pup plast heel erg veel!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou hij was zogoed als zindelijk en vandaag heeft onze pup al 15x in huis geplast de een heb je nog niet op geruimt en de ander licht er weer,
    een blaas ontsteking is het niet want daar zijn de plasjes te groot voor.
    wie heeft enige idee wat het kan zijn. hij is nu 13 weken.

ps ik snap dat het een pup is en dat het kan maar omdat hij zo netjes alles buiten deed en lang niet zoveel plaste als van daag maak ik me druk.
    ik vind het echt niet erg ofzo.

2. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    vervelend meid
    zou niet weten wat het kan zijn
    misschien even je dierenarts bellen telefonisch
    misschien dat hun je kunnen helpen
    liefs kim

3. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    staat er de hele dag water voor je pup?

ik had het namelijk ook met onze hond, stond er de hele dag water dan dronk hij het en plastte hij in huis, niet omdat ie niet zindelijk was maar gewoon niet op kon houden, misschien lijkt dat op niet zindelijk zijn maar goed, ik heb toen telkens alleen water gegeven voordat ie naar buiten ging en dat gaat super goed :)

4. Aura

Aura Niet meer actief

na 8 uur savonds sowieso de waterbak weghalen en ik vraag me ook af of dit geen dominantieprobleem kan zijn omdat je zegt dat het eerst minder was?

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kan het zijn dat ze misschien ergens angstig voor is?
    Of heeft de pup veel water ter beschikking?

Wij hebben een hond uit het asiel (goed dan wel geen pup) en in het begin heeft hij ook vaak binnen geplast, hij dronk ook ineens erg veel en de hele bak ging vaak in 1 x op! Ook bij de dierenarts geweest om urine te controleren maar er kwam niks uit dus waarschijnlijk was het een psychische drinker!
    Nu krijgt hij op vaste tijden water en geen hele bakken vol en dat gaat goed!

Als je hond nou niet zo heel veel drinkt dan zou het misschien met angst te maken kunnen hebben? Is er misschien iets gebeurd ofzo de laatste dagen?
    Of idd misschien een probleem met dominatie?

Je zou even urine kunnen laten controleren bij de DA dan kunnen ze kijken of er wat aan de hand is en overleggen met jullie wat er eventueel zou moeten gebeuren om het probleem op te lossen....

Succes ermee!

7. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hihi, als je belt is het toch telefonisch? ;)

Even on-topic: Wij hebben wel gewoon altijd water staan. Onze hond heeft het als pup niet gehad. Dus ben het eens met kimmetjuh, even de dierenarts bellen?

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk toch dat ik even bel.

water staat er de heledag voor al onze dieren.
    dominatie bij 13 weken denk ik niet.

in de nacht gaat het de hele nacht goed! ( wil zeggen van 10 uur in de avond tot 8 de volgende morgen)
    dus als het echt iets van vandaag.
    er is niets voro gevallen ofzo.
    mischien een manie van aandacht vragen.
    blaas onsteking denk ik niet onze andere hond is daar bekend mee.
    en dan zijn de plasjes niet daarzichting en blank

9. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Met het blote oog kan je nooit beoordelen of plas niet abnormaal is! Ook bij een blaasontsteking kan het er helder en (licht)geel tot kleurloos uitzien.

Ben je overigens niet net overgestapt op ander voer waar hij meer op drinkt (en dus ook meer op plast)?

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zei je dat het doorzichtig was? Echt net als water?

Onze hond had dat wel als pup...en dat kwam dus omdat ze veeeeeeeeel te veel dronk. Wij moesten dus echt het water weghalen en geen hele volle bakken neerzetten!

Nu zet ik nog geen volle bak neer...die dat dan in 1 keer op!
    Ik zet gewoon vaker een kleine bak neer. en vul hem echt niet elke keer...dan blijft ze drinken!
    Ik vul hem vaak pas als ze echt aangeeft dat ze wil drinken...ze heeft gewoon soms geen stop!

Maar je kan altijd bellen voor de zekerheid hoor! Hebben wij toen ook gedaan!

13 weken lijkt mij trouwens ook geen dominantie!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bang dat je te snel wilt! Een pup van 13 weken kun je helaas nog niet zindelijk noemen. Pas met een maand of zes heeft een pupje het besef van zindelijk zijn etc. Hij kan wel al vaak buiten plassen enzo en ook aangeven dat hij "moet" maar op die leeftijd zijn ze dus nog niet zindelijk.
    Ik ben bang dat je weer helemaal van voren af aan zult moeten beginnen!

Sluit inderdaad wel een blaasontsteking uit via de DA. Dat was nl wel het eerste wat in mij op kwam.

Succes ermee.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Een pup van 13 weken is niet 100% zindelijk.
    Het kan wel zijn dat het op het ene moment goed gaat en andere moment niet.
    Die van ons is nu 16 weken, plast ook af en toe nog in huis en daarmee zijn we naar de dierenarts geweest, omdat hij ineens heel erg veel plaste in huis.
    Onderzoek laten doen, niertjes waren goed maar hij had wel een blaasontsteking.
    Daarna ging het weer super.
    Nu is het nog hooguit 1 keer dat hij binnen plast.
    Zn bench is altijd droog snachts en dat vindt ik al super voor hem.

Succes en laat even voor de zekerheid zn plas nakijken, vang het onder hem op in een bakje als hij al staat te plassen, je hoeft niet veel te hebben voor de test.

Deel Deze Pagina