help de muren komen op me af...

Discussion in 'De lounge' started by happynienja, Nov 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    ik ben het thuis zijn aardig zat aan het worden.. wat doen jullie (thuisblijfmoeders) om het leuk te houden? zou blij zijn als martijn naar school gaat dan moet je de deur uit en ben je meer bezig. herkent iemand dit?

2. Gravid

Gravid Niet meer actief

Dat herken ik maar al te goed ja.
    Heb niet echt hobby's, klein mini huisje,. dus het huishouden is iedere dag ook zo gedaan.
    En zit dan echt te bedenken: en nu?
    Auto heb ik wel, maar heeft vriendlief mee naar het werk, dus kan ook niet zomaar weg,
    Wel ben ik sinds 2 maand aan het wandelen 's ochtends met de kleine en een vriendin.
    Dat is dan wel weer leuk, maar verder komen de muren ook steeds meer op me af.
    (Al is het ene dag erger dan andere dag hoor.. maar toch)

3. Mami

Mami Actief lid

Nov 8, 2010
    148
    0
    0
    jeetje, ben je een creabea dan heb ik zat tips voor je :p

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vind het heerlijk om de hele dag bij mn meissie te zijn! Wat ik dus doe om het leuk te houden.. We hebben een hond, dus die moet uitgelaten worden. Dan doe ik dan ook overdag, gezellig samen met mn meissie. Zijn we even allemaal in de buitenlucht en als het weer het toe laat, lopen we dan ook een groot rondje. Verder heb ik ook 'n dagtaak aan het huishouden hier, dus ook dat houd me wel zoet. Ook speel ik veel samen met mijn dochter, bouwen met dr blokken, samen kleuren, enz enz.
    En mn laptop niet te vergeten! Even zp'en, mn spelletjes op hyves bijhouden enz..
    Toch begrijp ik je wel, zo af en toe heb ik ook eens mn momenten dat t begint te irriteren om elke dag maar weer thuis te zitten. Maar over het algemeen vind ik het eigenlijk wel prima zo. Vriend werkt tot 2 en is dagelijks rond 14.30 thuis, zo hebben we vrijwel de hele middag nog om wat leuks te doen, op visite te gaan of andere dingen te doen :).

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er eigenlijk geen last van.. In tegendeel; Ik geniet er echt van.
    Ik moet er niet aan denken Mira een paar uur te missen om iets voor mezelf te kunnen doen. Maar ik ben hier best extreem in, dus ik begrijp ook wel dat mensen dat niet begrijpen :D
    Ik wil elk moment meemaken en daarom heb ik er ook bewust voor gekozen thuis te blijven tot ze naar school gaat (of eventueel naar de peuterspeelzaal)
    Wat ik doe als het huis aan kant staat?
    Wandelen tussen haar flesjes door, met een vriendin de stad in, een leuke meidenfilm opzetten als Mira slaapt of gewoon achter de laptop ZP'en. Daarnaast ben ik best veel bezig met het huis en Mira.. Dus ik vermaak me eigenlijk wel.
    Misschien kan je met een vriendin/buurvrouw/familie lid afspreken om de ochtenden te gaan wandelen? of 1x in de week de stad in te gaan?

6. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik ben niet echt creabea ;) Vind pixelen leuk, wil ik weer op gaan pakken.. maar kost een vermogen helaas.
    En verder dingen zoals borduren en breien.. nee dat zie ik mezelf nog niet doen eigenlijk ;)
    Als ik met breien met 10 steken begin, eindig ik op 100 denk ;)

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Net als charity zegt hebben wij wel het voordeel dat de mannen vroeg thuis zijn.
    Mijn man is 13.00 vrij en is uiterlijk 14.00 thuis..
    Dat scheelt vast ook een hoop!

8. Gravid

Gravid Niet meer actief

Charity: Ja maar jou meisje is wat ouder dan, dan kun je inderdaad leuke dingen doen.
    Maar ons jochie speelt nog niet.
    Tuurlijk 'speel' ik wel met hem, maar heel de dag gaat nog niet.
    Wandelen doe ik 's ochtends met vriendin, en daarna huishouden.
    Achter laptop zit ik ook wel veel, maar op den duur word alles een beetje een 'sleur'
    Geniet er uiteraard van lekker bij ons ventje te zijn.. maar het is elke dag hetzelfde.
    Zou dan af en toe graag eens wat anders willen doen.

Bloemm: Ja dat scheelt een hoop, heb je daarna nog mooi tijd om wat met zn alle te gaan doen.
    Hier werkt vriendlief tot 17.00 a 18.00u.

9. Mami

Mami Actief lid

Nov 8, 2010
    148
    0
    0
    ga je alvast een berg kerstkaarten maken en dan in 3d :D
    is dat ook weer klaar!

maak een mooie muurschildering op de muur in de kinderkamer.
    als je niet kunt tekenen leer je dat wel als je gewoon lekker doorgaat ;)

goed excuus om bijvoorbeeld het huis opnieuw in te richten, opknappen?

wandelen met de hond of die van je vriendin, kun je ook samen doen.
    lekker bijbeppen, terrasje pakken.
    heerlijk koud buiten op terras zitten met chocolademelk en slagroom.

ga kijken waar je goed in bent en doe dit als bijwerkje.
    buiken schilderen, buiken gipsen noem maar op.
    verdien je nog wat bij ook en is gezellig.

