puppy aan volwassenvoerbrokken?????

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja verschillende soorten, ene is dan weer iets goedkoper dan de andere.. Ook losse producten zoals kippennekken enzo..

2. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Voor de pupvoer voerders, wat geven jullie de kinderen te eten? Anders dan jullie eten ? Eten met een hoger eiwit gehalte , meer vet andere vitamine en minerale verhouding? of hetzelfde maar dan gepureerd ofzo?

Waarom dan wel een pup pupvoer geven?

Een opgroeiend zoogdier heeft geen andere voeding nodig dan de volwassen ouder, per kg lichaamsgwicht eten ze meer waardoor ze meer voedingstoffen binnen krijgen maar wel in de juiste verhouding.

Een grote hond is pas met 2- 3 jaar uitgeroeid, waarom die zo voeren dat ze met een jaar al op hoogte zijn met alle gevolgen van dien. Beter is om langzaam en gelijkmatig te groeien.

Pup voer? Is commercieel.

3. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    5 x Per dag poepen??? Jeetje wat veel.
    Mijn honden ( volwassen reu, 3 jaar en pup van 14 weken ) poepen elk 2x per dag..
    Maar die eten geen brok, daar ligt het hem aan.
    Ik zou, als je brok geeft, een pup tot een goed half jaar op pupbrok houden, daarna gaan overwennen aan volwassenvoer.
    Mijn pup eet net als de volwassen hond KVV dus die hoef ik niet over te wennen.
    Persoonlijk zou ik een hond geen brok voeren, maar dat is persoonlijk en voor ieder anders.
    wat voor hond heb je?

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hmm ik heb dan ook gelijk o iets van een baby geef je toch ook niet gelijk stampot. maar begin je met fruit of groente als eerste hapjes vast voedsel. haha ik zou gewoon puppyvoer geven hoor

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik voer Lotgering
    +/- 1,5 % van het lichaamsgewicht
    Het kost nog geen 1,50 per kilo dus red het met 100 euro ;)
    ik vier minimaal 4 diersoorten in de week en dan hebben ze alles
    wat ze nodig hebben

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    maar neem je dan ander fruit of groente dan een volwassenen??
    Volgens mij gewoon hetzelfde alleen fijn gemalen ;)
    de rest van de voedingsstoffen halen baby's nog uit de melk, maar ups krijgen geen melk meer ;)

Deel Deze Pagina