Mijn meisje is nu 10 weken en spuugt tussen de voedingen door (ze drinkt goed: 5x 135 cc kv) helder vocht en een enkele keer zitten hier witte vlokjes in (melk lijkt mij). Wel is het zurig, ze geeft ook een 'zuur' gezicht. Ze is erg druk, met haar armpjes en beentjes. Ze heeft er geen last van. Is gezellig, lacht en kletst (ook als het er net is uitgekomen). Heeft iemand enig idee of dit kwaad kan, ervaringen?
Onze dochter heeft dit ook wel eens gehad, maar heeft verder geen reflux. Volgens mij is het gewoon een beetje gal. Als het niet de hele dag door gebeurt lijkt het me dat het geen kwaad kan en anders kan je altijd even naar het inloop spreekuur van het cb om te vragen.
@beertjenicky Het komt er meestal tijdje na de voeding uit inderdaad. Maar meestal ook als ze druk aan het bewegen is. Misschien dat haar maagklepje nog niet goed werkt ofzo. @pepe Denk dat ik inderdaad maar even binnenloop bij JGZ.. Dank jullie wel
Zal idd es navragen maar dan bij ha. Als het zo is kan cb niks doen als alleen de regels van reflux geven. Ha kan wellicht wat meer voor je betekenen
Nou, ik heb Nutricia een mailtje gestuurd met de vraag over Nutriton. Schijnt wel iets te helpen tegen het gal spugen. Gisteren bij JGZ geweest en de arts zei eigenlijk hetzelfde. Maar omdat Beau als dysmatuur is geboren, moest ze wel groeien in gewicht ondanks het spugen. Gelukkig was ze dat. Dus ik ga bij haar volgende voeding 1 schepje Nutriton toevoegen. Ervaring zal blijken..
Nu 2 flessen met 1,5 schepje Nutriton gegeven (150/5 Nutrilon 1). Tot nu toe is het spugen al vele malen minder. Geen helder vocht gezien. Klein beetje melk terug na de fles bij de boer en iets later weer een klein beetje. Wel een iets grotere speen gegeven aangezien ze het bijna niet uit de fase 1 speen kreeg (dr. Brown). Avent gekocht bij de geboorte, dus deze kunnen we nu mooi gebruiken. Hopen dat haar darmpjes er ook klaar voor zijn..