10. Kit

Kit Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,132
    0
    36
    ZZP'er
    Ik had ook last van dat gevoel! De hele dag bezig, maar het gevoel dat ik niet aan mezelf toekwam.
    Ik ga/ging wel standaard 1x per dag naar buiten. Flink stuk wandelen ofzo. Want dat binnenzitten word je ook niet gelukkig van.

Sinds kort ben ik een eigen bedrijfje begonnen. Ik voel mezelf weer nuttig! Heerlijk gevoel. Alleen best zwaar om dat te combineren met thuismama zijn. Multitasken is nooit mijn sterkste punt geweest :D

11. Kit

Kit Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,132
    0
    36
    ZZP'er
    :D

Kan je niet een cursus gaan volgen? Ik weet niet waar je interesses liggen, maar er is vast iets wat goed bij je past :)

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Het huis opnieuw inrichten vind ik ook altijd een leuk klusje :p

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja of andersom he, begin met 100 eindig op 10 ;)
    Cursussen zijn leuk, maar kost vaak nogal wat.
    en heb daar echt het geld niet voor helaas.
    Ik zit bij een muziekkorps, 1 avond in de week, dus dat is wel erg leuk.. maar thuis oefenen word um ook niet, aangezien kleine vent nogal heel hard ga huilen zo gauw ik 1 noot blaas. (trompet)
    Meestal zit ik veel achter laptop, maar word je ook zo gaar van.
    Dus loop sowieso 1x op een dag 1 a 1,5 uur, soms 2x op een dag.
    Denk dat ik de babyboeken maar ouderwets ga doen.
    (moet zelfs die van dochterlief nog doen :))
    Was bezig op Albelli, maar denk dat ik maar lekker ouderwets ga plakken.
    Met leuke dingetjes er bij, hoeft ook niet duur te zijn.
    *komt ineens in me op.. handig zo'n topic :D*

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ik had het ook tot mijn oudste naar school ging nu vind ik het helemaal niet meer erg om lekker thuis te zijn heb altijd wel wat te doen. wat ik wel fijn vind is dat ik de maandagochtend wel werk bij de thuiszorg.

wat ik wel heb is dat ik graag weekend dan wat voor me zelf wil doen even lekker weg ofzo maar dat kan helaas niet altijd

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Kan het me niet voorstellen hahaha..
    Ik blijf ook thuis (op 1 dag p/w school na), en weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om alles voor elkaar te krijgen. Huishouden is niet meer wat het geweest is, terwijl mijn vriend toch veel helpt in huis..

Gaat dit echt veranderen ja??/

16. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier totaal geen problemen mee, altijd wel wat te doen hier. zijn druk ant verbouwen dus zit midden in de bende ahha moet zo ook weer verder.

heb echt geen tijd om me te vervelen. zou willen dat ik wat meer tijd had om ff lekker boek te lezen ofzo ff rust. of lekker naar de sportschool. maar hier is manlief haast niet thuis dus weer zon ding dat hem niet word....

fotos plakken is ook altijd leuk ben hier jaren geleden begonnen aan die van dochterlief. dr eerste wk zit erin en ze is inmiddesl bijna 6 (jaar) haha.

17. Kit

Kit Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,132
    0
    36
    ZZP'er
    Ja dat rotte geld :p
    Haha, nee niet verstandig om dan bij hem te oefenen inderdaad! Hij zal er ook vast niet doorheen slapen :D Wel stoer, trompet! Doe je dat al lang?
    Dat laatste is inderdaad een goed idee! Ik zou dat ook moeten doen. Heb nu alles digitaal. Boeken zijn leuk voor later en om aan anderen te laten zien. Goed idee :)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gaat je zoontje niet naar een psz ts?

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik geniet ook heerlijk van me kids al bijna 7 jaar. Maar nu 2 op de basisschool zitten en 1 op de peuter heb ik me handen veel vrij en ja dan komen de muren ook op me af. Ik heb wel een auto voor de deur maar zelf me rijbewijs niet dus kan helaas niet even tussen door ergens heen ja met de bus maar dat is de moeite niet waard omdat de kids tussen de middag ook thuis komen. Wandelen met onze hond doe ik ook, maak taarten, maak 3D kaarten, zpen, lezen maar op den duur verveeld dat ook, dus ik ben nu ook echt even aan het kijken wat ik kan gaan verzinnen. Me meisje gaat over een jaartje ook al na de basisschool en dan ben ik echt home alone denk en hoop dat ik dan echt werk vind want als ik dan nog thuis blijf dan komen de muren wel heeeeeeeeeel dichtbij haha...

20. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Hmm daar zou ik ook nog eens mee kunnen beginnen heb alleen nog maar de bevallingsfoto's van de 1e in een boek zitten :) van erna moet allemaal nog ingeplakt worden. Of iniedergeval de leukste want er zijn wel zo 4duizend foto's van onze oudste :$ beetje erg fanatiek geweest bij de eerste haha......bij de 2e en 3e ook veel foto's gemaakt maar gelukkig wel iets minder overdreven dan bij de 1e. Dus ik heb nog heeeeeel wat foto's te plakken! Misschien dat ik er toch maar eens aan moet gaan beginnen!

Share This Page