Hi dames, Mijn buren hebben ontzettend veel ruzie. Nu ook weer. Eigenlijk hoor ik vooral de buurvrouw heel hard schreeuwen en huilen. De buurman hoor ik amper. Af en toe wat gebrom als hij wat zegt. Graag zou ik dit bij hun aankaarten en mijn eventuele hulp aanbieden, maar vl is het daar niet mee eens omdat ze ook drugs gebruiken. Vandaag hebben we ons raam maar dicht gedaan ondat hij een jointje stond te roken buiten. Ik ben vooral bang dat het een keer echt goed escaleert. Dat heb ik vaker meegemaakt en dat is zeker geen pretje. Ik vraag mij af wat jullie zouden doen? Op het moment is het zo erg dat ik er niet van kan slapen (wilde vroeg naar bed omdat ik vandaag een lange werkdag had en morgen weer). Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoezo escaleert? Je kunt bellen naar Veilig thuis voor advies. 0800-2000. Ik maak me zorgen om een volwassene en ik ben ouder dan 18 jaar | Voor een veilig thuis
Ik zou niks doen. Hulp aanbieden sowieso niet, is niet jouw zaak, hoe goedbedoeld ook. Ik zou het persoonlijk ook niet op prijs stellen als mijn buurvrouw zich ongevraagd met mijn relatie zou bemoeien... Verder vind ik dat iedereen recht heeft op ruzie, desnoods met slaande deuren. Dat hoort er nu eenmaal bij soms. Dus hoe vervelend voor jou ook, ik zou oordopjes gaan zoeken. En mocht je het idee hebben dat het tóch escaleert, dan zou ik daar melding van doen. Maar zelf lekker er buiten blijven.
Ik zou het wel op prijs stellen als een buurvrouw hulp aanbiedt... Er is nog een groot verschil tussen je bemoeien met de relatie en hulp/een luisterend oor aanbieden.
Ik zou niet vragen of je kan helpen, ik zou wel aangeven dat je er last van hebt. De tip van iemand om oordopjes aan te schaffen vind ik onzin, die buren moeten ervoor zorgen dat ze geen overlast veroorzaken. En recht hebben op ruzie met slaande deuren, sorry maar dat vind ik echt bullshit. Je hoort rekening te houden met je buren en ruzie maken kan ook een stuk stiller.
Niet mee bemoeien, het zijn jouw zaken niet. Je kunt hooguit vragen of het wat stiller mag als je er niet van kunt slapen. Misschien zitten ze gewoon in een slechte periode in hun relatie ofzo, dat hoeft toch niet gelijk te escaleren..
Ik zou als die man van huis is aanbellen en vertellen dat je regelmatig wat hoort en je zorgen maakt, en dat als er wat is je een luisterend oor kunt zijn voor haar bijv. Denk dat als ze dag verteld het geluid ook wel omlaag gaat. Mocht het nou Door blijven gaan en je blijft je zorgen maken evt de wijkagent inschakelen of via zo'n anonieme site voor een veilig thuis oid
Mijn man en ik zitten sinds de geboorte van onze zoon ook in een soortement ruzie relatie haha (even elkaars plek weer terug vinden) en ik zou het ook niet tof vinden als de buren zich daar mee gingen bemoeien. Misschien hebben ze ons ook wel eens gehoord, maar dat is dan jammer. Daarbij zou ik me ergens nog schamen ook als de buurvrouw kwam aanbellen Zolang ze elkaar de hersens niet inslaan zou ik het er bij laten. Bij alle relaties komt wel eens ruzie voor, bij de een verloopt dat heftiger dan bij de ander denk ik altijd maar Of je moet een onwijs goede band met ze hebben en er dagelijks over de vloer komen, dan is het misschien anders, maar als dat niet het geval is zou ik me daar niet mee gaan bemoeien.
Goh, aan de wijkagent had ik idd nog niet gedacht! Dat is wel een goede tip. Onze buren zijn allebei echt nog heel erg jong, ik denk zeker niet ouder dan 19. Als het nou echt volwassen mensen waren (30 ofzo) dan had ik er misschien wel anders tegenaan gekeken. Met de deuren slaan ze gelukkig niet; daar heb ik zo'n hekel aan! Het is meer echt dat hysterische geschreeuw en gehuil wat echt door merg en been gaat waar ik altijd zo van schrik!
