En ze is best van slag, ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.. Ze is namelijk een weekendje weg op de camping, ik kan er niet langs gaan.. Maar ze checkt haar facebook wel, zou ik dan een kaartje op facebook zetten met sterkte? (Maar ik kan niet echt wat geschikts vinden). Want ze had er ook nog net op gezet dat ze naar de bingo ging, dus iedereen zet de leukste reacties eronder, is dat meteen voorbij dacht ik zelf.. Ze nam het zichzelf wel kwalijk, de vrouw die is overleden had ook nog een jong meisje die begon te huilen.. En mijn moeder en tante krijgen nou wel begeleiding, die zou nog komen, eerst is de overleden vrouw weggereden in de ambulance.. Iemand tips? Misschien iemand die dit zelf heeft meegemaakt dat ik het weer door kan geven.. Ik zou zelf ook niet weten hoe het is om iemand mond op mond beademing te geven en te reanimeren, lijkt me heel eng.. En mijn moeder is nooit op deze manier van slag.. Groetjes, Carlien
Heel logisch. Lijkt me vreselijk om mee te maken. Maar sowieso TOP dat ze het geprobeerd heeft!!! Genoeg mensen hebben geen idee wat ze moeten doen, en doen dan maar niets. Geen idee wat je kunt doen voor je moeder. Denk dat het wel even duurt voor ze hier 'overheen' is. Zal neem ik aan altijd bij blijven...
De kans dat een reanimatie( sorry weet niet percies hoe je het schrijft) Slaagt is er klein met AED is de kans een stukje groter maar ook niet heel groot echt super klein. Dus je moeder moet zich echt niet schuldig voelen. Dat neemt niet weg dat ze ze zich hier rot over voelt. Sterkte
Oeh moeilijk maar het is niet haar schuld he,wel ontzettend moeilijk. Stuur haar anders een prive bericht en bel een paar keer extra doet haar vast goed.
Ik doe altijd bhv curus en hier geleerd. Je kan niets fout doen iets doen s altijd beter dan niets doen zeg dat maar tegen haar ze is een top vrouw dat zehet heeft geprobeerd Respect voor haar
Geweldig dat je moeder het geprobeerd heeft, de meeste mensen zouden van schrik weg lopen!! Het is moeilijk om de juiste woorden te vinden want het is logisch dat ze van slag is. Misschien dat je iets kunt vinden van, je hebt je best gedaan, ik ben supertrots op je.
Wat heftig! Ik zou gewoon bellen! Oud collegaatje van mij heeft 2 jaar geleden het zelfde moeten doen. Die vrouw heeft het gelukkig wel gered.
Zo dat is inderdaad heftig zeg, maar zoals degene voor mij ook al zei top dat ze het geprobeerd heeft. Ik sprakmlaatst een arts (ouder van een leerling) en die zei dat je het in een geval van reanimatie alleen maar goed kan doen. Je kan niets fout doen, want als je het zwart wit bekijkt als je niets doet redt diegene het zeker niet. Kan me heel goed voorstellen dat je moeder van slag is. Zou zelf niets op facebook erover zetten. Ik zou mijn moeder dan bellen.
Ze heeft samen met mijn tante geranimeerd en dan afgewisseld, ze hebben bijna een kwartier zelf geranimeerd voordat er een ehbo'er van de camping kwam en nog weer later de ambulance.. Dus ik vind het ook heel knap en dat heb ik ook zeker wel gezegd.. Ik wou deze doen..
Wat klavertje zegt klopt idd... met "normale" reanimatie is de kans volgens mij maar 10% dat het slaagt en met AED is het 80% míts je binnen een minuut de AED aangesloten heb... elke minuut die het langer duurt om met de AED te werken verlaagt de kans van slagen met 10%. Onwijs veel respect voor je moeder dat ze is gaan reanimeren, ze heeft gedaan wat binnen haar macht en kunnen lag en dat is bewonderingswaardig! Ondanks dat komt de grootste klap nog niet binnen wrs. jij als "buitenstaander" kunt niet veel doen denk ik behalve belangstelling tonen in hoe het gaat met je moeder. Niet alleen nu maar ook over een paar weken. sterkte p.s. wat verschrikkelijk dat ze zown jong iemand heeft moeten reanimeren
Bellen heb ik ook zeker gedaan, maar het gaat me nog meer om die (nu) lullige reactie op facebook over de bingo etc.
