tefal actifry, is het wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Heeft iemand de tefal actifry? en wat vind je er van? en wat doe je er allemaal in?
    ik zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen, vooral voor patat.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb er 1 een tijdje geleden overgenomen van iemand van ZP en ik gebruik 'm uitsluitend voor frietjes. Maar dan wel vers gesneden. Het lijkt bij lange na niet op echte friet, maar ik vind het wel lekker. Mijn man niet zo, maar die eet maar wat de pot schaft, haha.

Het duurt trouwens wel lang voordat het klaar is. Met een klein schaaltje frietjes is ie zo'n 20 minuten bezig.

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Wij vinden hem helemaal geweldig.
    De bereiding duur alleen een stukje langer(tijd voor frietjes is 30 minuten)....maar ja zoveel is dat ook niet als je bedenkt dat een frieteketel ook voorverwarmd moet worden en dan pas bakken.
    Het grote voordeel vind ik dat hij echt makkelijk schoon te maken is (hebben hem nou anderhalf jaar en ziet er als nieuw uit). En je ruikt helemaal niets.
    En je hoeft er niet bij te blijven, ik mik de frietjes/ krieltjes of wat dan ook erin en kom een half uur later terug en klaar is mijn eten.
    En je kan er heel veel gerechtjes mee maken.
    Nadeel is de langere bereidingstijd, en als je met meer dan 4 mensen bent is de portie die je kunt klaarmaken wat klein dus moet je meerdere keren bakken.

Ik ben er heel erg tevreden mee.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben hem gekregen en gooien er friet (aardappels) en vlees in..
    Zou hem zelf niet zo snel gekocht hebben (duur!) Maar we gebruiken hem nu toch heel veel, maar ook omdat ik gewone aardappelen op dit moment niet te vreten vind!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

voor de friet zelf zou ik het niet doen. het vervang zeker niet de frietpan

wij bakken er oa kipfilets in ( hele dikke) en die worden echt zoooo goed gaar en zo lekker mals! we bakken er ook krieltjes in, maar de frietpan overtreft hij niet, de friet is anders als in de frietpan.

wel lekker makkelijk.. je ''pleurt'' al het eten erin en na 30-45 minuten is hij klaar :)

6. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    In 1 woord GEWELDIG!!!!!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    kippevleugeltjes zijn ook lekker erin, en sweet potatoes.. mjam, mjam..

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik lees mee, ik ben ontzettend geinteresseerd in het ding en ben ook heel benieuwd naar alle reacties.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    God, heb nu honger..

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik ook na die kippenvleugeltjes reactie van jou, bedankt he;):p

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Heb hem ook een tijdje geleden gehaald en ben er blij mee! Ik doe er frietjes in, loempia's , kibbeling enz dingen die normaal zo vettig zijn en nu helemaal niet!

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Kibbeling! Die ga ik nog uitproberen deze week, bedankt!

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    ik lees ook even mee alleen ga ik denk ik voor de actifryer van philips.

14. Wij hebben hem kado gedaan aan mijn schoonmoeder en zij gebruikt hem ook vooral voor friet. Zelf vind ik ze niet echt lekker uit de actifry, en met de tijd die het kost om te bakken kun je net zo goed je versgesneden frietjes in de oven gooien, dan heb je hetzelfde effect en is ook niet vet.

Je kunt er inderdaad heel veel mee maken maar ik heb bij elk gerecht uit dat receptenboekje zoiets van als ik dat in de oven doe dan kom je op hetzelfde uit. Dus ik vind het de prijs niet waard.
    Maargoed, als je geen zin hebt om moeilijk te doen is het wel ideaal dat je alles er zo in kunt smijten natuurlijk :D

15. Milujem

Milujem Niet meer actief

En, welk type hebben jullie dan?

16. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb ook de airfryer, erg tevreden over. Frietjes en krieltjes in een kwartiertje! Maak er ook brownie enzo in.

17. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
  18. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    leek me ook wel wat maar heb net ff gekeken en wat zijn die dingen duur zeg, volgens mij is 125 zo ene beetje de goedkoopste of zijn ze er wel goedkoper dan dat?

19. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Love It!!!!

Had eerst de gewone, die aan m'n moeder gegeven de de Actifry Familie gekocht, gaat wat meer in!

20. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Wij hebben ook de actifry en gebruiken em regelmatig.
    De frietjes smaken prima. Je kunt er ook hele groente en/of vleesgerechten mee maken.
    Is makkelijk schoon te houden en de baktijd voor de friet valt in verhouding wel mee, een frituurpan staat ook eerst een kwartier voor te warmen.
    En ik vind het een groot voordeel dat wij geen frituurvet meer hoeven te gebruiken. Vind dat zo vies spul, kreeg de frituurpan echt nooit vetvrij. En dat verwisselen na zoveel keren gebruikt te hebben vond ik ook een rotklusje:)

Deel Deze Pagina