Ik had gewoon aangebeld en gemeld dat je er last van hebt. Daarben je toch vrij in, en je kunt het ook zeggen zonder verwijten zodat de buren zich niet gelijk aangevallen voelen
Onze buren aan beide kanten hadden ruzie. Aan de ene kant hoorden we dingen omvallen en gooiden ze volgens mij zelfs dingen naar elkaar. Is niet bij me opgekomen daar wat van te zeggen, want buiten dat waren ze toch vervelend en aan beide kanten liep het uit op een scheiding, zijn ze verhuisd en kreeg ik er rustige buren voor terug. Als je er veel last van hebt of het idee dat ze elkaar de nek om kunnen draaien, zou ik de wijkagent bellen.
Inderdaad niet mee bemoeien, denk je dat ze blij zijn met jou aan de deur? Als ze zichzelf al niet kunnen uitstaan. Je kan je beter nooit bemoeien met een stel wat ruzie heeft, ze kiezen uit eindelijk toch voor elkaar en dan kan de bom bij jou ontploffen. Als je dat geschreeuw hoort gewoon de politie bellen, melding maken wegens geluidsoverlast. Dat zou ik doen in zo een situatie.
Jezus wat een stel drugsgebruikers.. Hij gaat een jointje roken nadat zei tegen hem stond te schreeuwen.. Dat is net alsof de man een biertje gaat drinken want z'n vrouwtje deed moeilijk.. Klop gewoon aan en zeg dat je er last van hebt.. Of schreeuw een keer over de heg heen dat ze zich eens gedeist houden..
Als jij denkt dat een van de twee in gevaar is bel je toch de politie? En waarom gaat iedereen er vanuit dat de vrouw het slachtoffer is?
Dat is dan jammer? Vind dat best aso eerlijk gezegd. Mensen hebben last van jullie, sommige mensen worden er zelfs angstig van en dan is het maar jammer? Je kunt toch ook rekening houden met een ander? En als de buren jullie mogelijk horen, dan denk ik eerder aan het welzijn van jullie kindje. Mijn man en ik hebben ook heus wel eens een conflict, maar daar kun je ook gewoon over praten. Toen we jonger waren, was ik veel explosiever, maar echt gillen en schreeuwen deden wij niet hoor. En toen we jong kinderen kregen, moesten we gewoon volwassen worden. TS ik zou de wijkagent bellen. Sommige mensen zijn te aso om aan te spreken, dit stel klinkt daarnaar Echt niet tof!
Ik ben een kind van ouders die altijd ruzie maakte. Inclusief gooien met spullen en fysiek geweld. Ik wou dat er toen een keer een buur was geweest die iets had gedaan of gemeld. Maar goed mijn ouders waren geen 19 en hadden kinderen. Ik had zelf aangebeld. En ik had gevraagd of het iets rustiger kon. Zelf jaren geleden gedaan omdat ik een soort van flashbacks kreeg van mijn ernstig ruziënde buren. En ja ik ben ook in therapie gegaan. Heb het toen heel rustig aangepakt. Ze werd eerst wel boos.. waar bemoei je je mee etc.. Toen heb ik haar gemeld dat ik werkelijk alles kon horen en precies weet wat er speelt en dat ik daar ook niet om had gevraagd.
Mits je niet denkt dat het echt te link wordt, zo vind ik het niet klinken, dan zou ik ze maar laten. Ik zou me er zeker niet mee gaan bemoeien. Mijn buren hebben ook regelmatig ruzie. Maar het is nog nooit in me op gekomen me ermee te bemoeien. De meeste stellen hebben wel eens ruzie. Wij zijn daar niet zo explosief in. Maar ik veroordeel niet zomaar iemand die dat wel is, zoals hierboven in een eerdere reactie. Omdat ik niet kan oordelen over wat er achter een gesloten deur gebeurd.