Bultjes, plekjes en jeuk!

Discussion in 'Gezondheid' started by Samarinde, Apr 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Hellup! Ik heb sinds een paar dagen op mijn armen allemaal kleine bultjes, je ziet ze niet goed, hoewel sommige wel rood zijn, maar het voelt als honderden gerstenkorreltjes. Eerst zaten ze alleen rond mijn ellebogen, nu gaat het ook richting mijn polsen en bovenarmen.
    Toen kreeg ik ze ineens ook op mijn voorhoofd en borsten (daar zijn ze wel allemaal knalrood, het ziet eruit als pukkels maar ze jeuken en dat ben ik niet gewend van normale pukkeltjes), en nu breidt het zelfs uit naar mijn nek, rug en schouders.
    Ik heb ook overal jeuk, van mijn kruin tot tussen mijn tenen. Echt ongelooflijk vervelend en ik word er helemaal paranoide van. Heb ergens gelezen dat het iets met je lever te maken heeft, die bepaalde stoffen niet meer kan verwerken als je zwanger bent, of zo. Maar ik vind het wel echt heel erg lastig, vooral omdat het steeds verder uitbreidt. Straks voelt mijn hele lichaam als een soort grindtegel, hellup!! :$

Heeft iemand tips hoe ik dit zoveel mogelijk tegen kan gaan? Ik gebruik al weken geen zeep meer en ik smeer met kalmerende creme die normaal voor alles helpt, maar hierop doet het helemaal niks. Heeft iemand voor mij De Wondertip?

2. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Heeft er echt helemaal niemand ervaring, een tip of suggestie? Do's of don't's voor de jeuk?

Ik ga er vanmiddag mee naar de dokter, hopelijk komt daar iets uit.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    warmte bultjes? zoals je beschrijf ik heb dat precies hetzelfde bij mij is het van de warmte
    iets met talkpoeder proberen of even na de dokter voor zalfje ik hbe zalf van de dokter

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou toch even langs de huisarts gaan en laten overleggen met een dermatoloog hoor!
    Ik heb zelf PUPPP, maar dat kan je niet zo vroeg in de zwnagerschap krijgen heb ik begrepen. En dat krijg je niet in je gezicht.
    Dus wat jij hebt is wat anders.
    Normaal pas in maand 7 en ik heb het gekregen in maand 5.
    Sterkte meis, ik hoop dat ze een zalfje voor je hebben!

5. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest, het heeft hoogstwaarschijnlijk niets met warmte, allergie of zon te maken. Waarmee dan wel kon ze echter ook niet zeggen, de kans dat het zwangerschapsgerelateerd is kon ze niet uitsluiten, want er is behalve mijn zwangerschap verder niets veranderd in mijn lijf of omgeving.

Ik krijg een antihistamine tegen de jeuk in de hoop dat die wat afneemt en daardoor de bultjes ook wat minder worden. Als dat niet werkt krijg ik een verwijzing naar een dermatoloog. Ik hoop dat de pilletjes werken, want ik zit constant te krabben en daar wordt alles alleen maar erger van. :(

6. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb ook rode bultjes en ze jeuken ook verschrikkelijk. Ze staan bij mij op mijn rug en op mijn borsten. Zwangerschapsacne is het bij mij. Bij mij lijken ze echt meer op normale pukkeltjes, hormonenkwestie. Ik ben ook grindtegel van voor en achter haha! :p

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    fijn dat je wat gekregen heb! Ik hoop dat het gaat helpen.

Ik heb shirtjes met lange mouwen aan en een legging om het krabben te beperken.
    Als je namelijk krapt hou je het actief en dan word de jeuk steeds erger.
    Ik weet echt hoe moeilijk het is, maar trek iets aan waardoor krabben moeilijker gaat!

sterkte meis!

8. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    @Siren; daar lijken ze bij mij ook op! Dat komt bij mij door het openkrabben, ze gaan dan weer dicht en worden daarna een soort puistjes. Echter de bultjes zijn voor het openkrabben duidelijk geen puistjes, dat zei de huisarts tegen mij ook al, anders was het een vrij makkelijke diagnose volgens haar. Jij ook heel veel sterkte ermee, hopelijk ben je er snel vanaf!

@SloppySlayer; Dan moet ik een latex-catsuit aan, haha! :D Kleding irriteert bij mij juist ontzettend, eigenlijk moet ik naakt op de bank zitten, met mijn armen om hoog van top tot teen in de vaseline. :D Ik hoop dat die anti-jeukpilletjes helpen, icm een vette neutrale creme. De pest is dat het zo uitbreidt, waar het eerst 3 bultjes op mijn arm was zit nu mijn hele bovenlijf onder. :( Hoop vooral dat het stopt met uitbreiden, straks heb ik geen zachte vierkante cm meer over.
    Jij ook heel veel sterkte ermee gewenst, hoop dat het bij jou ook snel wegtrekt!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

het kan wel maar het is heel zeldzaam. ik heb het bij 15 weken gekregen bij fynn.
    maar inderdaad niet op je gezicht.

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @Amfy: oehh met 15wkn al! Dat is zeker vroeg dan. Ik heb het vanaf 20wkn.
    Ik vind het wel gek hoor het is net alsof je allergies voor je eigen zwangerschap bent.

11. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Inderdaad! Dat is idd ook echt exact mijn gevoel erbij, vind het vreselijk!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ja ik ook hoor! En van die kleding. Als ik er niks overheen aan doe blijf ik krabben en ik wil niet onder de littekens komen te zitten.
    Bij mij komen er sinds vandaag steeds meer plekken bij op mijn buik.

Share This Page