Ja dat kaartje vind ik heel mooi.. die kun je zeker wel plaatsen vind ik. Heb heel veel respect voor je moeder dat ze dit gedaan heeft! Je moeder heeft gedaan wat ze kon.. Wat verschrikkelijk dat het een jonge vrouw was. Sterkte!
Toch wel erg, ben er nu pas achter hoe weinig kans je hebt met reanimatie.. Mijn vader heeft al een aantal keer wat aan het hart gehad.. Aders vanuit de benen en armen zijn al overgezet, 2 open hart operaties, etc. etc. Gaat al jaren zo, ik kan me eigenlijk niet anders herinneren.. Mijn hele familie is hartpatient en ze lopen allemaal stug door.. Maar dat verwacht je ook niet bij zo'n jong iemand, ik denk dat ze ook vooral daarvan geschrokken is en dat kindje..
Ja, maar die mensen kunnen natuurlijk niet weten dat zij net iemand gereanimeerd heeft, als ze dat niet zelf op fb zet toch...? Ik zou persoonlijk ook niet zo'n zware kaart op haar fb posten, het is natuurlijk heel erg heftig wat ze heeft meegemaakt (heb het zelf ook weleens moeten doen) maar wie weet schrikken anderen op fb heel erg en gaan ze haar bellen enz. en wil ze het helemaal niet bekend maken? Zou meer iets in de trant van 'een dikke knuffel' of 'weet dat ik aan je denk' sturen, dan kan ze zelf bepalen of ze wil dat anderen weten waar het over gaat en laat je het een beetje in het midden.
Wat heftig zeg! Allereerst echt top dat ze het allebei gedaan hebben! Ze hebben gedaan wat kon. Ik vind het kaartje ook wat zwaar, je hebt haar al gesproken toch? Ik vind dat Facebook er is voor de leuke dingen
Wat een respect voor je moeder. Het is heftig als iemand overlijd terwijl je hebt gedaan wat je kon. Misschien kan je moeder, indien nodig, professionele hulp krijgen. Zou zelf dit kaartje niet zo snel plaatsen, maar meer een kort berichtje dat je trots bent en dat je aan haar denkt, hoewel het wel een mooi kaartje is.
Ik vind deze persoonlijk ook iets te zwaar! Ondanks dat ken jij je moeder het beste en kun jij het beste weten uit welke woorden ze troost kan halen.
Heftig zeg! Ik zou haar extra bellen en toch proberen bij haar langs te gaan. Een kaartje op facebook vind ik zelf not done, maar ik ben sowieso anti facebook, dus over facebook moet je mij eigenlijk niks vragen
Mijn moeder heeft gelukkig net zelf een berichtje geplaatst, dus heb ik dit kaartje er toch bij gezet.. Nou vind ik het wel kunnen.. Ze is een beetje gesloten op dit moment, de rest heeft gehuild, ook mijn tante en dat kon ze niet.. Heb haar ook gezegd dat ze kan bellen wanneer ze wil en meer kan ik ook niet en dat ze alles gewoon op haar eigen manier moet doen.. Maar ze zat al niet goed in der vel, vandaar het weekendje weg dat ze van mijn tante had gekregen.. Ik laat haar vanavond gewoon verder met rust en dan bel ik morgen nog wel een keertje.. De begeleiding is in ieder geval langs geweest en die heeft haar wel goed duidelijk gemaakt dat ze het goed heeft gedaan en dat ze er niets aan kan doen dat ze is overleden.. Toch wel goed die begeleiding..