Hoe begin jij je dag (goed) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelke86, 19 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Hoe ziet jouw ochtendritueel eruit? Hoe laat sta je op en wat doe je dan vervolgens? Sporten, koffie, zoals het komt of volgens een vaste routine? Gehaast of op het gemakje?

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Momenteel niet (want iedere minuut slaap telt ;) ), maar normaliter;

Één a anderhalf uur voordat iedereen wakker wordt opstaan, koffie drinken, STILTE, wasje aanzetten, wasje vouwen oid, de eerste dingetjes van de dag doen.

Wij hebben twee lichtingen in de ochtend ;) eerst man en oudste de deur uit en daarna ontbijt ik met de kleintjes.

3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Zoals het komt hèhè. Ik heb nog niet echt iets of iemand om mee rekening te houden dus ik geniet er maar van zolang het duurt.
    Ik zet zelden een wekker, meestal ergens tussen 8 en 9 wakker en dan sta ik op het gemakje op. Als man thuis is blijf ik nog wat snoozen soms tot hij wakker is. Eerst medicatie nemen, dan ontbijten en erna aankleden en dergelijke.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Hier gaat op werkdagen de wekker om 6 uur. De ene dag douche ik dan, de andere dag niet.
    Beneden gekomen zet ik eerst de waterkoker aan voor mijn eerste bakje thee.
    De tafel wordt gedekt door mij of mijn man. Mijn man ontbijt en vertrekt naar zijn werk.
    Om 7 uur komt onze jongste van 8 naar beneden. Bij de andere kinderen wisselt de tijd erg. Zij zitten op het vo, mbo, hbo of werken. De ene keer is om 8/8:15 uur mijn huis leeg, een andere keer pas veel later of zijn er een of meerdere de hele dag thuis.

Ik zelf ontbijt altijd gelijk met de jongste als hij om 7 uur naar beneden gekomen is.
    Tot die tijd zit ik bij de vroege vogels van die dag of ik scroll even door mijn telefoon en geniet van mijn thee.
    Even lekker wakker worden;)

Pas na het ontbijt wordt ik wat actiever en ruim de ontbijtboel op, ruim de vaatwasser uit en in. En daarna ga ik verder met het huishouden.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Sinds ik weer 3 a 4 dagen werk gaat de wekker wat eerder, om 7 uur. Dan neem ik een was mee naar beneden, stop hem in de machine, vouw een was uit de droger op, zwaai dochter uit. Dan zet ik de container aan de weg of haal een mand hout voor de kachel of haal wat bedden af, net wat nodig is. Daarna ga ik me aankleden (ik douche altijd savonds), haal soms een doekje door het toilet of de badkamer. Om 07.30 maak ik de 2 jongsten wakker, laat hen aankleden, en ga met hen naar beneden. Man dekt altijd de tafel al voor hij om een uur of 6 naar zijn werk gaat. Dan ontbijten we met zijn drieeen, om 07.45 gaan zij nog even achter een scherm en maak ik de tassen voor ons alledrie klaar, en ruim alles op, zodat het huis helemaal netjes is als we eind van de middag weer thuis komen. om klokslag 8 moeten ze stoppen en schoenen en jassen aan en vertrekken we alledrie.

6. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Op schooldagen is het om half 6 opstaan ,eten maken voor zoon dan douchen en aankleden.Als zoon klaar is met eten gaat hij aankleden en ga ik de schooltas en de afwas doen.Om 7uur de deur uit om naar de taxi te gaan en om half 8 ben ik weer alleen.
    Nu is de chauffeur ziek dus breng ik hem zelf naar school ,dan gaan we om 8uur fietsen, half 9 op school en om 9uur weer thuis.Dat bevalt mijn zoon echter zo goed dat hij niet meer in de taxi wil....:| Ik snap hem maar ik trek het niet om dagelijks een kleine 40km te fietsen met mijn fibro....

7. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Als ik de deur uit moet is het een snelle bak koffie, als ik de deur niet uit hoef dan rustig een bak koffie op de bank drinken. Eten doe ik nooit smorgens.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Douchen of in bad doe ik meestal in de avond.
    Op werkdagen ligt het er aan hoe vroeg of laat ik moet beginnen. Vroeg, dan sta ik 6 uur op, laat of niet, dan kom ik tussen kwart voor 7 en half 8 ofzo meestal mijn bed uit.
    Ik ben vaak als eerste op, geef de huisdieren eten, maak ontbijt, koffie, daar doe ik ongeveer een kwartier over. Maak op werkdagen brood klaar om mee te nemen.
    Daarna aankleden, tanden poetsen, make-up en haar doen en dan vertrek ik.
    Op dagen dat ik niet werk, ga ik vaak even boodschappen doen ofzo.

9. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Momenteel ben ik niet aan het werk, dus is het rustig opstaan rond 7u. Mezelf klaarmaken, en om 7u30 dochter wakker maken (op schooldagen). Dan ontbijten we samen, maak ik haar boterhammetjes voor smiddags op school. Haar klaarmaken en rond 8u10 wandelen we naar school. Als ik terug ben is het soms boodschappen doen, andere dagen huishouden :)

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Op vrije dagen help de jongens naar school (heerlijk in badjas) en ga dan rustig koffie drinken en mijn to do lijst maken. Huishouden/boodschappen moet ik echt in de ochtend doen want dan heb ik de meeste energie dus dat doe ik altijd voor de lunch. Zomers zorg ik altijd dat ik helemaal klaar ben zodat ik meteen op kan starten. Nu in de winter doe ik het vooral rustig aan :D

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Uitslapen :D

Doordeweeks staat man met de kinderen op, maakt ontbijt en schooltassen. Ik sta iets na 8.00 uur op en help dan met kleren uitzoeken en haren kammen. Als man om 8.15u de kinderen naar school brengt ga ik douchen. Daarna rustig ontbijten, krant lezen en koffie. Rond 9.30 uur zet ik een wasje en de vaatwasser aan en daarna ga ik werken. Ik haal de kids van school en ben elke middag thuis met ze.

