Mijn moeder heeft al jaren een kunstgebit, dankzij haar vroegere tandarts die al haar tanden eruit getrokken heeft, op haar 21e had ze al een kunstgebit. Ze is echt diep ongelukkig er mee. Zijn er andere opties?
een volledig implantatengebit is niet te betalen, dat kost gemiddeld 1800 euro per implantaat +kroon. Je hebt 32 tanden en kiezen. Laten we zeggen dat je er dan 20 in zet.Reken maar uit. En dan nog de kosten van eventuele botopbouw mocht je niet voldoende kaakbot hebben voor het implantaat. Ben je rond de 36.000 euro kwijt in totaal. Beetje uitzinnig niet? Klikgebit is hetzelfde als kunstgebit, een overkappingsprothese op de onderkaak kost alleen al 3400 euro ongeveer. Hele gebit dus ongeveer 6800 euro incl implantaten.
Waar is ze dan ongelukkig mee? Mijn schoonouders hadden ook al een kunstgebit met 20 jaar. Een goed passend gebit zou geen klachten mogen geven.
Wauw Mijn collega is nu bezig met een volledig implantatengebit, wist dat t duur was maar dit is idd op zn zachtst gezegd uitzinnig
Als ze ongelukkig is met het idee van een kunstgebit maken die implantaten geen verschil. Ik denk meer in de richting van iets 'vasts' als ik je post lees?
Klopt ja Soms moet dat ding voor 'onderhoud' weg en heeft ze dus niks in nou ze komt haar slaapkamer niet eens uit..
Ow....geen noodgebit dus.... Dan zou ik als ik haar was een nieuw gebit laten maken en het oude als noodgebit behouden (zo heb ik het ook gedaan, ja ik heb ook een klappergebit )
Een volledig implantaten gebit wordt soms wel vergoed. Mijn oma en mijn schoonmoeder hebben dit allebei laten doen en dit hebben ze vergoed gekregen. Had geloof ik te maken met het afslijten van je tandvlees. Dan kun je na een poos geen gewoon gebit meer.
Je bedoelt door het slinken van de kaak. Maar een implantaat gedragen gebit is ook 'los' je kan het zelf in en uit doen. Ts vraagt naar een vaste oplossing maar dat is er niet echt...je kan moeilijk 32 implantaten laten plaatsen.
Je hoeft dan niet 32 implantaten te plaatsen. Op mijn werk was er ook iemand die dat wilde en die heeft implantaten met bruggen gedaan, dus hoefde niet op elke plek van tand/kies een implantaat. Neemt niet weg dat dat ook geen goedkope oplossing is...