puppy kopen : gevoel vs verstand

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoeft ook niet altijd fout te gaan, maar ik spreek uit mijn ervaring en wij zouden het zo doen.

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Als je nu al twijfelt, niet doen.
    Ga pas voor een pup als je er 100% achter staat.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we ook z'n verhaal met een asiel hond een herder/huskey een ongelovelijk lief beestje in de omgang voor andere dieren werd gezegt door de mensen van het asiel we hadden hem 3 weken in huis toen ik naar de stallen toe moest om dat er een koe aant kalveren was we hadden de hond in de auto dus ja die ging maar mee.bij de stal aan gekomen de hond helemaal gek echt van de kop af.hij liep dwars door de deur heen en beet een ander kalf dood.dit kalf was ziek en zou het niet redden maar de dieren arts zou over een uur komen om een spuit te geven,dus ik gooide het erop dat de hond het gevoeld had en daarom dat had gedaan.later tijdens het wandelen heeft hij mij arm ui de kom getrokken en 3 schapen dood gebeten.het blijkt dus dat hij naar het asiel heeft gebracht omdat hij al 5 dieren had dood gebeten :confused: dit was dus voor ons de rede dat hij eruit is gegaan.ik ga het risico niet nemen dat hij nog meer dieren dood bijt.nu hebben we een jack van 2 jaar oud die doet echt helemaal niets bij kleine kinderen en jaloersheid kom in haar woorden boek niet voor.

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oh mat moeilijk blusvrouw. zo sneu voor iedereen, inclusief de hond. wil je toch niet weten wat hem overkomen is dat zóiets in het koppie op komt. of volledig doorgefokt, is helaas ook een mogelijkheid. hier is het gelukkig met een sisser afgelopen, maar ik ken meer van dat soort verhalen die helaas niet altijd een happy ending hebben.

5. Angela1976

5 aug 2008
    54
    0
    0
    Goedenmorgen allemaal ... en vooral mamzie.

Ik wil toch even hier reageren.
    Het is ieder zijn/haar keus om een pup of herplaatser te kiezen!
    Alletwee heeft het voor en nadelen.
    Herplaatser: Je weet zijn/haar achtergrond niet (ook al 'denken' ze het vaak te weten in het asiel). Tenslotte komt de hond toch weer in een nieuwe omgeving voor hem/haar en zal dus weer overal anders op reageren. Ook kan het zijn dat je weer helemaal overnieuw moet beginnen met zindelijk maken, omdat hij/zij dat nog niet gewent is of dat hij/zij onzeker is en weer in huis zijn/haar behoefte gaat doen. Voordeel kan zijn dat je de 2de eigenaar zou zijn en misschien wel zijn/haar voorgeschiedenis weet. Dat maakt het natuurlijk een stuk gemakkelijker dan!
    Pup: Zindelijk maken en aanleren van nieuwe dingen kost tijd! Je bent er niet met een weekje vanaf. Een pup is ook nieuw dus kan ook dingen slopen, net zo goed als een herplaatser. Voordeel is dat je de 1ste eigenaar bent en de pup kan 'kneden' tot wat je wilt (daarbij wel gelet op het ras natuurlijk, sommige dingen zitten 'in' en hond).

Tenslotte moet je er altijd rekening mee houden dat het ong. 8 van de 10x het kind is geweest dat de hond wat heeft aangedaan voordat de hond tot 'verdediging' overgaat!

Even onze situatie: Wij hebben een Duitse herder van 7,5 jaar die heel erg goed met kinderen kan en een Witte herder van 3,5 jaar die ook heel goed met kinderen kan, alleen als het te druk word loopt ze uit zichzelf weg. We weten dit en laten kinderen dan dus ook niet achter haar aanlopen. De witte herder gaat eind volgende week gedekt worden... zelf gaan we daar een pupje van aanhouden :D ! Sinds kort zijn we zelf ook bezig voor een kindje, dus ja, in ons geval bestaat de kans dat het dus druk gaat worden! Maar goed, zolang je weet waar je aan begint is dat helemaal prima! En zoals zovelen gezegt hebben al: Ook ik ben opgegroeit met honden en ik zou niet anders willen, het voegt heel erg veel toe :D !

Zo dit was een lang verhaal, maar als jullie meer willen weten dan hoor ik het wel!

Groetjes Angela

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ONZE HOND IS NU 1.5 WIJ ZIJN OOK BEZIG MET EEN KINDJE..ONZE HOND IS HEEL MAKKELIJK UITLATEN IS DE ENE DAG 5 KEER EEN DE ANDERE DAG 2 KEER HET IS EEN LABRADOR DUS SUPER SOCIAAL...DAAROM ZIJN WE OOK NIET ZO BANG OP ZIJN REACTIE OP EEN KLEINE STRAKS...DUS GA JE GEVOEL ACHTERNA EN KOOP LEKKER ZO'N KLEINE DEUGNIET OOK LEUK VOOR DE KIDS OM MET EEN HOND OP TE GROEIEN IK EBN OOK MET HOND OPGEGROEID EN ZOU ER NU ECHT GEEN MEER KUNNEN MISSEN SUCCES!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja een pup kopen is heel aantrekkelijk. Maar ik zit er dus echt aan te denken of het me niet te veel word. Ook met een herplaatser trouwens.

Ik heb reuma en soms is het alleen met de kleine en het huishouden me al te zwaar. Ik geef nog steeds borstvoeding dus goede pijnstillers kan ik nog niet gebruiken.

Toen ik de honden nog had had ik natuurlijk ook reuma. Maar hun waren door mij opgevoed en trokken absoluut niet aan de lijn.
    Toen de oudste een pup was had ik nog geen reuma. Dus met zindelijk maken was dat geen probleem. De jongste was een superhond en die was binnen 2 dagen snachts en overdag zindelijk :D

Ik wil graag een hond. Wij hebben vroeger ook altijd een hond gehad. ( en ook andere dieren )
    Je mist dan toch wat als er opeens geen honden meer zijn.
    Maar goed, neem ik dan niet te veel hooi op mijn vork.

Zucht, ik denk niet dat ik er echt uit kom.
    Misschien moet ik wel wachten totdat ik totaal geen twijfels meer heb. Misschien komt er wel een tijd dat ik denk : ik zie totaal geen nadelen meer als ik over een pupje of andere hond denk.
    Misschien is dan wel DE tijd om een hondje te nemen.

En misschien kan ik het nog niet aan om een hond in huis te hebben die totaal niet op mijn honden zal lijken :oops:

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    is een ouder hondje geen optie? er zijn zoveel lieve hondjes die een goed thuis zoeken. het hoeft niet perse via een asiel (dan weet je niet veel over de achtergrond) maar kan bijv ook via de herplaatsing van de rasvereniging

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dit lijkt me een goede reden om het (nog) niet te doen.....

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben 2 herplaatsers, de volgende wordt wel weer een pup, zeker omdat we dan een kindje hebben. Deze 2 honden hadden allebei een hekel aan kinderen, dat is er nu wel helemaal uit, maar ik zou geen herplaatser nemen als je een kleintje hebt. Als het kind wat ouder is wel natuurlijk, als ze begrijpen dat een hond geen speelgoed is.

Deel Deze Pagina