om plaats te maken voor mijn hond IK bepaal waar ik eet en niet mijn hond ;):)

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Hier 2 honden die het nooit deden wat vantafel pakken gewoon duidelijk zijn, de oudste heeft het nooit gedaan, de jongste wel, dat heb ik toen opgelost door eten neer te zetten en gewoon mijn gang te gaan er rond om heen en zodra ze alleen al richting bord rook met gaar neus gelijk foei weg wezen, entoen was het erg snel duidelijk.
    Ben nu alleen druk bezig mijn zoontje op te voeden :D, hij vind dat hij alles met zijn vrienden moet delen met als resultaat dat mijn nooit schooierende honden ( ze gaan plat op de grond liggen omte schooieren) ineens het eten uit de handen kijken en er bij gaan staan, 13 jaar opvoeden weg in een paar maand door de nieuwste roedelaanwinst ;). Ach ja vind het allang netjes dat ze wachten met aanpakken totdat ik of hij toe maar zegt :D

19. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    wij hebben al jaren honden hoor ook grote honden voor erfbewaking
    en nog nooit een probleem van deze aard gehad ofzo.
    puppycursus gaan we sowieso naar toe.
    maar was nog geen plek.

maar met 2 kinderen onder de 3 is het niet altijd eenvoudig een pup op te voeden.zijn zoveel andere dingen dat ik niet gelijk er over na denk welke gedragsproblemen het later met zich mee kan brengen.
    ik ben ook maar een mens :D

20. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik ben hondentrainster geweest en de tip die ik hierbij bij iedereen geef is:

Hond WEG als de baasjes eten!! Dus of in de bench doen, of in de mand zetten en ook erbij zeggen; Dit is je plaats als de baasjes eten!
    En als de hond dan weer eruit komt, de hond er weer in zetten en net zolang tot dat jullie klaar zijn met eten.

Het is net een baby die je dingen moet leren en bijbrengen, en dat verft erg veel energie maar nog meer geduld!! En consequent blijven is het belangrijkste. Dus niet 1x toelaten. Het is bij een hond altijd of nooit!

Deel Deze Pagina