Omdat veel mensen de aanschaf van een dier net zo beschouwen als de aanschaf van een TV (voorbeeld) Het komt in ze op en ze gaan het 'effe' halen ergens, leuk toch zo'n dagje weg met de kinderen Effe puppy's kijken die daar op krantjes en zaagsel lopen, uiteraard zonder dat de ouders van die pupjes aanwezig zijn en eigenlijk ook nog veel te jong om zonder mamamelk gezond op te kunnen groeien... En als de kids er dan eentje hebben uitgezocht gaan we dolgelukkig en blij met z'n allen weer huiswaarts. Niet nadenkend over waar die puppy vandaan is gekomen en dat zijn mama waarschijnlijk alweer drachtig is van het volgende nestje.... Lijkt allemaal heel dramatisch maar gebeurt ontzettend vaak. Blijkt wel gezien de hoeveelheden hondjes die uit het Oostblok worden verscheept...
Ik weet het, precies de reden dat deze fokkers blijven bestaan, die kortzichtigheid van mensen... Het lijkt niet alleen dramatisch, het IS dramatisch (wat mij betreft). Hop Marktplaats, leuk snoetje, vanmiddag nog ophalen, maar 250 euro, zit toch een gezondheidsverklaring bij? niets mis mee dus? :x
Als jullie denken dat het gaat lukken zeker doen! Onze hond is ook vaak alleen, werk 20 uur per week en soms 8 uur op een dag. Ze kan dit goed volhouden!
Het zou wel kunnen lijkt mij. Maar poeh, vergis je niet in het trainen en investeren in een pup.. Wij hebben nu sinds een week of zes een pup in huis en wat ben ik blij dat ik nu geen werk heb.. Zou hem ook zeker niet langer dan 3 a 4 uurtjes alleen kunnen en willen laten. Ik heb het alleen zijn heel langzaam opgebouwd omdat hij het doodeng vond. Ga nu bewust een paar keer per week even of langer weg om hem te leren dat hij zo nu en dan alleen moet zijn. Als ik op een dag langer dan zes uur weg zou zijn zou ik zeker een uitlaatservice inschakelen. Een must bij een eerste hondje is ook echt een puppycursus! Erg leerzaam en leuk Boomer zou ik niet voor kiezen ivm broodfok (en al helemaal niet bij eerder genoemde fokker) Ik zou me goed verdiepen in verschillende rassen en welk ras goed past bij jullie situatie.
heb niet alle reacties gelezen dus miss is mijn reactie overbodig maar is een hondje uit het asiel niet iets? asiels zitten vol met hondjes die huisje nodig zijn..
OMG, dat dit nog kan terwijl als je deze naam in tikt er overal te lezen valt dat dit een broodfokker is! Ontopic: Als jullie er tijd en energie in willen steken naast jullie werk/hobby's enzovoorts moeten jullie er voor gaan. Hou er wel rekening mee dat pups eerst nog zindelijk moeten worden gemaakt en dat je ze ook moet leren om alleen te kunnen zijn en dit gaat niet bij elke hond even snel. Bedenk ook dat een hond zeker 10 jaar kan worden en je er dus de aankomende 10 jaar aan vast zit, ook als je je niet goed voelt of op vakantie gaat . Wij hebben 2 honden en werken ook allebei fulltime (9u op een dag) ik werk wisseldiensten dus soms zitten de honden 9u alleen, soms een uur en soms helemaal niet. Ze kunnen alleen blijven en als ik thuis ben ga ik meteen met ze lopen .