pup wie heeft er tips? wil meedenken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

wij hebben een jack russel pup ze is nu 10 weken en 12 dgn bij ons dus nog vrij kort.

ontzettend leuk beestje alleen: ze komt snacht nu 3x
    eerste nacht sliep ze door 2e en 3e nacht hele nacht gejankt en toen 2x maar de laatste week 3x snachts. :( en dan breekt me na 12 dgn erg op helaas

wist bij aanschaf dat we er snachts uit moesten hoor en begrijp me niet verkeerd dat wil ik ook best maar 3x is best veel

Ik hoor van veel in omgeving dat hun er snachts nooit uit moesten of 1x en geen gejank snachts wat doen wij dan verkeerd?

Er ligt al een t shirt van mij, een klok, radio warme kruik, enz

Misschien zijn het de eettijden? ze krijgt nu tussen 7 en 8, 14u en 21,30, nu moet ze snachts wel een keer poepen.

zou ik niet beter 7,13,18 kunnen doen?
    hoelang duurt het eigenlijk voor een pup poept? :D
    de bench is ook elke ochtend nog nat de rest gaat wel buiten op soms een ongelukje na dus dit is al heel knap en fijn! dus elke ochtend verschonen we de bench.
    heb er al dozen in gehad om de bench te verkleinen maar deze heb ik er vanmorgen weer uitgehaald, ze gaat er mee slepen en het helpt weinig haha

wie heeft er tips voor ons voor een betere nachtrust? heel erg bedankt!!
    boven is geen optie want dan hebben de kids er last van (gehorig)

2. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ga je snachts ook met de pup even plassen dan?

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Is de bench te groot?? Deze zou je kunnen verkleinen met een tussenschot.
    Je gaat toch wel met de pup naar buiten als het nodig is snachts??

En vooral belonen als het goed gaat buiten. Dus als ze buiten haar behoefte doet. Je kan niet blij genoeg zijn. Ik beloonde ook direct met iets lekkers. En dan ook echt iets lekkers:):):):)
    Ga vooral niet straffen als ze een ongelukje heeft in huis.

Ik sliep in het begin bij onze pup. Eerste week beneden daarna weekje in de bench naast ons bed. Zodra ik ook maar iets hoorde ging ik met haar naar buiten. Ze had snel door wat de bedoeling was.
    Maar lang hun plas ophouden kunnen pups niet he?! Dus je moet rap zijn, zeker in het begin.

Het komt goed....maar kost tijd....

Veel plezier met jullie pup!

4. Veera

Veera Niet meer actief

Sowieso na 20:00 geen eten en drinken meer geven!
    En ze slaapt wel naast jullie bed neem ik aan?

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Tja, zo gaat dat. Succes! :)
    In de buurt van je bed blijven ze stiller. Wj hebben wel altijd drinken gegeven in de bench. Een klein beetje, maar zeker als het warm is in huis vond ik dat wel belangrijk.
    Onze pups poepten vrij snel na het eten, zeker binnen het uur.

6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    't Is een baby hè... de een slaapt meteen door, de ander komt om de paar uur. Daarnaast kan het zijn dat de pup zich gewoon alleen en angstig voelt. Hij/zij komt natuurlijk uit een nest waar continu mama en andere pups aanwezig waren. Hoe heb je het alleen slapen opgebouwd? Beste is wellicht om zelf een tijdje beneden te slapen en het daarna rustig af te bouwen. Anders loop je kans dat de pup vanaf het begin al verlatingsangst ontwikkelt...

7. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Onze honden zijn vanaf dag 2 zindelijk geweest in de bench als pup.
    Ook niet erg gejankt.
    De labrador helemaal nooit en de herder even een uurtje de eerste 2 nachten.
    Mijn tips:
    - maak de bench zo dat de hond er in kan liggen maar niet zodat als hij geplast heeft er naast kan liggen. Hij moet erin liggen als hij geplast heeft. Alleen op die manier zijn ze er vies van.
    - de doek/shirt uit de bench halen. Dit absorbeert de urine en zo blijft de bench droog.
    - als hij jankt; negeren. Kan best even duren maar dat moeten ze leren. (Misschien wel even de buren inlichten? )
    - wij haben om 18:00 laatste eten en water en lieten om 22:00 laatste keer uit voor de nacht en dan om 6:00 s morgens weer.

Hopelijk kan je iets met deze tips.
    Wij zijn er nooit s nachts uit gegaan voor de honden.

8. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Je kan in het begin de bench op de overloop doen. En elke steeds verder en verder wegdoen. Totdat ze gewend is (vaste plaats in huis). Als de pup heeft geslapen, dan moeten ze direct buiten gelaten worden. Bij ons 1e pup heb ik nergens last van gehad qua janken.

Bij de 2e (herplaatser) de bench gedaan, mevrouwtje ontsnapte steeds dus opgegeven moment kwam ze boven slapen. Niks mis mee om vrouwtje en baasje over te waken.

9. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Ik zou de bench toch verkleinen en dan met een harde plank en die vast maken aan de tralies dat hij niet van zijn plaats kan. Ik zal de voedertijden om 7:00 - 12/13:00 en dan 1800 doen. Rond 1900 de waterbak weg halen (wel na een korte wandeling of plasje nog even paar slokjes laten drinken). Rond 24:00 nog even laten plassen en dan de bench in met een kleine Kong gevuld met wat vers of dat speciale busje paté wat je erbij kan kopen.

Ik verwacht dat hij nu zeker niet meer 3x per nacht nodig moet plassen. Je kunt zelf evt. De wekker zetten rond 02:30 en hem even een plasje laten doen, super goed belonen met een aai en evt. Klein snoepje. (niet te veel aandacht naast dit geven) terug in de bench en dan rond 06:00 eruit en lekker stukje wandelen en daarna zijn bakje eten geven

Ieder pupje is anders maar 2-3 uurtjes zou inmiddels wel moeten kunnen. Echter een ongelukje kan nog zeker tot 1 jaar voorkomen. Zorg dat als je de bench verkleint hij niet meer ruimte heeft dan gewoon genoeg om te liggen en op te staan natuurlijk meeste honden ook pups zullen niet in hun eigen plas liggen en echt moeite gaan doen het op te houden en als jij dan je wekker op tijd zet kan hij tussendoor zijn blaas even legen.

Hoe gaat het overdag met de zindelijkheid? Hoeveel uurtjes zitten er tussen voor er weer geplast gepoept word

10. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Wbt. Het janken. Hoe hard het klinkt ook maar na 12 dagen mist hij geen nestgenoten meer. En een Jack Russel is erg slim en heeft echt door hij wel aandacht krijgt als hij blijft janken. Een Kong kan wat afleiding geven deze Geef je dan voor je naar bed gaat en evt. Na een nacht plasje.

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zindelijkheid en alleen zijn moet je trainen. Ook al zijn jullie in huis, jullie zijn niet in de buurt en het janken is het roepen naar jullie.
    Ik zou de bench naast jullie bed gaan zetten. Als ze onrustig is kun je even je hand erin steken. Als dat goed gaat, ga je de bench verplaatsen naar de gang enz. Sommige honden hebben langer nodig om te wennen aan alleen zijn, onze jack was ook zo.

Ga je er 's nachts wel uit om haar te laten plassen?

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik kreeg van de fokker het advies om hem na 18.00 uur geen eten meer te geven en om 19.00 uur de waterbak weg. Anders miet je er snachts geheid een paar keer uit. Pups hebben een hele kleine blaas dus snel vol. Mijn pup is nu 6 maanden maar als ik hem na 19.00 uur eten geef dan weet ik zeker dat om 7.30 uur de keuken onder gepoept en geplast is. Hij gaat er om 23.00 uur voor het laatst uit

13. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Snachts geen water is gewoon zielig bah wat een rot advies
    de laatste maaltijd zou ik dan om 19:30 ofzo geven
    Ik zou de wekker zetten ergens rond een uur of 2 half 3 even naar buiten voor een plas en daarna weer verder slapen..gaat dat een paar dagen goed. oftewel blijft dr bench droog kan je de wekker een half uurtje of een uurtje later zetten dan heb je in een paar weken de nachten droog.

14. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wij hadden de bench naast ons bed staan, lekker opgevuld met kleedjes en we hadden er ook een kleed overheen zodat een beschut holletje werd. Als ze onrustig werd konden wij ons hand tegen de bench leggen. Bleef ze onrustig dan wisten we dat ze moest plassen en gingen we er uit. Maar met die methode was ze vrij snel s nachts zindelijk.
    Toen ze de hele nacht zindelijk kon blijven hebben we langzaamaan de bench verplaatst naar beneden.

15. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik vind ook dat een hond ten alle tijden water tot beschikking moet hebben. Wel zou ik wat eerder op de avond eten geven, ergens tussen 18.00 - 19.00. En het klinkt wellicht wat hard, maar negeer het janken en piepen 's nachts. Voor het slapen gaan uitlaten, evt. nog 1 keer 's nachts er uit ( op jouw tijd ) en verder negeren.
    Ws. is het dan met een paar nachten over.
    Hier hebben wij dat ook zo gedaan met onze honden en na 3 nachten janken nooit meer gedaan.

16. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zoooo, geen eten en drinken meer geven. Deed jij dit ook met jouw baby?
    doe normaal, drinken moet ALTIJD ter beschikking staan tot ze in de bench gaan. Bij voorkeur zelfs een hangend bakje in de bench, al zul je die terug vinden leeg op de dekens.

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties en tips!

Ze is al wel gewend bij ons, misschien iets te verwend snachts.

Ik ga de etenstijden aanpassen naar ongeveer 7, 13 en 18,00 en dan drinken laat ik staan tot ze in de bench gaat. doe ik nu ook en als ze er snachts uit gaat en ze wil drinken dan vind ik dit prima, maar probeer het wel te beperken, het janken snachts klinkt heel hard hahaha maar hopelijk word het zo afgebouwd tot 1x per nacht eruit.

meestal als ze in de bench gaat savonds is ze gelijk stil en slaapt ze ook gelijk!

Gemma en Chantal overdag gaat het prima tuurlijk is er nog wel eens een ongelukje maar in principe doet ze bijna alles buiten. ze krabt zelfs af en toe aan de deur als ze moet en als ze moet poepen gaat ze rondjes rennen dan laten we haar buiten of ze gaat zelf bij de deur piepen
    verder laten we haar om de anderhalf uur naar buiten en na het slapen, eten/drinken en daarnaast ook nog 3 a 4 keer extra lekker wandelen.

De buurman is ingelicht haha hij weet ervan en vind het gelukkig prima als hij haar een keer hoort ;)

de bench verkleinen heb ik gedaan tja dan wel met een grote doos, dit heeft weinig zin, de bench blijft smorgens nat en ze blijft aandacht vragen, en vannacht speelde ze zelfs met de doos, bijten, krabben enz
    ik heb er al een kleedje in die ik rond als een mandje vouw en een lekkere kruik erbij. ook hebben we een een kleedje overheen.

18. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik schrik eigenlijk wel een beetje dat zo veel mensen hier roepen 'gewoon laten huilen/piepen, hij went vanzelf', 'na 12 dagen is hij zijn nestgenoten vergeten' - terwijl het bij baby's ondertussen bijna not done is om ze te laten huilen?

Die pup is ook nog een baby en net zo min aan het manipuleren als een minimens... met een half jaar, of een heel jaar, oké, maar 10 weken en de eerste week dat hij bij je is al compleet negeren? Je leert zo'n pup hetzelfde als je je baby leert, hoor.

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik zou als ik jou was en professionele vragen
    Een pup is geen baby en heeft dus ook andere manier van benadering nodig ook al vinden sommige dat niet
    Een jack russell is hond met gebruiksaanwijzing
    Ik weet er alles van ik heb er 2
    Ik kan nu van alle hande tips gaan geven maar dat hebben sommige andere al gedaan

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #20 Devilschase, 25 apr 2016
    Laatst bewerkt: 25 apr 2016
    Goede tip ja. Geen drinken geven na 20 uur. Maar niet heus! Er moet ALTIJD drinken beschikbaar zijn. Je kan niet een hond 12 uur lang geen drinken geven zodat hij niet plast. Achterlijke tip sorry hoor.

Gemiddeld is een pup met 15 weken pas echt helemaal zindelijk. Gewoon eruit gaan en laten plassen. Op een gegeven moment leren ze het vanzelf op te houden. Hun blaasspieren werken nog niet optimaal en dus kunnen ze niet zolang hun plas ophouden. Hier kunt n ze zelf niets aan doen.

En je geeft aan dat ze aangeeft als ze moet plassen. Dan IS de hond dus al zindelijk aangezien ze aangeeft dat ze naar buiten moet om te plassen of te schijten. Dat is zindelijkheid .

Het niet op kunnen houden en vaak.moeten plassen heeft daar niks mee te maken. Dat heeft te maken met de blaasspieren die nog onderontwikkeld zijn en een kleine blaas.

Onze herder liet ik elk uur plassen. 's Nachts moest ik er de ene nacht 1 keer uit en de andere nacht 5 keer. Na 3 weken sliep hij gewoon de nacht door. Laatste plas op 23:00 en daarna weer om 08:00.

Deel Deze Pagina