In het weekend gaan man 's ochtends met de jongste naar zwemles. Ik slaap dan tot minimaal 09.00 uur en kijk dan nog een uurtje tv in bed. Zondag idem.

Geen gehaast voor mij 's ochtends dus, ik ben een avondmens.

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Hier is het rennen, vliegen in de ochtend.. maakt ook niet uit of ik de wekker eerder zet of niet:o:
    Op werkdagen ga ik om 6 uur eruit.. mezelf aankleden en klaarmaken, daarna de kinderen uit bed halen en aankleden.
    We ontbijten gezamenlijk aan de eettafel. Wanneer we gegeten hebben, doe ik de haren van de kinderen en mogen ze nog even tv kijken.
    Ik pak de tassen in (broodtrommels maak ik de avond ervoor al klaar) k doe m'n eigen haar nog en dan nog tanden poetsen.
    Er is altijd wel iets wat tegenzit waardoor we moeten haasten en heb dan ook altijd het gevoel dat ik er al een halve dag op heb zitten na het wegbrengen van de kinderen.

13. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Werkdagen: wekker om 6.45 (veel te vroeg voor mij) en ga ik naar beneden om de vaatwasser leeg te halen als ik dat de avond ervoor nog niet heb gedaan, zet het ontbijt klaar voor de oudsten en zet ik de tassen klaar. Het meeste doe ik de avond ervoor nog. Daarna maak ik mezelf klaar en inmiddels wordt dan ook de rest wakker. Daarna is het een race tegen de klok om 7.45 de deur uit te zijn.
    Op niet-werkdagen gaat de wekker een half uurtje later en gaat het verder hetzelfde. Enige verschil is dat ik dan op mijn gemak ontbijt tegen de tijd dat mijn jongste zijn fruithap krijgt.
    In het weekend lig ik tot minimaal 8u op bed. Dan ontbijten we op het gemak met z'n allen. Daar geniet ik extra van na de haast van de rest van de week.
    Ja, als ik geen stress wil 's morgens, zou ik eerder uit bed moeten, maar daar ben ik al helemaal niet goed in.

14. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    6:15 gaat de wekker of ik moet werken of niet dat maakt niet uit.
    Ik zet koffie en ga ondertussen even roken.
    Dan drink ik me kopje koffie en zet er vervolgens nog 1.
    Als ik die op heb rook ik nog een sigaret.
    Meestal komen dan de eerste kinderen naar beneden.
    Die geef ik hun ontbijt en ondertussen ga ik zelf aankleden/opmaken/tanden poetsen.
    Als ik moet werken staat om 7 uur me moeder voor de deur en ga ik er 10 minuten later vandoor.
    Als ik vrij ben dan ga ik daarna de jongste aankleden.
    Daarna maak ik de schooltassen klaar.
    Drink nog een kop koffie en ga dan roken.
    Ondertussen geef ik de 2 middelste de opdracht om aan te kleden en hun tanden te poetsen.
    Als ik binnen kom zijn zij klaar en hoef ik alleen nog de haren van de meiden te doen.
    Rond 8:15 gaan we de deur uit richting school.

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    En met een scooter?
    Het scheelt zo te zien 2 uur reistijd per dag voor hem

Jess93 vindt dit leuk.
  16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Stap 1 van de dag is utrogestan :roflmao:

En verder wisselt het heel erg want ik werk onregelmatige diensten.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op werkdagen ga ik er om 6.15 uit en de overige 2 dagen van de week om 7.15. Het beste begin van mijn dag is om deze te starten met een kop koffie in mijn eentje.

18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    4 a 5 dagen in de week stommel ik rond 5.45 uit bed nadat de wekker vanaf 5.00 zo ongeveer elke minuut af is gegaan :roflmao:
    Man en kind liggen nog in bed. Ik probeer me toonbaar te maken en daarna schooltas brood smeren/appel schillen. Brood in zakje op tafel leggen als ontbijt enz...
    Daarna stap ik of in auto of in de trein rond 6.30 richting werk.
    Als ik de auto wel heb en het heeft gevroren en als ik dus meer dan een minuut moeite moet doen (auto ontdooien) om weg te kunnen rijden dan pak ik alsnog de trein :D

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja hier vaste routine

6.50 sporten tot 7.30
    7.30 jongste uit bed roepen ( tenzij hij later moet)
    7.45 koffie drinken en wat eten.
    8.10 douchen en daarna kind(eren) uitzwaaien.

Dochter sport ook elke ochtend. behalve dinsdag ( dan begint school vroeger) Om 6.45 loopt ze naar het zwemban en zwemt ze een half uur en loopt daarna weer naar huis. Gaat douchen en daarna naar school. Ze zwemt elke ochtend met de oudjes mee. Wel op een sneller tempo :D

20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Werkdagen;
    6.45u wekker, daarna aankleden/tanden poetsen enz. Kinderen redden zichzelf, soms help ik zoon nog een beetje mee met aankleden.
    7.10u beneden, ontbijten en ondertussen maak ik alle tassen klaar.
    7.25u schoenen/jassen aan en in de auto naar de opvang

Op dagen dat ik vrij ben gaat de wekker om 7.30u en hebben we hetzelfde ritueel. Om 8.10u lopen we richting school.

Deel Deze Pagina