Mijn dochtertje is net gestoken door een hommel op de glijbaan ze heeft erg veel pijn. Heb het gekoeld en proberen er wat uit te zuigen. Is er nog meer wat ik nu kan doen? Haar handje is helemaal dik. Heel zielig.
Mijn zoon is gister gestoken door een wesp. Ik heb een paracetamol zacht gemaakt met water en op de gestoken plek aangebracht. Pleister er overheen en een tijd zo laten zitten.
Ah wat zielig op haar handje. Ik had dit vorig jaar op mijn zwangere buik! Kroop onder mijn jurk ineens een dikke hommel. De horror.. Tip van paracetamol hierboven heb ik ook toegepast, leek wel iets te helpen.
Het kan nog een poosje zeer doen Dus kijk niet raar op als ze er over 3 dagen ineens weer over begint. Sterkte
Mijn dochter is op haar 3e verjaardag geprikt door een hommel eerst in haar wang en toen ze hem weg wilde slaan ook nog in haar vingertje, daar bleef hij in hangen. Ze heeft toen de hele dag pijn gehad aan dat vingertje en die is nog 2 dagen dik gebleven. Een hommel prik schijnt ook meer zeer te doen dan een steek van een wesp of bij heb ik me toen laten vertellen.
Gebeurd niet vaak dat ze steken/bijten maar het voelt inderdaad best vernijnig. Enige truc die ik ken is azijn en bij muggenbulten (of kneten(?)) een warme lepel. Zal de paracetamol erbij zetten op t lijstje voor de hommels. Hoordenaar kan ik overigens ook niet adviseren om te proberen. Daar ren ik ook van weg, ervaring...sindsdien: nope nope nope. Dochter hier verteld een week nadat ze gevallen is op dr knie dat hij ontzettend auw doet (doorgaans heel de dag niet over gehoord maar steevast bij naar bed gaan en zo nu en dan komt t ineens op). Maar hommel...mja dat houdt wel ff aan.
Is dat hetzelfde als een horsel? Als kind ooit door gestoken en dat was ook echt niet fijn! Mijn moeder had altijd een tubetje van ik dacht azeron dat heette "na de steek/bijt" en dat verlichte wel enigsinds.
Horzel steekt niet, dus als t een wesp op steroïde was, dan was dat een hoornaar. https://www.boswachtersblog.nl/schoorlseduinen/2018/04/09/een-zoemende-boswachterscolumn-over-hoornaars-goudwespen-en-horzels/ Edit: kom je kneten tegen (micro mugjes die je niet hoort en amper ziet, laat staan te pakken krijgt, maar muggenbulten die jeuken als een malle en geregeld met een schijf er onder) die prrrrrrrrik weg kan je in elk geval vergeten. Ik was de enige die op t menu stond. Kennelijk met vitamine D of B zoveel dat je bloed minder aantrekkelijk wordt maar dat durfde ik niet aan uit angst dat mn dochter slachtoffer werd.
Haha, dat lijkt er wel op. Het is de site dat aangeraden is door de huisarts. Als je dan nog denkt het klopt niet bel je de huisarts
Nat houden. Nat gaasje erop en die om de zoveel tijd weer even nat maken. Een hommel steekt gemeen, maar gelukkig nooit zomaar uit zichzelf, dan moet ie echt wel in het nauw gezeten hebben. Je hoeft er in de toekomst in ieder geval niet bang voor te zijn. Neemt niet weg dat het heel pijnlijk is voor je dochtertje. Beterschap.